WSW 5 merries die moeten bevallen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WSW

WSW 5 merries die moeten bevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 15:24

Hallo,
Aangezien Vue zoveel moeite doet om de topics bij Marestare bij te houden voor jullie dacht ik laat ik dan zelf ook maar meedoen!

Mijn merries staan in de veulenboxen met camera te zien bij : http://www.marestare.com/cam.php?alias=westernstable

Momenteel zie je Pinky (Pinctada Catalynx Buckskin QH 9 jaar) drachtig van Savvy Sparkle (Shining Spark X Ms Wimpy Leo) uitgerekend op 29 maart, dit wordt haar 3e veulen.
Sugar (Jays Sugar Cane Chestnut QH 15 jaar) drachtig van Peps Scrambled Macs (WSW gefokt QH hengst van Little Peppy Easter X Macs Hollywood Star) uitgerekend op 31 maart en dit wordt haar eerste veulen (Maiden dus).

Beide merries hebben nog geen start gemaakt met zucht op uier, dus ze hebben nu nog geen haast.

Verder te verwachten:
Hollywood Why Not (Tammy palomino QH 10 jaar) gedekt door Peek A Boom (Wereld kampioen Non Pro Reining) ook palomino! Uitgerekend op 29 april en dit wordt haar 3e veulen.

Macs Hollywood Star (oude rot in het vak (reeds 7 veulens met succes terwereld gebracht)en moeder van Pinky) palomino QH 19 jaar en uitgerekend op 20 mei en gedekt door onze eigen hengst Little Peppy Easter (4e keer dat we deze combi maken, zo leuk zijn deze nakomelingen!)

Tuckers Red Express (Tuck QH palomino 6 jaar) van Judy en André bij ons op stal. Maiden dus haar eerste en ook gedekt door Little Peppy Easter, en uitgerekend op 24 mei.

Zo, dat staat erop! Nu nog afwachten op ontwikkelingen. Ik zal mijn best doen hier updates te schrijven.

Wens alle anderen fijne bevallingen met gezonde veulens en moeders!
Diana

Balou_lover

Re: WSW 5 merries die moeten bevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:29

Leuk hoor, je hebt strax dus een hoop te doen!!
Succes alvast!!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:24

Super Diana! (ik had ze er al op staan ;-))........leuk dat je hier ook komt updaten....

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:56

Leuk Diana! Wist niet eens dat je naast MS'er ook Bokker was :P !

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:34

hey leuk! Heb Pinky vorig jaar ook zien bevallen.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 09:35

Hee Diaan, wat leuk! :D
welkom op bokt en ik ben benieuwd wat voor kadootjes de meiden dit jaar ter wereld brengen! +:)+

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 16:01

Bedankt voor jullie enthousiaste reacties!
Jaa, ik bok al jaren maar schrijf niet vaak! ;)
Het is wel prettig gewoon in mijn moerstaal te kunnen schrijven en niet steeds alles in gebrekkig engels te moeten vertalen... :D

Natuurlijk wens ik jullie allen mooie bevallingen om naar te kijken, op geschikte tijden etc (we doen ons best) en wie zelf merries klaar hebben staan, gezonde veulens en moeders toe!

Pinky is 308 dagen & Sugar 306 dagen!
Voorlopig zijn mijn eerste twee dames nog niets van plan, en ondanks dat Pinky al iets week is om de staartwortel heen heeft ze nog geen zucht op de uier!
Sugar is een maiden en vindt alles maar vreemd, de bewegingen in haar buik kan ze niet altijd waarderen!

Ik heb vandaag wel foto's gemaakt van beide dames toen ze eindelijk weer eens naar buiten konden, het enthousiasme straalt er dan ook vanaf!
Deze foto's staan in het topic bij MS, maar hier is een link naar mijn fotobucket:
http://s573.photobucket.com/albums/ss17 ... es%202010/
Hier vinden jullie alle foto's van de merries voor 2010 en de booby-foto's *\o/*
groet,
Diana

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 16:06

hey diana
wat leuk dat je ook op bokt zit
leuke foto's, ze zien er inderdaad erg blij uit
wordt straks in het voorjaar dus een hele kraamstal op de manege

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 16:19

Hoi Tamara! +:)+
Heb je al meegedaan aan de veulencontest??? (dacht het nog niet)
We hebben op stal een map liggen met alle info over de merries, de papa's en de voorgeschiedenis en natuurlijk kleurmogelijkheden, daarin kan iedereen zijn/haar veulen geboorte raden, met datum/tijd/geslacht en kleur, wie er het dichtste bij zit wint een privéles, wie 3x goed geraden heeft krijgt een 10 rittenkaart privéles!! :):)
Zijn al velen die een gok gewaagt hebben!

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 16:22

als ik het niet vergeet, zal ik er vrijdag even naar kijken
win toch nooit wat :P , ben namelijk nog al slecht in gokken
maar we doen gewoon een poging

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 16:33

Ik krijg het niet aan de praat bij mij. Ik heb wel al die active x geinstalleerd. Moet ik nog iets speciaals doen?

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 20:31

Scum schreef:
Ik krijg het niet aan de praat bij mij. Ik heb wel al die active x geinstalleerd. Moet ik nog iets speciaals doen?

Het ligt er ook aan welke windows e.d je hebt, kijk anders hier even bij:
http://www.marestare.com/help.php
Succes ermee!
Diana :wave:

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 20:33

Scum, wat werkt er precies niet?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 20:48

Hij werkt inmiddels. Misschien dat mijn pc toch een paar uurtjes na heeft moeten denken over dat active X ding.....

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 10:21

Goedemorgen BOKKERS!

Pinky is gestart met zucht! Een klein beetje maar haar kennende komt daar snel verandering in!

Nu begint het veulen seizoen pas echt!! (voor mij dan :D )

Diana

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:24

Diana, de ene stal is goed zichtbaar, de andere niet. Ben je niet bang dat je daar iets mist, of heb jij zelf beter beeld dan wij (of iig ik :+ )?

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 14:11

gem schreef:
Diana, de ene stal is goed zichtbaar, de andere niet. Ben je niet bang dat je daar iets mist, of heb jij zelf beter beeld dan wij (of iig ik :+ )?

Dank je voor je reactie! Is altijd goed om te weten, want ik heb inderdaad zelf beter zicht. Sugar haar box is veel donkerder dan Pinky's box en zelfs overdag heeft deze box extra licht nodig. Ondanks dat beide boxen naast elkaar liggen en de dames open deuren hebben, maar de box van Pinky (da's de buckskin) krijgt ook licht van de open deur van Sugar maar Sugar heeft niets meer naast haar. (ik hoop dat dit enigzins begrijpelijk lijkt, want als ik het zo lees zou ik er niets van begrijpen :):) )
We doen sinds gisteren avond het licht weer uit na de laatste hooi maaltijd omdat ik het niet zo verstandig vind om de dames 24/7 in het licht te zetten! Dit kan hun dag/nacht ritme verstoren. En wie weet, heeft dit er dus voor gezorgd dat Pinky vanmorgen eindelijk zucht had!! (tja, weten we natuurlijk nooit zeker) Zodra er 1 dichtbij bevallen komt gaan de lichten ook snachts weer aan, hoor! De cameras zijn infra-rood dus je ziet nog wel wat. Pinky beter dan Sugar maar genoeg om nu te zien of alles normaal is met ze of niet.

Mocht iemand denken dat er wat mis is mag je me altijd bellen. Het nummer staat boven de cam (in nederland 0031 vervangen door 0) en de telefoon ligt naast mijn bed.
:wave: Diana
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 04-03-10 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Aangepast ivm tel nr

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 10:19

Pinky doet goed haar best hier een foto van haar uier vandaag! Ze is nu 314 dagen.
Afbeelding

Sugar is nu 312 dagen en heeft nog steeds niets!! 8)7

Diana

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 10:25

Het gaat bij jou dus nu ook serious business worden, zo aan de uier te zien :j . Hopen dat Pinky het nog minimaal een weekje binnenhoudt.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:23

Zo, dat schiet al op zeg! idd nog eventjes binnenhouden....
Sugar doet het gewoon in 1x dat vullen ;-)

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:05

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 23:06

Diana, zet je de cam vast op 1 box tegen de tijd dat er echt een bevalling aan zit te komen?

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 12:59

Vue schreef:
Diaan, mocht je je tijdens het wachten hebben we hier een kletstopic ; [HK] Het onzin-offtopic-topic voor de Barncammers deel 2

;)
(veel gezelligheid en geklets over de merries)

Dank je,ik zal eraan denken (hou wel van slap ge*********)

gem schreef:
Diana, zet je de cam vast op 1 box tegen de tijd dat er echt een bevalling aan zit te komen?

Jaaa, is wel de bedoeling!
Zoals het er nu uitziet gaat Pinky eerder dan Sugar (dûh) en mijn verwachting is nu dat ze pas rond Pasen gaat bevallen. :D Maar Pinky kan het ook sneller. Haar eerste veulen kwam na 21 dagen zucht op 327 en vorig jaar kwam het veulen pas na 40 dagen zucht op 340 dagen. Er zat 3 jaar tussen die twee veulens.
Pinky had vorig jaar twee weken lang WAX-ON, WAX-OFF!!! Errug lastig, en uiteindelijk de avond voor de bevalling weinig meer dan een volle uier (die ze al 4 dagen lang daarvoor had). Een uur voor de geboorte drupte ze wat melk!! }> Kan nog leuk worden.
Zeker omdat Sugar over een week ook mag bevallen en een Maiden inderdaad zo maar haar uier vol kan krijgen wordt het spannend en best zwaar om haar in de gaten te houden.
Ik kan echt alle extra ogen gebruiken!!
Ik ga er nog steeds van uit dat een merrie toch gemiddeld 30 dagen nodig heeft van eerste zucht tot geboorte en dat betekend dat Sugar over tijd gaat dragen. (maar ja, 'tis een maiden)

Nou, dat was het nieuws bericht vor vandaag!
Oh, ja, Pinky is nu 315 dagen dus nog 5 dagen voor de veilge zone en Sugar is dus 313 dagen!
Diana :wave:

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 14:54

Pinky 316 dagen & Sugar 314 dagen.
Pinky gaat mooi volgens schema en heeft een mooie dikke buik.
Bij Sugar begint er iets te veranderen, op kleine schaal, maar dat hoort ook zo. Haar uier (tje) begint licht iets van zwelling te vertonen mocht dit doorzetten zal ze iedere dag iets meer kunnen krijgen!! Ben benieuwd en hoop dat ze nu echt mee gaat doen! _/-\o_

We hebben gisteren de camera bij Sugar iets verhangen en wij hebben het idee dat deze stal nu minder last heeft van vreemde licht invallen etc.
Ik hoop dat het zo beter zicht geeft!

Diana :wave: :wave:

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:32

Zo op het eerste oog, in daglicht, ziet het er idd een stuk beter uit +:)+ .