merrie hoogdrachtig zweet al 2 dagen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
patty1985
Berichten: 296
Geregistreerd: 21-04-05

merrie hoogdrachtig zweet al 2 dagen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-10 17:11

hoi allemaal ik had even een vraagje .
Ik heb in februari dit jaar een fjord merrie gekocht voor de manege.
Toen ik haar vorige week de bak in zag lopen met een kindje zag ik ineens heel haar buik gewegen:O haha ik schrok me dood (ik wist echt niet dat ze drachtig was).
De volgende dag heb ik de dierenarts erbij gehaald en ja hoor de merrie was al hoogdrachtig hij gaf haar nog 2 weken ong.
Nu hou ik haar goed in de gaten en haar uier is niet veel maar haar spenen zitten wel vol ik denk dat het haar 1e veulen is.
Ze staat al sinds eergisteravond nat op stal verder merk ik weinig aan haar buiten dat ze veel ligt en veel naar haar buik kijkt.
Heeft iemand dit eerder meegemaakt dat de merrie meerdere dagen staat te zweten???????groetjes

SAMANTHA MIJN SUPER MERRIE EN SAROYA HAAR MOOIE DOCHTER EN MIJN SCHATJE HOU VAN JULLIE (L)


aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:14

Het weer is in een dag ook erg omgeslagen en de temp. is denk ik 10 geraden hoger als afgelopen donderdag.
Geen wonder dus dat het moedertje met haar dikke buik het nu even warm heeft.
Waarom staat ze met dit weer op stal eigenlijk?

Net even je berichten doorgelezen...maar je hebt een merrie die na 12 en 1/2 maand pas is bevallen????????????
Dat is 1 1/2 maand te laat en merrie en veulen zijn nog in leven?
Laatst bijgewerkt door aerdenhout1 op 22-08-10 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

wie zijn buisje lapt met leugens
vind, al lapt hij dag en nacht
toch altijd weer nieuwe gaatjes
daar waar hij niet had verwacht

patty1985
Berichten: 296
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-10 17:16

Overdag staat ze natuurlijk op de wie :p maar sa vonds haal ik haar binnen maar buiten is het veel warmer als in de stal omdat het een speciale stal is voor merries die moeten bevallen het is daar altijd lekker koel en goed geventileerd.

SAMANTHA MIJN SUPER MERRIE EN SAROYA HAAR MOOIE DOCHTER EN MIJN SCHATJE HOU VAN JULLIE (L)

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Re: merrie hoogdrachtig zweet al 2 dagen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:19

Heb iets bij geschreven over een andere merrie die 1 1/2 maand over tijd was.

wie zijn buisje lapt met leugens
vind, al lapt hij dag en nacht
toch altijd weer nieuwe gaatjes
daar waar hij niet had verwacht

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31212
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: merrie hoogdrachtig zweet al 2 dagen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:52

aerdenhout: dat is wel vaker voorgekomen hier in de KS en ja, met gezonde merries en veulens (hopelijk was dit bij TS ook zo, maar het aantal dagen is iig niet uniek)

TS: Het is idd behoorlijk wat warmer geweest de afgelopen dagen, voor een merrie die nu op het laatst loopt zeker extra zwaar. Als ze verder (voor een hoogdrachtige merrie ;) ) niet echt onrustig is hoort dit gewoon bij de laatste loodjes.
En als je iets niet vertrouwt kun je natuurlijk altijd even je DA bellen.

Drachtig 2024: Overa x Willem Normandi 302 dgn / Nina x Vaderland 246 dgn (19-3)

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:46

1 1/2 maand...jeetje!
Het is al eeuwen geleden dat ik mijn laatste veulen heb gefokt, ben dus niet meer zo op de hoogte.
Weet iets bijgeleerd, waar bokt al niet goed voor is he???

wie zijn buisje lapt met leugens
vind, al lapt hij dag en nacht
toch altijd weer nieuwe gaatjes
daar waar hij niet had verwacht

patty1985
Berichten: 296
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-10 08:40

Ja ik heb idd een merrie die 1.5 mnd te laat was ja en ie maken het goed het veulen en dr moeder zijn super gezond.

SAMANTHA MIJN SUPER MERRIE EN SAROYA HAAR MOOIE DOCHTER EN MIJN SCHATJE HOU VAN JULLIE (L)

Eilinora

Berichten: 11896
Geregistreerd: 23-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 17:14

ook mijn merrie is 1,5 maand te laat geboren,ze heeft nu zelf ook al 2 gezonde goede veulens gehad.

ik zou je merrie wel in de gaten houden hoor,zweten kan door temperatuur komen maar dat hoeft niet perse.
je zegt dat ze veel ligt en veel naar der buik kijkt,lijkt mij dat ze toch heel snel wel een veulen gaat krijgen

edit; ik zie overigens dat het veulen al geboren is :+

Akhal_Teke

Berichten: 2535
Geregistreerd: 22-08-08

Re: merrie hoogdrachtig zweet al 2 dagen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 17:16

Staat ze normaal ook op stal? Of buiten?
Paarden die van buiten naar binnen worden gezet gaan ook vaak zweten.

monnikenburg

Berichten: 2448
Geregistreerd: 03-09-10

Re: merrie hoogdrachtig zweet al 2 dagen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 17:26

Dit weer is nu natuurlijk ook echt zweet weer zeker als ze tegen het eind van de dracht zitten en zich toch niet helemaal jofel voelen.
Staat ze normaal ook op stal of staat ze nu alleen terwijl ze dat normaal niet staat?
Ook dat kunnen er natuurlijk voor zorgen dat ze meer zweet doordat ze zich anders dan anders voelt.

Op 21-11-2011 geheel onverwachts afscheid moeten nemen van onze gouden kanjer Bryn Storm. Rust zacht lieve knul, we zullen je nooit vergeten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: daphiena, Gitte_Tosje, GoogleAdsense en 11 bezoekers