[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Silly1972

Berichten: 14784
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 15:03

linda2008 schreef:
Nou Silly, juist Jupiter is echt mijn soulmate!! Zij snapt mij precies, is enorm aan me gehecht en ik aan haar. Ik denk wel dat een merrie minder makkelijk is om een band mee op te bouwen maar áls je eenmaal een goede band hebt, is die ook sterker. Dat is mijn ervaring op dit moment. Maar het kan natuurlijk evengoed liggen aan het karakter van Jupiter en niet zo zeer omdat ze een merrie is... en mijn hengsten zijn minder aanhankelijk, Habbie (hengst) heb ik inmiddels wel een band mee opgebouwd, maar hij blijft wantrouwend. Pico (hengst, zoon van Jupiter) is al wel liever, maar ook minder aanhankelijk naar mij toe. Die spelen liever met elkaar terwijl Jupiter iedereen links laat liggen als ik er aan kom...


ooh op die manier, ja dat zal best heel goed kunnen natuurlijk.
Daar heb ik niet zoveel ervaring mee, Harmony is mijn eerste merrie, maar wel een allemans vriendin.

Dat is al een beste uier Pretty!

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 15:32

Omg en dan opeens is het 1e veulen er! Gefeliciteerd Marije! :D
Voelt voor mij nog een beetje of ik een compleet seizoen achter loop haha is eigenlijk ook zo als je bedenkt dat ik de hele lente nog door moet :+

mijnlieverd

Berichten: 1230
Geregistreerd: 13-07-05

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 15:36

Nou Faline, ik zou er niet aan moeten denken :D _O- .

Dat is al een beste uier Pretty :wow: .

AnniekSlijk
Berichten: 32
Geregistreerd: 03-02-09

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 15:50

Gefeliciteerd marije!! Het eerste veulen :D

Ik ben persoonlijk ook meer een ruinen mens, maar de band die ik nu met m'n merrie heb is heel sterk! Heeft echt wel een paar jaar geduurd, ze was heel wantrouwig en is in t verleden veel te vaak doorverkocht. (Ze zou gevaarlijk zijn, dit wist ik niet toen ik haar bij een handelaar kocht) maar ik kan nu lezen en schrijven met d'r! Maar ze richt zich dan ook heel erg op mij, als ik zeg dat het goed is is t goed m, als ander met dr loopt is alles toch nog best eng. Maar toch wil ik ook weer graag een stabiele hormoonloze ruin :P

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 15:50

MarijeR schreef:
Hier is net de eerste geboren, een merrieveulen voor Daisy *\o/*

Van harte *\o/* *\o/*
Alles goed met moeder en kind?

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 15:53

Mijn Vera is echt rond...niet grappig meer. Vrijdag nog precies 3 maanden. Wat is de tijd snel gegaan zeg.
Sinds deze week heeft ze een bloedhekel aan mij. T liefst vreet ze me op. Mijn man vindt ze kennelijk wel lief ineens. Helemaal hysterisch is ze op dr ene buurvrouw(ze kreeg gister zowat een hyperventilatie aanval toen die terug op stal kwam zo stond ze te gillen) en de andere vreet ze t liefst op.
Ik heb de baby vorige week voor t eerst zien bewegen...echt wel een emo momentje hoor :')
Mn namenlijstje vordert gestaag..ik vind hengstennamen toch makkelijker dan merrie.

Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:13

Marije Gefeliciteerd!! Wat een prachtig mooi merrietje!

Spannend hoor, het seizoen is nu echt begonnen!!

Crines

Berichten: 497
Geregistreerd: 09-11-15
Woonplaats: België, West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:19

Whaaaaa Marije, GEVEULICITEERD met het allereerste DBT veulen van 2017 *\o/* Knap ding zo te zien, leuke tekening :)

Arme Vulina _O-

Neon: fijn dat je er een mooi plekje voor gaat hebben.

retty: ja, daar begin je echt al wel wat te zien hoor. Ondanks al het haar :+

Ik heb de namenlijst van vorig jaar, maar daar is dit jaar nog geen enkele nieuwe naam bijgekomen.
Nouja, vorig jaar had ik een lange lijst merrienamen en een korte voor de hengstjes en ik ben gezegend met 2 hengstveulens :P (die trouwens allebei een naam hebben gekregen die niet eens op de lijst stond :') )

En ik ben ook een echte merriemens. Met ruinen heb ik meestal niet zoveel (ik vind het meestal sufferds :o :') ). Met mijn hengst heb ik dan wel weer een goede band.
En de veulens zie ik eigenlijk als 'veulen' en niet als 'merrie' of 'hengst'. :o Al begint Guapa wel echt heel erg de merrietrekken van haar moeder mee te hebben (héél lelijk kijken, bijten, trappen, pletten van de andere paarden als het haar zo belieft }:) )

Setteli

Berichten: 3175
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:41

Noisy schreef:
Ik heb ook een goede band met Joan. Ik kan lezen en schrijven met haar maar knuffelen...Out of the question :roll: Doe ik gewoon toch en dan kijkt ze zo quasi-boos/geïrriteerd achterom haha



Dat heb ik ook met Jazzy, ze is altijd blij om me te zien (vooral als ik eten heb), maar een knuffelpaard is ze echt niet. In het begin van de dracht was ze dat wel heel erg en ontzettend lief. Dus toen het op de scan nog niet eens te zien was, wist ik al dat ze drachtig was.
Van dat lieve is niet veel meer over, ze kan me echt boos aankijken, maar ze heeft wel respect voor me. Ik merk dat ze dat naar anderen minder heeft. Maar een lief paard vind ik haar niet echt, maar het is wel echt mijn paardje. :o

Phoebe is heel anders, daar heb ik ook een hele goede band mee, maar zij is veel rustiger en knuffeliger.

Cynthia82

Berichten: 9324
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 17:06

JAAAAAAAA!!!! Het veulenseizoen is officieel geopend!! *\o/*
Gefeliciteerd, Marije!! *\o/*

suffie
Berichten: 5716
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 18:10

*\o/* Yeh, Marije gefeliciteerd! Nu kan het echt beginnen in het DBT 2017, dat er nog maar vele gezonde veulentjes mogen volgen *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Mimmetje

Berichten: 76
Geregistreerd: 25-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 19:39

Woohooooo! Gefeliciteerd Marije! *\o/*

Hier zijn mijn zorgen al wat afgenomen. :)

Ivy is 7 maanden op weg. Maar ik vond het veulen zo stil en ivy zo slank blijven.

Laatst vlak voor het opzadelen zag ik een bult aan 1 kant :D



Afbeelding

Er gaat niets boven " chillen op rechts!" :j

Gisteren is mijn geboortealarm binnen gekomen. Heb nu eentje aangeschaft voor aan het halster. Ben er mooi op tijd bij. :)

linda2008

Berichten: 4256
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 20:23

Oeh Pretty, dat is al serieus, maR op hoeveel dagen zit zij nu? Of lees ik daar over heen?

Mimmetje, mooie rechtsligger :) hihi

En nu verder even ego :o

*\o/* yeah!!! 2 levende baby's <3

Er is toch opgevoeld, na het opvoelen van Bucks kreeg ik ineens twijfels... "jupi zal toch wel?? Toch??"
Nou ja als de DA er dan toch is, check die dan ook maar even... en ja hoor *\o/*
Allebei nog keurig drachtig!!

Jupi vandaag op dag 244
Bucks vandaag op dag 191
Van het weekend nieuwe buik-foto's dan maar :D

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 21:02

*\o/* wat goed linda, allez alle twijfels nu voorgoed weggooien en gewoon lekker genieten meid van je oh zo heel drachtige merrie's ;)

Joto

Berichten: 4297
Geregistreerd: 02-04-07
Woonplaats: Hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 21:08

Olá!

Lees braaf mee :D

De aftrap is geweest zag ik alweer, Marije gefeliciteerd!

Ik ben lang weggeweest, even te druk voor andere dingen :j

Vorig jaar hebben we 3 hele knappe veulentjes gehad, die tevens ook een nieuw huisje hebben gevonden.
Een fries merrieveulen uit de Stermerrie, zware bevalling, maar ze doen het allebei super goed.
Daarna een BP merrie uit de Stermerrie, zéér leuk en lief dametje.
Gevolgd door een BP hengstje.
Helaas heeft mama hem niet geaccepteerd, en hebben we hem kunnen koppelen aan de andere merrie met BP veulen. Merrie was een maiden en heeft het super goed gedaan en volgehouden *Trots* *\o/* *D

Voor 2017 stond er een veulentje in de planning, prachtig mooi meisje helaas veel te vroeg geboren.

We krijgen 2 merrie's in pension dit jaar die hier lekker gaan veulenen en daarna lekker de wei op gaan.. Zijn er toch weer leuke dingen te zien *\o/*

Cynthia82

Berichten: 9324
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 21:16

Wat een superfijn nieuws, Linda! *\o/*

mijnlieverd

Berichten: 1230
Geregistreerd: 13-07-05

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 21:17

Fijn dat je zorgen wat zijn afgenomen Mimmetje! Is t haar eerste veulen? Bij Bibi vorig jaar, begon ik het ook echt pas een maand van te voren goed te zien (was ook haar eerste veulen). En Parnasse droeg(was haar 3e veulen) vorig jaar ook best wel bescheiden voor haar doen, heb toen ook ff getwijfeld of ze niet verworpen had. Maar bij maiden merries zie je het wel vaker dat ze bescheiden dragen. Bij Belle en Hope zag ik t wel al vrij snel ook al zijn t maiden merries, maar bij Bibi toen dus niet.

Super Linda! *\o/*

Noisy

Berichten: 5411
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 21:19

Dat is nog eens leuk nieuws Linda. Alle zorgen voor niets geweest gelukkig

hinte

Berichten: 89
Geregistreerd: 06-07-14
Woonplaats: Eck en Wiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 21:27

Marije van harte gefeliciteerd met dit mooie mini meisje *\o/*

Linda, wat een geweldig nieuws, heerlijk alle twijfels weg!

Mimmetje, Grappig zo'n bult aan 1 kant :D

juval

Berichten: 13229
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 21:49

Gefeliciteerd Marije!

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:05

Vera haar buik *\o/* :D
Afbeelding

mijnlieverd

Berichten: 1230
Geregistreerd: 13-07-05

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:13

Wauw mooi buikje Esther!

Silly1972

Berichten: 14784
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:17

Lekker mooi vol buikje Esther.
Mooie billen ook ;)

Harmony is weer helemaal aan het veranderen, ze is super aanhankelijk en helemaal zen, mag ook sinds kort overal aan zitten :D

marije1502

Berichten: 83
Geregistreerd: 08-01-09
Woonplaats: Biddinghuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:32

Allereerst gefeliciteerd met het eerste veulentje!

dit is mijn merrie, Dolce Diva. ( souvenir x quattro B)
[img]
Afbeelding
[/img]


en dit is Firestone ( johnson x Florencio )
Afbeelding

Silly1972

Berichten: 14784
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:47

Mooie combi!