Brenda is op 15 april uitgerekend (5-7-9 mei 2009 gedekt). Ze heeft bij ons al eerder 3 keer een veulen gehad zonder problemen. Twee keer daarvan was ze 11 en 12 dagen te vroeg toen wij nog gewoon 11 maanden later telden (dus nu zou dat 7 april zijn geweest). De 3e keer (2 jaar geleden) was ze wat later dan gepland.
Nu echter moet ze nog 1,5 maand en zien we nu al vocht uit de uier komen! Zaterdag zag Kim (verzorgt de buurvrouw van Brenda) al iets maar daarna was het weg. Gister waren de uiers weer toegenomen in grootte en vandaag zag ik uit beide tepels "vocht" komen. Het lijkt echt al op harspuntjes. Beetje wit/bruinig nog een beetje doorzichtig maar links zat een groter puntje en dan was het al minder doorzichtig.
Brenda zelf is gewoon heel rustig, alles op dr gemakje, maar is ook niet vies van een drafje als ik naast haar ren. Haar banden zijn de laatste tijd ook slapper geworden. Een mooie drilpudding is het maar volgens mij kan het nog wel losser. Ook dr staart kan al wat verder omhoog.
Brenda vind het ook totaal niet erg als ik aan haar uiers zit. Heb zo'n puntje gepakt en bekeken en foto gemaakt. Die staan nu op mijn telefoon en krijg ze er niet vanaf. Wanneer dit lukt zal ik het plaatsen. Zondag zal ik met een echte camera foto's maken.
In juli is Brenda gescant bij de dierenarts. Ze is toen drachtig gescand maar hij kon geen 100% zekerheid geven dat het een eenling dracht was. Brenda wordt normaal niet heel erg dik tijdens de dracht. Nu heeft ze ook een mooi buikje maar is niet overdreven dik.
Nu is dus een beetje mijn vraag of ze bijvoorbeeld binnen nu en een week een veulen kan krijgen of dat ze net zo goed zo nog 1,5 maand kan blijven staan. We houden haar goed in de gaten maar het is zo best spannend! Ik dacht namelijk dat wanneer ze beginnen met harspuntjes dat het dan niet meer lang kan duren. Maar dan is het nog wel heel erg vroeg! Ik ben dus een beetje opzoek naar mensen bij wie dit ook is gebeurd en hoelang het bij jullie toen nog duurde en wat jullie denken dat het kan zijn. Ik zal zo snel mogelijk foto's erbij plaatsen.
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 01-03-10 00:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast