Geboorte via internet zien: wat heb ik nodig?!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FamkeW

Berichten: 112
Geregistreerd: 24-02-09

Geboorte via internet zien: wat heb ik nodig?!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 22:12

Hoi!

Ik struin nu al een paar weken op bokt om er achter te komen wat ik allemaal nodig heb om mijn merrie overdag en snachts via internet in de gaten te kunnen houden ivm het aanstaande veulen! Ik doe het voor het eerst helemaal zelf, maar ik kom er niet uit:
- welke camera (niet draadloos geeft beter beeld?) of een gewone webcam?
- wat verder nodig (snoer, kabels, monitor, computer, internetverbinding, software, website)?
- zo budget mogelijk...

Snachts kan ik waken en met een nachtzicht toch de boel in de gaten houden, maar ook overdag wil ik weten wat er gebeurd. Ik moet dan werken, maar heb daar internet. Als er iets is kan ik meteen naar huis...

Wie kan mij helpen. Ik kom er echt niet uit!

Alvast bedankt!!!
/3

HaffieIngrid

Berichten: 166
Geregistreerd: 15-01-07
Woonplaats: noordbergum

Re: Geboorte via internet zien: wat heb ik nodig?!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 22:14

ook ik volg dit topic even:) heb namelijk wel camera en alles, maar wil ook graag weten hoe ik dit op internet krijg.

FamkeW

Berichten: 112
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 22:55

Wat voor camera heb je als ik vragen mag? :)

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:06

ik heb een draadlozecamera,en in een ander box 1 met draad.

de draadloze is vandaag alweer gechrached of kapot deze keer ( 2e keer )

het portforwarden via je router is ook niet echt simpel,ik heb gelukkig een zwager die het heeft aangelegd. maar goedkoop en simpel was het uiteindelijk niet,

( allebei de merries hebben op de dag geveulend :+ )

FamkeW

Berichten: 112
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 11:37

Ik heb nog even een goed gesprek gehad met de mannen van Foscam. Omdat ik wifi heb thuis, heb ik nu een IP-camera (FI8904W met kijkhoek 42graden) besteld met een losse 3.6mm lens om de kijkhoek indien nodig te vergroten naar 67graden. Die losse lens kun je ook in 1 keer door foscam laten installeren, kost evenveel, maar nu heb ik 2 lenzen...voor hetzelfde geld.

Deze camera moet verbinding gaan maken met de wifi van thuis (camera komt buiten aan de muur oid). Dan kan ik thuis de beelden bekijken. Als ik vanuit een andere plek (buiten de wifi van thuis) op internet wil kijken, moet ik een instelling van de router veranderen. Daarvan heb ik geen kaas gegeten maar daar komt mijn vriend wel achter ;-) Als dat gelukt is kan ik op elke internetplek mijn beelden bekijken. Zelfs door een app down te loaden (foscam surveillance (3,99euro)) kan ik ook op mijn iphone alles zien! Ideaal! Nu nog werkend zien te krijgen.....

Ik hou jullie op de hoogte van eventuele instelling-problemen!

FamkeW

Berichten: 112
Geregistreerd: 24-02-09

Re: Geboorte via internet zien: wat heb ik nodig?!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 20:04

Verdorie!! Net de post gemist! Nu moet ik tot vrijdag wachten! Goede nieuws is dat ik de app al binnen heb :-)

FamkeW

Berichten: 112
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 21:09

Hij is binnen enopnde wifi doet ie het! Nu nog op internet krijgen. Iets aanpassen in de router?!? HELP!!!

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Geboorte via internet zien: wat heb ik nodig?!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 23:37

Ja je moet een poort openen in je router. Als je op google even je router type intypt en poort forwarden dan vind je meestal wel hoe het moet. Waarschijnlijk moet je je firewall ook nog openen.

FamkeW

Berichten: 112
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 22:47