[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 07:56

Toch wel leuk al zo'n 2017 topic :o

Polleman, dat valt wel mee (weet ik toevallig omdat dat de hengst is waar mijn merrie Star nu drachtig van is ;) hengst is 1.04,5m ;) )

Fotsy, ja hopelijk mag mijn nieuwe aanwinst zich straks in dit topic aansluiten :D
Zij zal gedekt worden door de nieuwe hengst (waar ik dus nog geen foto's van heb om al te plaatsen dus ik kan de combi nog niet voorstellen) en de merrie waarmee ik in het DBT 2015 zat mag ook weer op date :D

Zo spannend allemaal of het zal gaan lukken....

Rowan, hihi het lijkt net of je dit jaar een "rustjaar" heb genomen met "maar" 1 merrie en volgend jaar weer 5 op de planning :')

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 09:06

Polleman ja ik heb het veulen van afgelopen jaar te koop gezet. Daar komt zondag iemand voor kijken dus zal beetje vanaf hangen of fab gedekt gaat worden..

Ken het gevoel van je eigen fokproduct gebruiken alleen dit jaar is het voor mij men eigen hengst die gaat dekken :)

Ja Linda lijkt er wel op hè haha. Ik hoop dat het allemaal lukt en dan zien we wel hoeveel er dragend worden :P

Eilinora

Berichten: 11919
Geregistreerd: 23-10-04

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 09:17

Ik ben waarschijnlijk ook van de partij met pepper in elk geval.

Kwa hengst,tja ik heb er 2 in gedachten bij dezelfde hengstenhouder maar welke het word weet ik nog niet.
Waarschijnlijk beslis ik pas als ze erheen gaat.

Set_Elkol
Berichten: 14851
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 10:33

Ik volg altijd dus dit jaar ook :D iedereen veel plezier en succes met de keuzes, dekkingen, scans en op- en aftellen.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 10:36

Leuk! inmiddels leer je de mensen en paarden ook steeds beter kennen, in 206/2017 hoop ik nog meer namen te onthouden :') ik ga mijn best doen.

Rowan, ja eerst zien wat drachtig raakt, dat vind ik wel heel spannend hoor! Ik verheug me al bijna op 2 veulentjes in 2017, maar natuurlijk is het eerst maar te hopen dat ze drachtig raken :=

P_Tries

Berichten: 5157
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Almere

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 10:38

Ik heb het hele DBT 2016 gevolgd, en ga nu ook weer lezen en leren van jullie ervaringen.
Wie weet mag ik een topic later ook mee praten over mijn ervaringen, tot die tijd ga ik genieten van alles wat jullie meemaken.
Ik moet er even bij zeggen dat ik in dit topic de sfeer erg goed vind, er wordt meegeleefd, en ook tips en trics uitgewisseld. Super leuk! Hopelijk is alles straks weer makkelijk drachtig.

Silly1972

Berichten: 14780
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 10:39

Wast een leuke combinaties allemaal.

Ja ik ben zeker benieuwd ik ben wel erg tevreden over de combinatie, is ook de bedoeling dat het veulen blijft en opgroeid al leuk allround paard waar je leuk mee kan eventen.

@Dustinlover, wat houdt dat in "af dekken tot het eind"?

sultan15

Berichten: 601
Geregistreerd: 30-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 11:22

Leuk om weer zoveel oude en nieuwe gezichten te zien! :D

Silly1872 er is nogal wat discussie over wel of niet enten tegen Rhino. Ik heb het vorige keer wel gedaan, onder het mom van baat het niet dan schaad het niet :) ik heb toen in de 5e, 7e en 9e maand geënt. Dit jaar komen onze paarden aan huis te staan en enten we ze waarschijnlijk weer. Mooie combi trouwens!

Linda ben benieuwd naar jou combi's! Hoe gaat het met Star nu?

Icecrystal dat is een vroeg veulen volgend jaar! fijn dat het gelukt is!

Tinnie welke merrie(s) laat je dekken? :)

memere prachtige combi! ben benieuwd naar je tweede combi :)

Fotsy *\o/* Zou leuk zijn als ze weer tegelijk gaan!! Wanneer gaat Flo naar Arany toe? Wish gaat 2 april naar de hengst toe en Fairy eind april.

Luna ben ook heel benieuwd naar jou combi! zowel voor dit jaar als voor volgend jaar ;)


MarijeR leuk! Ik hoop voor je dat het dit jaar gaat lukken bij Classy :)


Dustin lover dat wordt druk volgend jaar ;) Heb je een foto van je veulen van 2015? :)

Polleman ja zelfde merries! En jij met een Wings, spannend!

AZ doen :D hihi

Woogy leuk zo een veulen van eigen merrie en eigen hengst!

Cynthia ben benieuwd welke keus je uiteindelijk gaat maken voor Fiore! Heb het een beetje gevolgd in het dikke buiken topic 2016. Waarom ging je uiteindelijk niet meer voor Kharamel?

Inowa leuk dat je er ook weer bij bent! Gaat Ylona ook weer naar de hengst?

Set voor jou geen veulen in 2017? Niet een mini bluetje? :D

Silly1972

Berichten: 14780
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 11:26

Dank je wel Sultan :D

Maar ja dat is ook weer de discussie, sommige zeggen dat het wel degelijk schaadt die Rhino injectie.
Ik ent liever ook preventief, maar wil ook niet dat ze er last van krijgt.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 11:35

sultan; Star doet het goed, vandaag op dag 321, maar gezien zij in principe verkocht is (als ze onbeschonden de bevalling door komt) zal zij niet meedoen in het DBT2017.

Nu dit topic leeft, word ik ineens mega nerveus voor de komende dekkingen :') maar het duurt nog zo langggggg

Silly1972

Berichten: 14780
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 11:36

Vertel mij wat :D, ik ben nu al nerveus, en ze is nog niet eens drachtig hahaha

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 11:51

Ja heel vroeg.. Ik had echt niet verwacht dat het gelijk zou lukken. Hij is er welgeteld 1 keer in geweest. Mountje is blijkbaar errug vruchtbaar :+

DL, Wat worden jou combinaties voor aankomend jaar?

Inowa, ik ben benieuwd tussen welke hengsten je twijfelt? :D

Luna2006

Berichten: 3163
Geregistreerd: 03-04-13

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:20

Ze is gewoon helemaal verliefd op je hengst. Soms is het echt een bepaalde combi die pas lukt.

Ik zag ergens de vraag of de hengst veel groter was; valt mee 12cm.

Star is even groot als marley en is van dezelfde hengst drachtig nu. Dus die veulens zijn extra spannend natuurlijk

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:29

Ik ga hier ook meedoen. In april wordt de eerste merrie gedekt,zij is dit jaar bewust leeg gebleven.
Maar eerst nog DBT2016..Intussen volg ik dit met een half oog. Leuk al die bekenden weer en enkele nieuwe gezichten!

Casarell

Berichten: 9603
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:38

Mag ik me ook alvast melden..?
Ik heb plannen om in 2017 een wondertje ter wereld te zetten.. :o
Maar natuurlijk moet het eerst allemaal nog maar gebeuren..

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:06

Icecrystal de eerste al drachtig! Gefeliciteerd! En zal je net zien dan inderdaad als je op tijd begint.

Verder al een hoop mooie combi's! Kan als ik tijd heb nog wel een keer een aantal hengsten die hier op het lijstje staan laten zien.

Ik wil juist wat later dekken dit jaar. Vorig jaar zijn ze 2 mei naar de hengstenhouder gegaan onder het mom van; even zien wanneer ze hengstig worden en mochten ze niet direct pakken, zijn we niet zo laat. Maar nummer 1 is dus ook van diezelfde 2 mei drachtig ^_^

AnniekSlijk
Berichten: 32
Geregistreerd: 03-02-09

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:15

Ik ga dit jaar ook weer mee doen. Heb (niet heel fanatiek) mee gekletst in het DBT 2015. Helaas heb ik dat veulen in moeten laten slapen. Ik wil toch geen kraag ooit op mijn eigen gefokt paard rond rijden. Dus we gaan het dit jaar weer proberen =D Mijn keuze is dit jaar gevallen op Wilson. Ik kijk heel erg uit naar deze combinatie, maar eerst maar eens drachtig worden.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:20

Cynthia, ben heel benieuwd voor welke hengst je uiteindelijk zal gaan.

Inowa, leuk, pepper weer volgen :) ben benieuwd welke hengst het mag worden.

Pretty, gezellig :D

Casarell, welkom, gezellig :) bij vele moet het eerst natuurlijk allemaal nog gebeuren, maar het is toch vast leuk om samen te dagdromen van 2017-wondertjes ;)

Ice, al 1 drachtig, gefeliciteerd!

Casarell

Berichten: 9603
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:26

Haha.. dat klopt.. dat dagdromen doe ik al een héle tijd.. dus het wordt onderhand tijd dat er eens iets gaat gebeuren..
Helaas moet de merrie eerst nog bevallen, ergens halverwege mei.. :o

Cynthia82

Berichten: 9316
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:43

Sultan, leuk dat je me een beetje volgt in het DBT2016 :) Eén van de redenen is dat er, op één merrie na die heeft verworpen, geen merries drachtig zijn geworden van Kharamel sinds hij diepvries is en ik de gok te groot vond met mijn merrie die voor het eerst gedekt gaat worden, zeker ook gezien het geringe aantal rietjes die nog beschikbaar waren. Natuurlijke dekking of vers KI voelt dan veiliger.

Linda, ik ook ;)
Ik zal dit weekend beide hengsten hier even voorstellen. Ik heb nu wel foto's van de hengsten, maar geen foto's waarop ze goed met elkaar te vergelijken zijn. De één in galop, de ander standfoto :)
Zaterdag gaan we nog een keer bij Black Marvel kijken, om hem nog eens te beoordelen na het zien van Firefighter.

Leuk om hier weer veel bekenden te zien en ook weer nieuwe mensen te leren kennen!

Ice, ik ben nu al benieuwd naar jouw combi!

Spannend allemaal hoor, maar ook hier eerst nog de geboorte van Daisy's laatste veulen rond 9 mei :)

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:56

Silly ik dek natuurlijk dus om de dag. En toen ben ik een dag vergeten te dekken en toen dacht ik nou laat maar hoor nog tijd zat.

Icecrystal ik zal vd week eventjes de tijd nemen voor foto's neer te zetten voor de combinaties die ik weet maar mijn pc doet het niet dus word een beetje lastig. :P

Silly1972

Berichten: 14780
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:06

ohhh op die manier, ja dan snap ik het, dank je wel :)

Wat zonde Cynthia, Kharamel is een mooie hengst maar begrijp het wel.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:20

wat leuk pretty dat je ook mee komt kletsen ;) en aniekr, je hebt het fokvirus ook al te pakken :P

cynthia benieuwd naar fiore's veulen

inowa, oh pepper is ook weer van de partij, ga je haar veulen nu houden?

welkom casarell

oh aniekslijk wat goed dat je het opnieuw probeert en vind het nog steeds zo jammer van kleine Levi, hoop dat je hem een mooi plaatsje in je hart hebt mogen geven.
Zo zie je steeds maar weer dat een ongelukje in een klein hoekje verscholen kan zitten.

Setteli

Berichten: 3174
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:29

Ik wil heel graag weer meekletsen!

Jazzy gaat dit jaar als het goed is gedekt worden voor Dark Dornik AT (ben nog niet 100% zeker).
Maar eerst wil ik haar cystes laten verwijderen. Dit moet tussen 2 hengstigheden in gebeuren, maar helaas toont ze nog niks. Ik heb haar 1x laten scannen, maar daar was geen "beweging" op te zien. Zelfs niet genoeg om hengstig te spuiten. Ik denk dat ik vrijdag weer laat scannen en dan kijken hoever we zijn.

Spannend weer hoor! Heb er zin in!

Tjinta

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Bauernhof im Emsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:36

Ik meld me ook! Ben zeker van de partij. Maar de dames moeten eerst nog in 2016 bevallen dus duurt nog even voordat de dekplannen omgezet worden.