Graag advies/hulp bij Robor halsteralarm.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Manda

Graag advies/hulp bij Robor halsteralarm.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 15:44

Ik heb vorige week een halsteralarm gehuurd voor mijn mini paardje.

Voor het instellen heb ik hulp gevraagd bij Robor zelf, dus het instellen is goed gebeurd dacht ik, hij staat zo ingesteld:

Battery: 100%
Signal: 33 % (is volgens Robor genoeg)

A1: 60
MS:2 CL:5
SL:0 CT:10

Nu heb ik twee problemen waar ik graag advies voor zou willen hebben. Morgen bel ik nog wel een keer met robor maar misschien kan ik het zelf nog oplossen vandaag.

Het alarm gaat niet altijd af ondanks dat ze volledig plat ligt en de slaapstand uit staat, dus met volledig bedoel ik met haar hele hoofd plat op de zijkant. Soms gaat hij wel af, maar soms ook niet. En ook afgelopen nacht had ik geen enkel alarm gehad terweil mensen op de webcam wel hebben gezien dat ze dus volledig plat lag. Het vreemde is dat die nacht ervoor het alarm wel 6x afging ... ik begrijp er niks van.

Als ik zie dat zoiets gebeurd, ga ik altijd gelijk testen. En dan doet hij het dus wel.... Nu vraag me ik af. Zou het kunnen dat het kastje wel kantelt dus op zijn kant staat, maar daarnaast ook wat zijwaards kantelt, dan gaat hij namelijk niet af terweil de kantelhoek verticaal goed is (dus een platte houding), maar horizontaal iets schuin. Ik dacht dat alleen de verticale kantelhoek van toepassing was. Dat zou toch vreemd zijn? Ik heb foto´s als voorbeeld als niet duidelijk is wat ik bedoel. Of zou het kastje doordat ze van zitlighouding naar platlighouding verschuiven met het halster waardoor het niet kantelt?

Ik heb ook foto´s van hoe het halsteralarm aan het halster zit. Zit het misschien te los of niet goed ofzo?

Afbeelding

Afbeelding

(charmante foto.. ;))
Afbeelding

Daarnaast, als het alarm afgaat wordt ik gebeld, dan gaat hij echt 1x af, tring, en dan stopt hij, dit doet hij zowel bij het eerste nummer als bij het tweede nummer. Dan moet je geluk hebben die ene tring te horen. Het is net alsof je een smsje krijgt zeg maar, een keertje gaat hij maar over... daarna belt hij al naar het tweede nummer, als die niet opneemt dan weer naar het eerste enz enz. Maar is het in te stellen dat hij wat langer overgaat dan 1x ring?

Als iemand advies heeft hoor ik dat graag!

Charaz

Re: Graag advies/hulp bij Robor halsteralarm.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 23:23

Ik lees even mee aangezien ik dat $^%$# ding niet eens ingesteld krijg, bij mij knippert het rode lampje onder 'gsm' en pakt ie de instelling dan ook niet.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 01:57

Manda, hij hangt in ieder geval goed. Ik zou zeggen dat je signaal toch te zwak is. Of dat je "angle" niet goed staat. Als je bijvoorbeeld 70 graden hebt in gesteld, en je merrie ligt steeds maar 60 graden, dan hoeft het ding niet te waarschuwen.
Charaz, rood lampje zou moeten betekenen "batterij zwak"

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 08:19

Oke dan toch maar eens andere batterijen proberen en daarna eens checken of de SIM wel bereik heeft, in mijn telefoon leek het net of ie geen bereik had.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 09:23

Ik heb gevonden waarom het alarm soms niet af ging, dat komt dus door die klip die ik zo handig op de halsters vind.. hierdoor kan het kastje als die verticaal staat ook nog een stukje horizontaal kantelen waardoor het alarm niet in werking gaat. Daarom deed die het als ze op haar linkerzijkant lag wel en op de rechterzijkant niet altijd. Ik moet dus maar een ander halster kopen en voor nu heb ik tijdelijk een andere oplossing.

Vanancht is die dus echt ontzettend vaak afgegaan. Ze slaapt namelijk zeker 1 uur achter elkaar helemaal plat. Als je hem dan uitzet gaat hij na een kwartier weer af, hij gaat dus als ze plat ligt om het kwartier af, ookal zet je hem uit, dit blijft doorgaan totdat ze weer op staat en komt doordat de slaapstand NIET is geactiveerd (bewust gedaan). Dus 4x per uur en dan gerekend dat ze zo´n twee a drie keer per nacht even zo gaat slapen :7. Maarja, hij doet het in ieder geval goed en dat wou ik zeker weten. Straks stel ik mooi de slaapstand weer in.

Charaz je moet gewoon Robor bellen, die helpen je stap voor stap met instellen, heb ik ook gedaan want het lukte me ook niet. Een rood lampje hoef niet perse zwakke batterij te betekenen, het hangt ervanaf wanneer die rood knippert. Als je een instelling veranderd krijg je een bevestigings sms en daarin staat de batterijcapaciteit, dan is het gelijk duidelijk. Maar een instelling kan je alleen veranderen als hij in de instelmodus staat. Ik zou zeggen, bel ook met robor ;-).

Hoelang zit de simkaart al ongebruikt in het apparaat? Ik moest dus een nieuwe kopen, want na een half jaar of jaar is een ongebruikte simkaart al niet meer geldig. Dit kan je idd testen door de simkaart in je eigen mobiel te doen, bij mij zei hij dus duidelijk `simkaart niet te vinden´. Als je een nieuwe simkaart heb gekocht kan je het beste de nummers op m1 en m2 instellen door te bellen en niet door te smsen.
Laatst bijgewerkt door Manda op 29-03-10 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 09:24

Ga ik zeker doen, hopen dat ik hem dan ook goed ingesteld krijg.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 10:11

Ik zette mijn halsteralarm vast met tie-raps. In de kruising keelband / en de band die tussen de kaken loopt.
Het zou zowiezo handig zijn als Robor de handleiding online te downloaden zet. Ik heb vannacht rond 1.45 uur me nog rot lopen zoeken naar mijn exemplaar van de handleiding :+

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 13:00

Ik heb het ook met tie-raps, maar aan de kant waar het vastzit waar die klip van het halster zit kan de kantelen, doordat klip kantelt als ze plat gaat liggen, het is moeilijk uit te leggen, je moet echt zien wat ik bedoel. En ookal ligt het alarm dan in een hoek van 90 graden verticaal gekantelt (dus als ze volledig plat ligt) als het alarm daarnaast een paar cm teveel horizontaal kantelt gaat het ook niet af. Je moet het maar eens proberen met testen. Kantel hem 90 graden dat doet hij het, kantel hem daarna weer 90 graden dan ook ietsje naar links of rechts en hij doet het niet. Ligt dus niet aan het alarm maar aan de bevesitiging aan het halster met de klip. Ik ben ervan overtuigt dat het door de klip komt, er zit dan veel meer speling om links of rechts te kantelen.

Met klip:

Afbeelding

Zonder klip: (zie je dat het geheel onder de kin dan veel stabieler is om het alarm aan te hangen? Er zit geen speling in, wat je bij een klip wel hebt)

Afbeelding

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:52

Ik had em ook nog aan de ringen vast. Was bij mijn merrie geen enkel probleem. Ik heb nog geprobeerd er foto's van te vinden, maar staan op een externe hd.... tja... welke? ;)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 16:06

Aan de ringen vast is idd ook een stuk stabieler! In ieder geval had het met de bevestiging te maken en niet met de werking van het alarm zelf.

Ik heb robor ook nog gesproken, de reden waarom het alarm maar 1x mijn mobiel laat overgaan kan zijn omdat het beltegoed te laag is. Ik heb er enkele dagen geleden nog 5 euro op gezet maar dat zal inmiddels inderdaad wel aardig op aan het raken zijn doordat ik bezig was met testen en dus smsjes kreeg van het alarm.
Dus we gaan vandaag nog even wat meer geld op de simkaart zetten.

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 18:21

Voor de liefhebbers heb ik overigens een PDF-filetje van de gebruiksaanwijzing beschikbaar ;-)

pemanima

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:22

@keeva zou je mij die willen sturen?

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 09:43

Hoe waardeer je eventueel dat beltegoed op?

En hoe kun je instellen op een ander netwerk als je slecht bereik hebt?

Dat kan ik niet echt in de gebruiksaanwijzing vinden.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 15:46

Cody, het is precies de simkaart als je in je mobiel hebt. Als je een ander netwerk wilt moet je een nieuwe simkaart kopen van een ander netwerk.
Een prepaid simkaart.

Beltegoed waardeer je op door de simkaart uit het halsteralarm te halen (open schroeven en dan zie je hem wel zitten) en de simkaart in je eigen mobiele telefoon te doen. Zo kan je via je eigen mobiel opwaarderen. Als dat klaar is haal je de simkaart weer uit je mobiel en doe je hem weer in het halsteralarm en schroef je de deksel er weer op.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 23:18

Bedankt voor je reactie maar het is niet meer nodig.
Het alarm zou ik vandaag omdoen, maar mijn merrie verraste mij vanmorgen met een veulen dat al volledig droog in de stal lag, alles goed gegaan :+

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 09:02

Nou dat scheelt heel wat slapeloze nachten :P

gefeliciteerd! Heb je een topic gemaakt met foto´s? ;-)

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:13

Excuus dat ik dit topic omhoog gooi, maar omdat ik ook vragen heb omtrent het instellen van het Roboralarm dacht ik waarom een nieuwe aanmaken als er al 1 bestaat :)

Ik moet hem nog gaan testen aan t halster (ga hem vanavond om doen), maar heb hem wel al zover mogelijk wel ingesteld.
Maar ik vraag me dus af wat de meesten van jullie als instelling hebben bij "mate v onrust" (CT) en de "gradenhoek" (A)

De slaapstand heb ik wel nodig bij mijn merrie ivm lekker languit slapen :Z maar dan kun je CT nog instellen voor de mate van onrust waar hij op reageert en die loopt van 2 tot 20 heb ik begrepen. Hij staat nu op 10 is dit een normale waarde of kan ik hem beter lager zetten omdat slaapstand al aanstaat?

en graden staat nu op 60 is dat de gebruikelijke stand?

Ik snap dat elke merrie anders is, maar hoop zo meer informatie te krijgen over wat gebruikelijke instellingen zijn.

Vast Bedankt voor jullie antwoord 8-)

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 13:57

Hebben ze van Robor niet de standaardinstellingen voor je?

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 14:02

In de handleiding staan geen standaard instellingen alleen wat je kunt veranderen en wat wat betekent :)
De instellingen die er al in stonden zijn denk ik zo door vorige gebruiker gebruikt, maar die had de slaapstand niet aan. Die heb ik nu aangezet maar nu vraag ik me dus af of ik dan de CT niet wat omlaag zal zetten omdat ie nu niet meteen reageert als ze ligt alleen als er dan ook onrust bij is.
Dus daarom ben ik benieuwd naar ervaringen/ instellingen van anderen die robor gebruikt hebben mét de slaapstand :)

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 14:06

Hmmm even nadenken........ Mira ligt ook 's nachts, en ik had volgens mij de slaapstand nooit aan staan.
Ik zal mijn Robor eens uit het stof gaan halen en kijken wat ik ingesteld heb staan.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 14:10

Ben benieuwd :) Ligt mira ook echt plat? Say ligt namelijk regelmatig echt helemaal languit/ plat :=

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 14:14

Ja, helemaal flat out. En dan ligt ze weer gewoon, en dan weer flat out.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 04-03-11 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 14:18

Ah oké :) dan zal ik hem ook gewoon eens testen zonder slaapstand 8-)

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 14:22

Ik heb een merrie die echt weinig platligt, ik heb hem vorig jaar dus ook op de scherpste stand ingesteld (ben even kwijt hoe dat heette) en heb er zegge en schrijve 3x mijn bed voor uit moeten komen, toen was de angle steeds rond 65%
Uiteindelijk is het veulen 's middags geboren en hij werkte feilloos..alarm ging af en beeb was er al bijna.
Als je een merrie hebt die veel platligt moet je de angle in kunnen stellen, anders blijf je hollen voor iedere keer dat ze platligt. Uit mijn hoofd heeft het ook te maken met de tijd die ze platliggen.
Handleiding heb ik veel aan gehad.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 18:28

Thanks voor de info :) fijn dat het zo goed werkte 8-)
Ja als de slaapstand aan staat dan houdt ie er rekening mee of ze rustig plat ligt of onrustig is en pas bij dat laatste zou dan het alarm afgaan volgens de handleiding :j