[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ibbel

Berichten: 49229
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 18:21

Het feit dat je van jezelf weet dat je direct bent (of bot, maar dat klinkt weer zo lelijk) wil nog niet zeggen dat je in staat bent anders dan direct te reageren.
Voor een Brit zijn álle Nederlanders bot, om maar eens een dooddoener te hanteren. Sommige dingen zitten nu eenmaal in het beestje/de cultuur en dat haal je er niet zo snel uit.
Je kunt ook van jezelf weten dat je verlegen bent. Wil niet zeggen dat op het moment dat je je dat bewust bent, je dús de volgende keer met veel heisa een feestje binnen komt hollen.

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 18:40

Ik vond het hier prima gaan eerlijk gezegd, voordat bijleesposten blijkbaar een probleem werden. Kan het dan nu weer terug naar normaal?
Wie niet wilt reageren, reageert toch gewoon niet? Denk dat "pro" en "contra" beide geen verantwoording hoeven af te leggen over hoeveel ze (al dan niet) reageren.

Cynthia82

Berichten: 9344
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 18:56

Nicole, wil jij weer weggaan uit dit topic? Die dieren van jou zijn altijd veel te knap :+

Net even Fi gecheckt. Haar uier is weer voller en toen ik daar naar stond te kijken, was baby blij aan het schoppen. Ik word al verliefd op dat ding als ik alleen maar bewegingen van hem zie door Fi dr buik heen :D
Ik heb echt een heel lief, leuk, gezellig stalgenootje, maar zij is nog zenuwachtiger dan ik. Is schattig hoor, maar ze appt me nu al dat ze bang is dat het veulen nu geboren gaat worden en wat ze moet doen als ik aan het werk ben :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 18:57

Cynthia82 schreef:
Nicole, wil jij weer weggaan uit dit topic? Die dieren van jou zijn altijd veel te knap :+

Net even Fi gecheckt. Haar uier is weer voller en toen ik daar naar stond te kijken, was baby blij aan het schoppen. Ik word al verliefd op dat ding als ik alleen maar bewegingen van hem zie door Fi dr buik heen :D
Ik heb echt een heel lief, leuk, gezellig stalgenootje, maar zij is nog zenuwachtiger dan ik. Is schattig hoor, maar ze appt me nu al dat ze bang is dat het veulen nu geboren gaat worden en wat ze moet doen als ik aan het werk ben :')

Hahaha ik herken mezelf daar in.
Moest ook eens 2 dagen 'babysitten'...
Waar zijn de telefoonnummers? Wat moet ik doen? Wie moet ik bellen? Waar moet ik duwen? :+

Cynthia82

Berichten: 9344
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:00

_O- Dan moet je net mij hebben. Ik ben (tot het laatst, want dan sta ik ook te hyperventileren) de rust zelve en trek dat (onnodig) overbezorgde niet zo. Ik weet dat ze het heel goed bedoelt, maar ik heb maar gezegd dat het rustig nog 6 weken kan duren (zeker als Fi op haar moeder lijkt), dus dat ze nog lang niet zenuwachtig hoeft te worden :)

Kabayo

Berichten: 14094
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:05

Ik probeer zo veel mogelijk te reageren op iedereen :) ik vind dat netjes. Ik vind mezelf egoïstisch als ik steeds foto's plaats van lady en verder stil ben. Misschien is dat dan persoonlijk :o soms post ik ook 3-4 dagen niks, maar dan word de bijleespost ook een drama. Ik plaats altijd op "voorbeeld" naast 'plaatsen'. Dan zie je eronder de vorige reacties. Totdat ik het zien kan reageer ik op iedereen , of van wat ik nog onthouden heb.

Haha Cynthia hysterische stalgenoten :D hier nergens last van hihi. Staan lekker thuis

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:24

Ik vind dit juist een leuk topic waar iedereen met elkaar meeleeft en je alleen maar kan leren uit de ervaringen van de ervaren fokkers hier, ik leer in ieder geval nog alle dagen bij, waarvoor mijn dank _/-\o_
En ik vind niet dat er iemand al heel grof of ongepast is benaderd, en ik ben Belg dus jullie Nederlanders schrijven gewoon wat ik soms denk :o

En waarom dit soms verkeerd wordt opgepakt, begrijp ik ergens wel maar wat jullie niet weten is dat ieder jaar opnieuw mensen komen en gaan met dezelfde vragen, krijgen ze advies, slaan ze in de wind(wat mag natuurlijk) maar dan komen ze jankend weer paar maand later, veulen ziek of dood door tetanus, wormen, niet gewaakt en of jullie het nu geloven of niet maar dit is ook heel pijnlijk en verdrietig voor ons. Ik zit vaak te janken achter mijn pc helaas en ondanks dat ze zeggen dat het maar in 10 procent van de gevallen slecht afloopt, heb ik de indruk dat het hier ieder jaar erger wordt zelfs met al onze technologie en goede voornemens.

Ik reageer wel graag op de mensen, ik leef altijd veel te hard mee maar ieder kiest dit voor zichzelf natuurlijk.
Had me dit jaar nochtans voorgenomen mijn slaap te sparen voor mijn eigen merrie's en lap ik kan het niet laten snachts eens te spieken :D

mijnlieverd

Berichten: 1230
Geregistreerd: 13-07-05

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:27

Ph 5.9 ook nu *\o/* .

Cynthia82

Berichten: 9344
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:30

Hahaha, Fotsy, als ik 's nachts wakker word, spiek ik ook altijd even in dit topic of er al iets geboren is :D
Wie wil Fi's tieten zien? (of zal ik wachten tot zaterdag, zodat ik kan laten zien wat het verschil in één week is? ;) )

polleman
Berichten: 1628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Braamt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:35

hmmmm 7 dagen niet reageren door drukte is niet verstandig _/-\o_

suffie fijn dat de nageboorte er uit zich zelf toch nog af gekomen is.
wat prachtig die witte benen zo
meen je niet wat erg zeg

linda2008 bij jou had ik toch al lang een veulen verwacht met zon lage PH

BernetteO welkom

Caesar wauw wat heb jij een prachtige veulens. dat hoofdje <3
gefeliciteerd met geboorte van je zoon, geniet van je kraam periode.
alleen alleen een keer update is ook prima je hebt genoeg aan je hoofd een kleine en veulens en in bijzonder koetje natuurlijk.

BusyMissy welkom wat een mooie merrie, wat verdrietig dat je je andere merrie moest laten inslapen,

Anoukk_ wat een glans en lekker lang uitslapen

Tinniie poe die toont moe
wat een prachtige foto zo met zijn 3e wat en rust

Fotsy gelukkig dat het weer beter met je hand gaat.

MaritB wat heb je een mooie baby buik
was vast schrikken maar gelukkig gaat alles goed met de kleine en ben je weer thuis doe het maar beetje rustig aan.

Carmuh verschrikkelijk wat een verdriet hopelijk zijn alle testen goed, en heb je een pleegveulen kunnen helpen

sultan15 wish is je dus ook aan het foppen

DIVA2 welkom

Cynthia82 gelukkig is de diarree weer over

Fotsy lekker buikje zit er op

Granoek gefeliciteerd
mooi dicht bij elkaar dus,
wow wat zijn die groot

Diane_Basje hopelijk komt jouw veulentje op tijd

Dustinlover prachtige hengst, hopelijk luisteren je merries naar je

Dyonne wat een mooi filmpje

inowa wat fijn dat ze mag blijven

Woogy krijg bij het filmpje is momenteel niet beschikbaar

rensju gefeliciteerd met de geboorte van je zoon

Cynthia82 laat Fi maar beetje rustig aan doen ze heeft nog eventjes

Setteli super dat jazzy het goed doet en wond bijna helemaal gesloten is

hinte wat een prachtige foto`s leuk die beschuit met muisjes

Arianne gefeliciteerd

Silly1972 hoe gaat het met Cas groeit hij goed?
blijf jij op deze stal staan of ga je op geven moment weer terug naar je oude stal?

Ennasil92 die veranderd goed van buik wat apart om te zien dat ze in 3 weken tijd veel witte is geworden

mijnlieverd wat een prachtige foto`s zo schattig samen met je zoontje
spannend

KellyDV super dat alles goed gekomen is en ze ziet er super goed uit

Liaan wat is die knap

Faline wat een prachtige pup
gefelicteerd met de mijlpaal

Diane_Basje _/-\o_ :j hahahaa

Nicole welkom wat leuk ben erg benieuwd
kleine paardjes worden groot wat gaat het snel zeg

Chantalll wat kijkt ze lekker wakker

zo 30 pagina's verder

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:36

*\o/* ML spannend, hoe gaat haar been?

Ik ik ik Cynthia, altijd in voor tietfoto's

Hier ook eentje die lekker verder doet met haar tietjes

Afbeelding

Let niet op de hond die heeft een identiteitscrisis of ze is verliefd, dat kan ook :')
Afbeelding

Flo doet nog niks uiteraard, die zal het wel weer lang binnenhouden :P
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 29-03-17 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinniie

Berichten: 4689
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:36

Go Hope!! Dat moet toch vannacht zijn!

Haha Cynthia heel herkenbaar ik kijk snachts ook dikwijls even of er iets is. :D Bruno was suuuuper by the way ;)

En Evelyne ja, jij leeft altijd echt zo hard mee met iedereen, jij lijkt ook bijna iedereen te kennen inclusief echte naam en bijhorende paarden :D

Noisy

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:39

Dan kan het toch niet veel langer meer duren nu ML :):)

Bot, niet bot, soms komt het gewoon verkeerd over, hoe goed je het ook bedoeld. Dat is nou eenmaal het nadeel met tekst.

Hier doet Joan lekker voort met haar uiertje..Iedere dag een beetje meer
Afbeelding

FlokiFjola

Berichten: 78
Geregistreerd: 21-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:49

Ohhh ML ik hoop vannacht!! Spannenddd!!


Zelf niet echt last van "botte" opmerkingen tot nu toe, vind t juist een gezellig topic, en heb t ook t idee dat ik als nieuweling leuk ontvangen ben dit jaar :)
Ik probeer wel altijd te reageren op de meesten, gwn omdat ik dat leuk vind en dan onthoud ik namen en bijbehorende paarden ook gelijk beter :D al blijft dat lastig soms :o

Leuk al die tietjes fotoos!
Fjola heeft echt nog niks, maarja dat hoeft ook nog niet ;)

Cynthia82

Berichten: 9344
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:54

Polleman, die enorme bijleesposts zijn zoooooooo 2016 :+

FIetfoto :D
Afbeelding

Bolle Elsa met bolle tietjes <3

Tinniie, ik ben zó benieuwd naar Bruno! :D

Noisy, weet je wat ik net heb gedaan? :D

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:55

Handig Noisy, dat onderschrift van jou :D Weet ik ook meteen hoeveel dagen mijn twee merries zijn (16 en 19 mei)

Kom maar op Cynthia, met die foto's!

Morgen weer mooi weer, en vrijdag wordt het helemaal top toch? Heerlijk!

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:59

Het blijft hard gaan hier. Wat het reageren op alles betreft, heb ik het dit jaar ook erg druk en vind het moeilijker om alles bij te houden. Lees wel alles, maar dan geen tijd om te reageren en dan ga ik dat niet twee dagen later nog een keer doen.

Lisan, jij wel gefeliciteerd met jouw prachtige zoon!
In die tussentijd geloof ik nog geen veulens gemist, ml wel weer één op springen met zakkende ph, sapnnend!

Hoop groeiende uiers ook gewoon. Bij ons doen ze niet veel minder. Begint nu ook wat meer richting de spenen te vullen heb ik nu het idee.

Nicole, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Knappe merrie!

Cynthia, meelevend stalgenootje. Maar kan me ook wel voorstellen als je het nog nooit mee hebt gemaakt en je dan wel verantwoordelijk voelt voor merrie en veulen van iemand anders, dat het best spannend is.
Dat bewegen blijft mooi he. Laatst heeft Lies haar veulen ook uitgebreid tegen mijn hand staan schoppen :+:

En ja, wij Hollanders staan er om bekend lekker bot te kunnen zijn en dan zo geschreven komt dat soms nog een beetje extra over. Ik ben zelf ook wel een beetje het type eerst schreeuwen en dan pas nadenken ( klik hihi ), maar door de jaren toch ook wel geleerd dat je niet alles wat je denkt perse hoeft te zeggen/op die manier hoeft te brengen :o Zeker online kijk ik er wel iets meer mee uit. Maar... soms dan staat het er ook al voor je er erg in hebt :')

Hier alles nog stabiel. Ph testjes waren vanmiddag nog mooi groen. Uiers veranderen dus nog wel wat, spenen vullen wat meer, maar verwacht het nog niet direct. 318 dagen vandaag *\o/*

Silly1972

Berichten: 14785
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:59

Polleman, hij gaat erg goed.
Tis een apart mannetje haha, enorm knuffelig, maar kan als hij aan het racen is toch behoorlijk bokken, tis steeds opletten geblazen ;)

In oktober gaat hij naar de opfok en dan wordt Harmony klaargemaakt voor de verkoop.
Zoals het er nu naar uit ziet kom ik met Cashmiro weer terug op deze stal, maar er kan een hoop gebeuren in 3 jaar tijd.
Ik sta ook nog op de wachtlijst voor een stal dichterbij.
Elke dag 80km is best flink ;)

Ml gaat hard zo, voor het weekend een veulen?

Diane_Basje

Berichten: 1422
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:09

Granoek schreef:
Hahaha ik herken mezelf daar in.
Moest ook eens 2 dagen 'babysitten'...
Waar zijn de telefoonnummers? Wat moet ik doen? Wie moet ik bellen? Waar moet ik duwen? :+

Hahaha

Nicole wat een knapperd

Carmuh fijn dat het geen Rhino is!

mijnlieverd schreef:
Ph 5.9 ook nu *\o/* .

Oeh spannend!

Ojee Cynthia, die krijgt nog een hartaanval van de spanning als Fi de tijd neemt

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30662
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:42

AndreaB schreef:
Ik lees veel over 's nachts waken, maar op mijn vorige stal zijn er vorige week 2 midden op de dag geboren. Hoe doen de mensen met een fulltime baan het waken overdag?

Overdag staat de camera er ook op, dus ik kijk geregeld.
Hier zou het ook zomaar overdag kunnen komen.
Maar ik probeer straks ook vrij te nemen. En als ik het verwacht en niet thuis ben vraag ik wat mensen mee te kijken.

Nicole, welkom, plaatje!

ML afwachten. Die is wel stukkie verder al dan mijn merrie.

daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:56

Nou nou nou, wat een sfeertje mensen :')

Omdat iedereen er zo'n hekel aan heeft dan maar even geen enorme bijleespost :+
Maar even: Nicole wat een mooie merrie ! <3
ML Hopelijk komt het snel :j

Dan maken we er wel een egopost van hoor +:)+ Wij zijn hier druk bezig met de aanleg van 2 nieuwe paddocks zodat onze 2 ruinen apart kunnen staan van de merries. En onze drachtige dame dan weer apart als ze dat fijner vind (dat kijken we nog even aan). Zonderen jullie merries zich ook af naarmate de dracht vordert ? Ik merk dat namelijk bij Halla wel heel erg.
Dan het volgende; Er komt schot in die tieten ! Ik hing er vandaag onder en ineens zijn de tepels groter, dus omdat iedereen zo dol is op tietfoto's en niet op bijleesposten zijn het vandaag;
TIETEN ! *\o/*
Afbeelding
Stelt nog niks voor maar, maar ik moest toch iets verzinnen he :')

hinte

Berichten: 89
Geregistreerd: 06-07-14
Woonplaats: Eck en Wiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:03

Granoek, Ze heeft net als ik last van winter kilo's :+ ze heeft het geluk dat ze straks geen korte broek aan hoeft

Cynthia82, Als ik hier het veulen zie bewegen sta ik ook helemaal te zwijmelen :o

mijnlieverd , Kom op Hope, morgen prachtig weer!

Chantalll, succes met het waken, spannend

Fotsy , Tietjes groeien gestaagd

Noisy en Cynthia82, het begin is er :D


Vraagje over het birth alarm,
Ik had er al is eerder naar gekeken en vindt huren best prijzig, zeker als ik vaker een veulentje wil fokken.
Nu zijn ze in de aanbieding bij mini horse shop.
De light nu 446 en de mobile premium 722 euro, best een verschil in prijs.
Wat is wijsheid ?

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30662
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:05

Hier wisselt het, ene moment staat merrie apart, andere moment totaal niet. Merendeel van de tijd staat ze in de buurt van de anderen. Alleen als ze gaan hollen doet ze niet altijd mee, haha.

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:11

Ik heb ze gewoon in de groep staan als het kan.

Ibbel

Berichten: 49229
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:16

Ik ga mijn paddock zodanig verbouwen dat ik drie aparte paddocks kan maken voor rond de bevalling. Zodra de veulens er allemaal zijn en een paar weken oud zijn, gaat het zootje weer bij elkaar.
Ze vinden elkaar nl helemaal niet lief momenteel (en dat was vorig jaar met Damour iig heel duidelijk zo), dus apart vinden ze veel fijner. Plus dat ik dan veel makkelijker de eerste weken de veulens veel in handen kan hebben, ook wel fijn.
En schimmelmans moet dan noodzakelijker wijs ook apart, maar da's dan jammer :+ Met een beetje geluk kan hij met de laatste merrie blijven staan tot-ie alweer bij de eerste kan en mag van haar.