Eerste veulen; Camerabewaking? Tips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LisaGentle
Berichten: 56
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Assen

Eerste veulen; Camerabewaking? Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 23:41

Hallo,
mijn paard krijgt dit jaar haar eerste veulen, dus ik wil graag een camera in de stal als het bijna zover is.
Weet iemand een goede bewakingscamera, het liefst niet te duur omdat het eenmalig is. En het liefst via een app te zien. Heeft iemand een idee of een camera die ik kan overkopen/lenen/huren?

En natuurlijk; hebben jullie nog tips voor de verzorging van de merrie en het veulen. Het is haar eerste veulen en ze neigt snel dun te worden. Ze staat nu op onbeperkt ruwvoer, maar wanneer het veulen er is gaat ze samen met een andere merrie met veulen, afhankelijk van het weer, dag en nacht op het land. Hier kan ze, wanneer het nodig is, worden bijgevoerd (ruwvoer) en ik kan haar als ze te veel massa kwijtraakt slobber, seniores priores oid bijvoeren. Ze is uitgerekend op 14 juni, best laat, dus het weer zou in principe goed moeten zijn. Bij slecht weer gaan ze 's nachts op stal, en daar krijgt ze dan gewoon ruwvoer.

Ik heb al een paar jaar voor merries & veulens van een ander gezorgd, dus ik weet wel ongeveer waar ik mee bezig ben :) .

En last but not least, hebben jullie een idee voor een leuke naam? Hij moet beginnen met de letter M.

MvG,
Lisa

Tinniie

Berichten: 4687
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:01

Ik heb een Foscam, ze zijn er in verschillende modellen, niet duur en handige app.

Verder gebruik ik ook melkstrips om de melk te testen, zo zie je de bevalling meestal goed naderen.

Onze merries hebben ook onbeperkt ruwvoer, krijgen bietenpulp, merriebrok en vanaf ze hun laatste 100 dagen ingaan geef ik de vitaminen cavalor progrow bij. Goed voor de ontwikkeling van het veulen maar ook echt een heel goede extra voor de merrie.