[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myrthee_

Berichten: 2568
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 14:05

Cynthia wat een knappe hengsten beide. Ik snap dat de keuze lastig is! Zelf spreekt firefighter mij het meest aan, maar lijkt op de standfoto overbouwd..

Setelli wat vervelend zeg dat de cystes van Jazzy ongunstig zijn om weg te halen..

Bij mijn combinatie zijn ze kleurkansen volgens mij heel saai. Mijn merrie heeft tot nu toe alleen nog maar bruin gegeven. Hengst is net als zij donkerbruin, dus denk dat de kans op donkerbruin bijna 100% is. Tenzij de hengst het vosgen mee geeft..

Tinniie

Berichten: 4690
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 14:51

Cynthia ik vind ze ook beiden heel knap en hoewel ik heel graag bijzondere kleurtjes zie, spreekt de zwarte me toch meer aan.. Ben benieuwd naar de uiteindelijke keuze.

Hier zeker 1 veulentje, uit Crome en Shine n mister

Afbeelding


En misschien nog eens Jade x Arany, als ze niet verkocht wordt.. Ik zou er graag nog eentje uit fokken, Jef vind dat ik haar al moet verkopen, bezien ik haar dochter van dit jaar hou... Dilemma's dus nog hier

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Tinniie op 25-03-16 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Setteli

Berichten: 3181
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 15:02

Dan ook even mijn combi tonen <3

Jazzy (hier overigens nog hoogdrachtig van Dotan)
Afbeelding

X

Dark Dornik AT


Afbeelding

Muronia

Berichten: 19647
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 15:06

Oh is het nieuwe topic er al? Helemaal nog niet gezien! Ik hoop ook van de partij te zijn voor 2017, met onze NSPS merrie Helga. Ik ga haar later even voorstellen hier. Leuk, al die bekende gezichten hier, laat het maar weer een mooi seizoen worden!

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 16:08

Ik ga me ook alvast melden er is alleen nog niets gedekt op het moment :P
Staan er momenteel 5 op de planning.

linda2008

Berichten: 4262
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 16:09

Murosch en Chimello, leuk gezellig!!
Chimello, hier ook nog niks gedekt hoor ;) 2 op de planning :D

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 19:07

leuke combi tinniie
moeilijke beslissing maar soms moet een mens zijn verstand volgen en niet zijn hart

setteli, oh das een andere hengst als ik me goed herinner he Dotan is palo, toch?

murosch *\o/* je shetlander, toch, al een hengst gevonden? moest je nu toch eens dichter wonen

chimello oh wat leuk, bekende gezichten

juval

Berichten: 13289
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 19:52

nou, we zijn vanmiddag bij Edmundo wezen kijken, en wat een kanjer van een hengst is dat zeg! Ik vind hem echt superleuk.
wat denken jullie van de kleurkansen. Hij is dus palomino, en zij is schimmel (zwartgeboren). Ik vind alles wel mooi maar hoop niet op een vos :)
ach.. als het maar gezond is.

Silly1972

Berichten: 14785
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 19:59

Ik heb even op de kleurencalculator gekeken met de informatie die je net gaf.
Maar kan echt alle kanten op

Cynthia82

Berichten: 9345
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 20:53

Icecrystal schreef:
Cynth, Qua bouw sluiten ze allebei goed aan bij Fiore. Heb je geen voorkeur voor een kleur? Waarbij je bij de een meer kans hebt dan de ander? Dan kan je misschien daar je keuze op baseren.

Ja, dat heb ik zeker. Ik wil het liefst minimaal één crèmegen en het lijkt me ook heel gaaf om een dubbelverdunde te fokken en daarvoor maak ik natuurlijk bij FF meer kans. Maar ik wil mijn keuze niet af laten hangen van de kleur en BM heeft een waanzinnig aansprekende kop, zoiets heb ik nog niet eerder gezien (dus ja, Aniek, daar heb je zeker een punt. En dat terwijl FF ook een meer dan gemiddeld aansprekend hoofd heeft..) én hij is waarschijnlijk de volgende keer dat ik Fi wil laten dekken niet meer beschikbaar in NL.

Moun is echt heel erg knap!! <3

Marije, wat leuk dat jij met zijn lijnen gefokt hebt! En gefeliciteerd met je eerste drachtige merrie!!

Aniek, en als Lies nou geen zwarte krijgt? Ga je haar dan laten testen op kleur?
Dan weet je het zeker :)

Myrthee_ schreef:
Cynthia wat een knappe hengsten beide. Ik snap dat de keuze lastig is! Zelf spreekt firefighter mij het meest aan, maar lijkt op de standfoto overbouwd..

Dat klopt wel een beetje. Is ten eerste wel iets wat je bij Welsh veel ziet en hij was pas 3 op de foto, maar BM heeft het ook, kijk maar:
Afbeelding
De enige foto waarop hij stilstaat :)
Ik zal morgen een goede standfoto van hem maken.

Wat een mooie combi's weer, Tinniie en ik hoop dat ook jade nog een veulentje mag krijgen volgend jaar!!

Juval, is je merrie homozygoot voor schimmel? En draagt ze het vosgen? Mocht ze het vosgen dragen, heb je zeker kans op vos :) Maar ook op palo en dat is dan weer heel gaaf, toch? :)

Ik had Fiore trouwens tot twee weken geleden nog nooit echt hengstig gezien. Ja.. ik had het idee op haar eerste en haar tweede verjaardag, maar dat was beide keren maar één dag en ook was ze beide keren net verhuisd en kwam ze in aanraking met nieuwe paarden.
Nu werd ze twee weken geleden echt écht hengstig en dat was ze vandaag dus gewoon nog steeds.. Dag 15 vandaag... het is al wel een stuk minder, maar nog niet echt over.
Het jammere is ook dat ze alleen hengstig toont bij de enige ruin bij ons op stal, maar hij gaat volgende week weg. Dus ik heb geen idee hoe ik dan in de gaten moet houden of ze hengstig is..

Silly1972

Berichten: 14785
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 21:32

Knappe combi's hoor.

Setteli, klopt het dat Dotan nu in Lelystad staat? Lijkt nl heel erg op het veulen wat kennissen hebben gekocht en dezelfde naam dus kan bijna niet anders :).

Tinnie, wat een prachtige paarden heb je.
Cynthia, ik heb geen verstand van dat ras, maar ik vind die zwarte echt prachtig.

En de dierenarts kan toch scannen voor haar eisprong?

mooney

Berichten: 7791
Geregistreerd: 07-05-06

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 21:45

Ik kom ook even om de hoek kijken, ik lees in het topic van 2016 al stiekem mee.
Hier wel wensen qua dekken en de combinatie is ook al bedacht, maar we zijn nog niet 100% zeker of de plannen ook uitgevoerd gaan worden.

Cynthia: Ik heb BM alleen op foto's gezien, maar ik vind zijn rug en hals zo ongunstig eruit zien. Helemaal omdat Fiore ook best een zware verbinding heeft qua hoofd-hals zou ik hem persoonlijk niet gebruiken. Zijn koppie is wel om van te smelten, maarja op een knappe kop alleen kan je niet rijden.
Moet ik er wel bij zeggen dat ik sowieso van de luxere paardjes ben (heb een Arabier en een klein Welshje) dus misschien heeft een Cob liefhebber die bezwaren niet.
FF vind ik een stukje sportiever, wel massa maar ziet er 'functioneler' uit naar mijn gevoel. Toffe uitstraling ook.

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 22:32

Nee, dan hoef ik inderdaad niet te testen haha. Vandaar dat ik even afwacht. Mogelijk dat ik dan alleen Roos test.
Ben wel zo'n autist die het graag wil weten :P

En Fiore had gewoon elk jaar een feestje op haar verjaardag ^_^
Wel fijn om haar nu echt hengstig te zien. Maar ze weet wel te overdrijven dus.

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 22:46

juval schreef:
nou, we zijn vanmiddag bij Edmundo wezen kijken, en wat een kanjer van een hengst is dat zeg! Ik vind hem echt superleuk.
wat denken jullie van de kleurkansen. Hij is dus palomino, en zij is schimmel (zwartgeboren). Ik vind alles wel mooi maar hoop niet op een vos :)
ach.. als het maar gezond is.


Ik heb de calc. er even op losgelaten voor je :P .


Afbeelding

juval

Berichten: 13289
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 22:50

@Cynthia82 .. eh, de moeder is bruin, dus niet homozygoot dan lijkt me. Er komen geen vossen in de ouders/voorouders voor voorzover ik kan zien. Nou ja we zien wel.

Kunnen jullie ons een beetje op weg helpen. Wat is nu de eerste stap. Moet de merrie eerst nog onderzocht worden door een dierenarts voor we gaan beginnen met proberen drachtig te worden? of is het gewoon maar wachten tot ik haar een keer hengstig zie (wat ik tot nu toe eigenlijk nog nooit heel goed heb kunnen zien). We hebben hier alleen merries op stal dus ze komt niet/weinig in aanraking met het andere geslacht :)

Silly1972

Berichten: 14785
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 23:27

Ik doe dit nu ook voor de eerste keer, maar ik heb haar niet laten onderzoeken, ik wacht tot ze hengstig en laat dan iedere dag de DA scannen tot het ei rijp is
Gelukkig toont ze haar hengstigheid erg goed

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 23:37

Bij een natuurlijke dekking kun je haar best bij de hengstenhouder zetten, dan toont ze het snelst en duidelijkst.
Bij inseminatie zou ik haar een keer laten scannen, dan kan de DA aardig inschatten wanneer je terug kan komen voor hengstigheid scans, en dan kom je vanzelf bij de grite dag

Myrthee_

Berichten: 2568
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 23:40

Juval, die van mij heeft eerst ook onderzoek gehad. Dat moest gebeuren als ze hengstig was. Dus zodra ze hengstig was de dierenarts laten komen. Daarna regelmatig laten scannen tot ze weer hengstig was en later toen ze hengstig was geinsemineerd.

Setteli

Berichten: 3181
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 23:53

Fotsy schreef:
leuke combi tinniie
moeilijke beslissing maar soms moet een mens zijn verstand volgen en niet zijn hart

setteli, oh das een andere hengst als ik me goed herinner he Dotan is palo, toch?

murosch *\o/* je shetlander, toch, al een hengst gevonden? moest je nu toch eens dichter wonen

chimello oh wat leuk, bekende gezichten



Ja Dotan is van Don Cremello du Bois en is palomino. Maar hoop met Dark Dornik misschien een zwarte te krijgen (wordt vast een vos :+ )

Setteli

Berichten: 3181
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 23:56

Silly1972 schreef:
Knappe combi's hoor.

Setteli, klopt het dat Dotan nu in Lelystad staat? Lijkt nl heel erg op het veulen wat kennissen hebben gekocht en dezelfde naam dus kan bijna niet anders :).


Ja klopt, hij staat in Lelystad en is nu van Desiree. Moet gauw bij hem gaan kijken, na het afspenen niet meer gezien (gelukkig krijg ik wel regelmatig foto's <3 )

Silly1972

Berichten: 14785
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 00:20

Ja inderdaad
Ze hebben tot voor kort bij mij op stal gestaan met hun andere paard.
Dotan gaat het super krijgen bij hun.

Setteli

Berichten: 3181
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 00:30

Silly1972 schreef:
Ja inderdaad
Ze hebben tot voor kort bij mij op stal gestaan met hun andere paard.
Dotan gaat het super krijgen bij hun.

Leuk dat jij ze kent! Ik ben ook heel blij met de nieuwe eigenaresse. Het blijft toch je kindje he, hahaha

Silly1972

Berichten: 14785
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 00:33

Oh ja dat geloof ik graag.
Maar gaat helemaal goed komen, ze zijn helemaal gek met hem.
Hij heeft ook een hele aparte palomino kleur

Lovelyn

Berichten: 66
Geregistreerd: 15-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 01:53

Jaa eindelijk het 2017 topic!
Ik meld me ook aan hier, wij gaan na alle drama met onze knappe Koda (dbt 2015) nu toch weer onze lieve merrie Ushi laten dekken.

Door welke weten we nog niet precies maar er staan er een paar bovenaan mn lijstje;

Mijn Ushi <3

Afbeelding

Bovenaan ons lijstje staan nu hengst Kambarbay, akhal teke perlino uit engeland.

Afbeelding

En de knappe glock's toto jr. Geen uitleg bij nodig lijkt me.

Afbeelding

Al naar 3 hengstenshows geweest en nog 2 te gaan dan hakken we de knoop Door.

Leuk om mensen van 2 jaar geleden weer terug te zien in dit topic! Ik kijk er erg naar uit en hoop dat het weer allemaal gaat lukken. We zijn nu druk bezig met zoveel mogelijk wedstrijden rijden voor haar te dekken morgen weer L1 starten! Hopen dat we haar weer drachtig krijgen!

@Juval grappig wij hebben ook nog naar Edmundo gekeken maar die sluit niet goed genoeg op mijn merrie aan. Ik ben heel benieuwd!

Luna2006

Berichten: 3165
Geregistreerd: 03-04-13

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 01:59

Oeh kambarbay is al heel lang mijn favoriete hengst!
Moest ik mijn grote merrie nog hebben geleased had ik hun zeker in combi gezet. Hij heeft niet alleen uitstraling maar is mega veelzijdig en naart schijnt een zalig werkwillig karakter.