[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 16:38

Nicole ook gefeliciteerd :D

Murosch, leuk he die voorpret :):)
Namen verzinnen is ook leuke bezigheid voor winterse avonden als je toch op de bank zit ofzo :')

Fotsy, 4 ........ hopelijk worden het er volgend jaar 4 :D
Hoewel ik wel extra spanning heb voor Jupi :(
En dat karaktertrekje herken ik niet... jupi was beide drachten hetzelfde en toch was ene een hengstje en andere een merrietje....

Muronia

Berichten: 19551
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 16:52

Ja erg leuk! Helemaal in baby-paardje modus. Ik liep net naar Suzie en vertelde haar dat er een baby in haar buik zat. Ze keek me eens aan met een "ja het zal wel-gezicht, snuffelde of ik geen brokjes bij me had en ging verder met gras eten. Het zal haar nog allemaal worst wezen :).
Qua gedragsverandering, weet ik alleen dat ze tegenover de andere paarden baziger is geworden. Zij stuurt nu Helga (shet) weg in plaats van andersom. En ze vrat de hengst ongeveer op toen ze daar nog bij liep. Tegenover ons menschen is ze nog altijd lief, zachtaardig en een grote schooierd om brokjes. Wat zou dat volgens jou moeten betekenen Fotsy?

Kabayo

Berichten: 13980
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 17:36

Gefeliciteerd Nicole!

Begrijp ik het goed dat jij je 21 jarige merrie verkoorpt tinnie? Omdat ze niet meer vruchtbaar is? Vind het altijd zo sneu dat die oudjes verkocht worden, misschien is dat persoonlijk :o mijn merrie is 22 en al onvruchtbaar vanaf 17 jaar. En ziek. Maar gaat voor geen goud weg <3

Edit. Trouwens geen aanval!! Iedereen doet het op zijn eigen manier. Maar gewoon nieuwsgierig :)

Tinniie

Berichten: 4687
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 17:55

Ze is pas sinds april hier , met de bedoeling nog 1 veulentje te fokken. Ik heb dan ook nog niet echt een band met haar..
Ik gééf haar weg als pleegmerrie he ;)

Kabayo

Berichten: 13980
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 18:01

Tinniie schreef:
Ze is pas sinds april hier , met de bedoeling nog 1 veulentje te fokken. Ik heb dan ook nog niet echt een band met haar..
Ik gééf haar weg als pleegmerrie he ;)

Weet ik veel, daarom vraag ik het :D

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 18:03

Gefeliciteerd met alle drachtige merries! Ik hoop dat ik me over een week of drie ook daaraan kan toevoegen, en dan echt....

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 18:22

Twinklebel schreef:
Gefeliciteerd met alle drachtige merries! Ik hoop dat ik me over een week of drie ook daaraan kan toevoegen, en dan echt....

Ik hoop het ook! En voor mijzelf natuurlijk ook! :D *\o/*

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 19:28

Bin is vandaag geïnsemineerd! Twee dagen terug toonde ze nog helemaal niet hengstig, maar nu zijn alle remmen los. Als ik haar aanhaal begint ze zachtjes te hinneken en gutst het er uit van achter. :')

Was ook wel terug te zien op de scan. Eitje is flink gegroeid (4,5cm), en de baarmoeder lijkt er goed klaar voor te zijn!

We kwamen tegelijkertijd met de sperma koerier aan, dus het kon er meteen in!

Leuk detail, als deze ronde pakt is ze rond haar eigen verjaardag uitgerekend. Dat zou toch een leuk cadeautje zijn Y)(^)

Sorry voor de ego-post! Ik ben zó enthousiast! Ik zal later vanavond even een bijleespost maken.

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 21:12

Super Evita! Was dit de eerste ronde nou voor jou?

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 21:19

Evita, fijn zeg! Mijn merrie was van Don Cremello in 1x drachtig. Het weer is nu stabiel dus hoop dat deze keer voor jou ook goed pakt!

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 21:35

Spannend nu Evita! Hopen dat deze inderdaad gepakt heeft!

paardje2013
Berichten: 1854
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 22:08

Spannend Evita nu hopen dat ze drachtig is.

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 22:58

Dat zijn een hoop merries zeg Vulina! Wat zal jij een wallen hebben ieder jaar rond het veulenseizoen :P

Positief blijven Twinklebel! Het zal nu toch wel eens lukken!? Niet de hoop opgeven hoor!

Je hebt al een mooi rijtje drachtig Tinnie. Jammer dat het met de oudere dame niet gelukt is. Lekker met pensioen als pleegmerrie zal haar vast gelukkig maken.

Wat een knappe Haflingers Leonie! Zowel paps als mams zien er goed uit. Dat gaat vast een chique veulentje worden!

Haha, dat kan ik me zo goed voorstellen Murosh! Die kleine halstertjes zijn ook wel super schattig!

Wat fijn dat ze schoon is Bernette! Nu op naar een geslaagde bevruchting!

Gefeliciteerd met deze eerste mijlpaal Nicole!

Dit is de eerste inseminatie, Bin was nog niet eerder hengstig geweest. Ik hoop ook dat het in een keer pakt. Aan het zaad van Cremello zal het inderdaad niet liggen, daar hoor ik alleen maar goede verhalen over.

Mijn duimen slijten hard van al dat geduim! Aan het einde van het seizoen alleen nog twee stompjes over en hopelijk een heleboel drachtige merries! :D

Excuses als ik iemand vergeten ben, dat is niet mijn bedoeling. Dit is een mobiele bijleespost.

NadiaM

Berichten: 1111
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 11:53

Vandaag weer gescand en zat weer hengstigheid aan te komen en er zaten 2 eieren.
Dus zondag weer scannen en dan waarschijnlijk voor poging 4 :o .
Van binnen ziet er allemaal goed uit, dus we gaan gewoon maar weer poging wagen.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 13:28

Murosch, haha hier heb ik ook niet de illusie dat de merries al vanaf dag 1 bezig zijn met hun baby hoor :') (ikke wel!!! hahaha)

Tinniie, kan het me wel voorstellen hoor.

Twinklebel, dat worden 3 lange weken ;) hihi

xPenny, en wat gaat de tijd traag als je wacht op scan ofzo he?! :(

Evita, dat zou wel heel tof zijn op haar eigen verjaardag!
en no stress, je kunt niet altijd op iedereen reageren, dat trek ik ook niet hoor :o daarvoor is het topic gewoon net iets té actief :=

hagelkruis, sorry ik ken jouw situatie niet, is dat dan nu 4e keer met dezelfde hengst? Wellicht een andere hengst proberen als ze merrie volledig is gecontroleerd? Is het sperma wel getest? Mogelijk pakt de merrie gewoon niet in combinatie mte die hengst, dat heb ik wel vaker gehoord....

Luna2006

Berichten: 3161
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 13:36

Weer een paar spannende weken voor sommigen zeg!

Namen vind ik ook altijd super leuk om te bedenken. Zeker van stamboeknamen heb ik een hoop op word staan.

Muis zijn we aan het afwachten tot ze hengstig staat en gaat dan naar een hengst van vrienden normaal.

tiwi1969

Berichten: 7636
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 13:44

Wat ontzettend leuk om te lezen dat er alweer een mooi aantal paarden drachtig zijn en dan vooral Tooske!

Wij hebben net de 16 dagen scan gehad en helaas geen dracht voor Cherise, alias Kees, zo zal ik haar dus verder ook noemen. 16 dagen geleden een prachtig ei van ruim 5 cm op inseminatie afgespoten, maar nu dus geen geluk en ook nog geen spoor van een aankomende hengstigheid. Voor nu moeten we woensdag opnieuw scannen en evt. hengstig spuiten.

Voor mij is dit het eerste veulen met KI, daarvoor de moeder van mijn merrie altijd in 1x drachtig met natuurlijke dekking. Maar goed de knappe kerel die ik voor mijn merrie heb uitgezocht dekt alleen KI en staat ook best ver weg.

Mijn merrie Bascal x Fambo


Afbeelding


Mijn hengst keuze Maistro Polo


Afbeelding

http://zeldzamerassen.nl/het-groninger- ... olo-pasop/
Laatst bijgewerkt door tiwi1969 op 23-06-17 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Muronia

Berichten: 19551
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 13:48

Evita spannend, hopelijk heeft het nu gepakt!

Hagelkruis ronde 4, wat balen dat het nog niet is gelukt. Mijn ervaring is ook dat het wil helpen om een andere hengst te nemen (of onverdund insemineren, heb ook een merrie gehad die niet tegen de verdunningsvloeistof kon).

Ik zie nu pas wat ik zou moeten zien op de echo foto, ik ben daar zo slecht in! Maar nu ik hem snap, wat kun je al veel herkennen op een 40 dagen echo, ik zie een hoofdje, beentjes en een lijfje. Zo klein en al zo compleet, wat bijzonder!

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 13:57

Tiwi, spannend hoor!

Sara, met welke hengst mag ze op date?

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 14:09

Hier ook weer niet drachtig. Op naar ronde 3 :(

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 14:11

He balen dat er toch weer een aantal leeg zijn gescant.

Mijn dierenarts is net geweest en mijn merrie blijkt waarschijnlijk een blessure in haar rugspier te hebben. Pfff

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 20:39

Linda2008
Het duurt inderdaad veeel te lang! En dan nog nagaan dat je op je veulentje 11 maanden mag wachten :wow:

Mocht deze dracht zoals het boekje gaan, heb ik in totaal 2 jaar kunnen wachten op mijn eerste gefokte veulen.
Maar we doen het voor een goed doel, dus daar wil ik wel voor wachten. :D

Tiwi en Laraaj, balen zeg!
Ik hoop voor je Laraaj dat drie keer scheepsrecht is!

Muronia

Berichten: 19551
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 20:46

Hey tiwi, ik zie nu pas dat ik jouw post heb gemist! Welkom hier en wat leuk dat je Kees laat dekken! Mooie keuze ook, Maestro Polo. Hopelijk deze ronde wel geluk voor je. Heeft Maestro al een paar merries drachtig inmiddels?

tiwi1969

Berichten: 7636
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 20:52

Ik was best wat teleurgesteld vanmorgen en toch heb ik nog iets van het gevoel dat ze woensdag toch drachtig blijkt te zijn.
Haar moeder had bij veulen 2 een heel korte cyclus en is toen 1 keer gedekt.
Op dag 18 is ze gust gescand en ook geen teken van een naderende hengstigheid. Net als Kees nu dus.
We zijn weken aan het schouwen geweest, merrie sloeg zelfs de regenpijp van de muur in de buurt van de hengst.
Uiteindelijk op 6 weken weer laten scannen en hartstikke drachtig. Vruchtje zat erg diep in de baarmoederhoorn.

Met dit gegeven in het achterhoofd heb ik dus nog een klein sprankje hoop voor woensdag, staleigenaresse heeft hetzelfde gevoel.
Voordat ik haar hengstig laat spuiten wil ik dus 100% zekerheid hebben dat er niet eentje verstoppertje speelt.

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 21:09

Je hebt groot gelijk hoor Tiwi, het komt veel vaker voor dat de DA het vruchtje nog niet ziet voor de 18 dagen omdat het dan nog te diep ligt. Maar je zit erboven op, dus ik duim mee dat ze woensdag toch drachtig blijkt te zijn. Mooie merrie, helemaal mijn type :j