GEZOCHT!!!! MOEDERLOOS SHETLANDER VEULEN!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FMTakoda

GEZOCHT!!!! MOEDERLOOS SHETLANDER VEULEN!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-10 14:41

Helaas is er gisteren(23 april 2010) bij ons op stal een Shetlandmerrie genaamd Mollie bevallen van een dood geboren voskleurig merrieveulentje. Het veulentje was waarschijnlijk al een dag dood in de baarmoeder. Het veulen lag in een verkeerde houding waardoor zij zich niet goed door het geboortje kanaal heeft kunnen krijgen. Het was een verschrikkelijk rottig gezicht. De DA heeft uitstekend werk verricht want het was een heel gedoe om het veulen eruit te krijgen. Onze Mollie maakt het gelukkig redelijk goed. De DA komt vanmiddag nog langs om haar te spoelen en antibiotica te geven. Ze is haar veulen nog wel aan het zoeken:(

Vandaar dat ik probeer om een moederloos veulentje te vinden zodat we Mollie en het moederloos veulentje gelukkig kunnen maken!! Mollie is een 15 jarige zwarte shetland merrie van ongeveer 90 cm. Wie o Wie weet een moederloos veulen????? En zouden jullie ons direct in willen lichten mochten jullie wat horen of tegenkomen??????? We hebben de veulencentrale al gebeld.

pgelder

Re: GEZOCHT!!!! MOEDERLOOS SHETLANDER VEULEN!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 14:44

Het is niet de bedoeling om overal hetzelfde topic te plaatsen. Veel succes met het zoeken naar een veulen, en sterkte!

FMTakoda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-10 14:46

Ik wist niet waar ik hem het beste kon zetten en omdat het een uitzondering is dacht ik dat het niet zo'n probleem was.

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 08:36

Veel succes met het zoeken. Ik had mijn merrie ook aangemeld en naar 2 dagen hadden ze een veulen voor mijn merrie. Dat is ondertussen alweer drie weken geleden.

friesiszwart

Re: GEZOCHT!!!! MOEDERLOOS SHETLANDER VEULEN!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 06:03

Heb je al kontakt gehad met de veulencentrale?

FMTakoda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 08:58

Bedankt voor jullie reactie. De veulencentrale hebben we al gebeld(stond er ook in). Maar we hebben helaas geen veulen kunnen vinden. Aan de eene kant is het maar beter voor het veulen maar het had erg leuk geweest voor Mollie. Ze staat gelukkig niet alleen ze heeft gezelschap van 2 geiten en van haar beste maatje Spike(mini shet) dat is haar steun en toeverlaat.

guenivere wat fijn dat je een moederloos veulen heb kunnen vinden. Succes met ze!!!