Voor het instellen heb ik hulp gevraagd bij Robor zelf, dus het instellen is goed gebeurd dacht ik, hij staat zo ingesteld:
Battery: 100%
Signal: 33 % (is volgens Robor genoeg)
A1: 60
MS:2 CL:5
SL:0 CT:10
Nu heb ik twee problemen waar ik graag advies voor zou willen hebben. Morgen bel ik nog wel een keer met robor maar misschien kan ik het zelf nog oplossen vandaag.
Het alarm gaat niet altijd af ondanks dat ze volledig plat ligt en de slaapstand uit staat, dus met volledig bedoel ik met haar hele hoofd plat op de zijkant. Soms gaat hij wel af, maar soms ook niet. En ook afgelopen nacht had ik geen enkel alarm gehad terweil mensen op de webcam wel hebben gezien dat ze dus volledig plat lag. Het vreemde is dat die nacht ervoor het alarm wel 6x afging ... ik begrijp er niks van.
Als ik zie dat zoiets gebeurd, ga ik altijd gelijk testen. En dan doet hij het dus wel.... Nu vraag me ik af. Zou het kunnen dat het kastje wel kantelt dus op zijn kant staat, maar daarnaast ook wat zijwaards kantelt, dan gaat hij namelijk niet af terweil de kantelhoek verticaal goed is (dus een platte houding), maar horizontaal iets schuin. Ik dacht dat alleen de verticale kantelhoek van toepassing was. Dat zou toch vreemd zijn? Ik heb foto´s als voorbeeld als niet duidelijk is wat ik bedoel. Of zou het kastje doordat ze van zitlighouding naar platlighouding verschuiven met het halster waardoor het niet kantelt?
Ik heb ook foto´s van hoe het halsteralarm aan het halster zit. Zit het misschien te los of niet goed ofzo?

(charmante foto..

Daarnaast, als het alarm afgaat wordt ik gebeld, dan gaat hij echt 1x af, tring, en dan stopt hij, dit doet hij zowel bij het eerste nummer als bij het tweede nummer. Dan moet je geluk hebben die ene tring te horen. Het is net alsof je een smsje krijgt zeg maar, een keertje gaat hij maar over... daarna belt hij al naar het tweede nummer, als die niet opneemt dan weer naar het eerste enz enz. Maar is het in te stellen dat hij wat langer overgaat dan 1x ring?
Als iemand advies heeft hoor ik dat graag!