Hoe lang nog denken jullie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Swieb

Hoe lang nog denken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 18:39

Onze shet staat al bijna 3 jaar met een shethengstje op de wei. We hebben verschilende dekkingen waargenomen, maar nooit enig teken van zwangerschap gemerkt. De laatste waarneming die we opgeschreven hebben was van 2 mei vorig jaar.

Nu viel me op dat ze zich veel afzonderd van de kudde. Het hengstje mag wel komen kroelen, de anderen ook, maar ze staat steeds appart.
Ook groeit haar buik ineens heel hard en de uier lijkt op te zetten. Normaal had de dame na een hengstigheid de gewoonte melk te geven, dat doet ze nu ook al een tijdje niet.

Vanmiddag was ik lekker met haar aan het kroelen en ineens voel ik een soort van duw onder haar buik, ik dacht, nee dat doet ze zelf. Nog even mijn hand daar neergelegd en ja hoor een keer of 4 a 5 na elkaar een duw tegen mijn hand aan zonder dat blacky zich bewoog.

Nu is alleen nog de vraag wanneer komt onze gewenste onverwachte beeb?

Afbeelding
de dame in kwestie
Afbeelding
uiertje
http://i17.photobucket.com/albums/b70/Swieb/Afb0054.jpg
Buik van boven
http://i17.photobucket.com/albums/b70/S ... C_0925.jpg
de boosdoener

manna_

Re: Hoe lang nog denken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 10:57

Aan de uier te zien, zou ik zeggen dat dat toch nog wel een paar weken duurt hoor! Hoe staat het met haar banden? Kan je bijvoorbeeld al haar staart op haar rug leggen?

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 11:02

uier is nog lang niet genoeg lijkt me, maar moet ook zeggen dat ik de foto van het uier niet echt duidelijk vind. misschien nog eens een fototje schieten? ;)

vannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 11:05

ik zou ook zeggen dat het nog wel even kan duren, ze is geloof ik ook nog niet mega rond.
maar houd haar voor de zekerheid extra in de gaten want het gebeurt meestal wanneer je het het minst verwacht!
succes ermee...

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 14:07

Ik zal kijken of ik vandaag nog een nieuwe uierfoto kan maken.

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 15:56

uiertje vandaag van onderaf genomen:

Afbeelding

Ze heeft geen flanken meer. Billen beginnen plumpudding te worden staart kan loodrecht omhoog zonder kracht uit te oefenen.