helaas helaas kan mijn merrie niet voor haar vannacht geboren hengstveulen zorgen en een dezer dagen zullen we de knoop moeten doorhakken en haar laten gaan.
Gezocht een pleegmerrie, weet je iemand die vandaag of gister een veulen is verloren, laat het me aub weten!
Wat een vervelend nieuws zeg. Wellicht kan je Paardenmelkerij 't Kattenheye eens proberen. Ze hebben hier een hoop merries met veulens en sommige veulens kunnen al bij hun moeder weg (hoop verschillende leeftijdsklassen ook). Een tijdje terug hebben we het er eens over gehad en toen hebben ze mij verteld het wel te willen proberen mocht zoiets zich voordoen. Je zou ze een belletje kunnen geven om te vragen of ze iets voor je kunnen betekenen. Hun website is http://www.paardenmelkerij.info
Oh FF, wat enorm vervelend voor je! Ik weet dat Silverbrumby hier op Bokt ook bezig is geweest met een pleegmama, misschien heeft zij nog tips voor je?
heb de da gehad vanochtend en die wil toch eigenlijk dat we het nog even proberen met de merrie, zou voor het veulen veel beter zijn. Dus ik kijk het nog even een paar dagen aan, moet echt nog zien hoe dat in de wei gaat.
mondriaan
Geplaatst: 10-05-10 09:19
Wat een snoepie! Wat is er aan de hand met de merrie dan? Succes met zoeken in ieder geval!
WinSel
Geplaatst: 10-05-10 09:21
Wat een mooi veulen, maar wat is mams mager Hoop dat het allemaal goed blijft gaan
Tempus
Geplaatst: 10-05-10 09:21
Ik heb geloof ik iets opgevangen van een project waarbij ze een niet zogende merrie met hormonen laten denken dat ze net geveulend heeft, dan zetten ze er dat veulen bij en in de meeste gevallen denkt de merrie dan dat het veulen van haar is.
de merrie heeft chronisch ontstoken zenuwen, dr ene achterbeen is zowat verlamd en daardoor zijn alle spieren weg. Ook heeft ze verlammingsverschijnselen aan de mond/tong en gaat het eten moeilijk.
WinSel
Geplaatst: 10-05-10 09:28
Jeetje is dit gekomen nade dracht of had ze dit al ?
ze heeft dit nu een maand of 2 denk ik, misschien al iets langer, het wordt steeds een beetje erger.
Giolli
Zeg maar Ber!
Geplaatst: 10-05-10 09:31
Word ze ingeslapen?!
Sterkte!
paf
Geplaatst: 10-05-10 09:31
jeetje! wat erg, ik weet ook niks maar wel sterkte er mee.
fokfanaat
Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-10 09:32
ja dit wordt niet meer beter, ik vind het vreselijk zo te zien, maar de da wil het nog even proberen voor het bestwil van d ekleine, dus kijk het nog even aan.
Als het maar niet ten koste komt van de Merrie! Heel veel sterkte! Nare situatie...
jarrah
Geplaatst: 10-05-10 09:33
[KS-ITP] veulen 9 wkn te vroeg geboren ... Misschien net te laat, maar een optie om misschien contact te zoeken, zij is haar veulen 3 dagen geleden verloren... sterkte lijkt me een moeilijke situatie!!
Tempus
Geplaatst: 10-05-10 09:35
wat naar voor je ( is een beetje zoals bij ons Riet, de da wou ook de merrie zolang mogelijk bij het veulen laten, eigenlijk achteraf gezien heeft het veulen niet veel gehad aan zijn moeder, terwijl hij wou spelen wou zij enkel liggen of binnen blijven) Hier een link van zo'n kliniek die met pleegmerries werkt http://www.debrem.be/paarden.php?load=aandacht&id=33 http://www.debrem.be/paarden.php?load=aandacht&id=33
Monchou
Geplaatst: 10-05-10 09:35
Oh jeetje, wat ontzettend sneu! Heel veel sterkte met zowel de merrie als het veulen!
de bemi hoeve in hoogenloon 06-23486633 en heel veel sterkte..... prachtig veulen
silverbrumby
Geplaatst: 10-05-10 09:47
Geef je veulen even op bij de moederloze veulencentrale! De Centrale Moederloze Veulens is dag en nacht bereikbaar op het volgende telefoonnummer: 070-311 03 67 Als dat niet lukt kun je nog overgaan op de Pavo kunstmelk. Als je meer info wilt pb me dan even, wij hebben voor ons moederloze veulentje inmiddels een pleegmoeder, ene goed geslaagde match gelukkig.