Eindelijk, na twee jaar uitstellen en doen, mag mijn merrie waarschijnlijk ook in juli naar de hengst
Het wordt een opvolger en maatje voor mijn merrie (nu 7) zodat ik hem/haar naar mijn eigen hand kan zetten en zicht heb op wat er met hem/haar gebeurt de eerste jaren. (Dit had ik bij mij eigen merrie niet en ik denk dat er toen dingen gebeurt, of juist niet, zijn waar ik nu nog last van heb met haar.)Het wordt waarschijnlijk Yesper Mountry omdat ik graag iets aparts wilde (Yesper is een bonte Fries) en iets groots (Yespers mama is 1.68 en zijn paps is 1.78). Yesper is nu 1.62 maar hij is pas twee.
Ook staat hij drie kwartier rijden hiervandaan en heb ik al emailcontact gehad met moutry, het baasje van Yesper. Ze komt erg vriendelijk en aardig en rustig over, dus ik ga graag met haar in zee!

Ik ben hier zo blij mee, omdat ik dit al lang wil en omdat mijn merrie zo'n kreng is naar andere paardjes, behalve naar veulens lijkt ze me een goede moeder. Ook wil ik graag een veulentje zien opgroeien en hem zelf (deels) opleiden.
Het lijkt nu net alsof ik nog 8 ben en bijna jarig, zo blij ben ik
Ik heb dit topic geopend omdat ik het gewoon even moest laten weten aan iemand, en ook omdat het 'Kwal wordt gedekt verhaal' van 'misschien' naar 'waarschijnlijk' is verschoven!
En omdat het me leuk lijkt om helemaal van begin tot eind Kwal haar dracht bij te houden, dus vanaf het hengst uitzoeken tot geboorte. Lijkt me ook leuk voor alle mensen op Bokt die alle merries volgen 
Groetjes, een heppiedepeppie Donja
Weet niet precies wat je hierop zegt,maar wel super leuk!!
) krijgt volgend jaar ook een veulen van mijn beste vriendje Tornado 
Mijn merrie gaat rond de 18de juni naar hem toe