Wel een veulen maar geen merrie meer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Manoeska

Wel een veulen maar geen merrie meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 08:29

Het heeft even geduurd maar ik wil toch even laten weten dat wij een 2e veulen hebben . Het 1e veulen heb ik al eens een verslag van gemaakt die is op 5 mei geboren en heeft Eclips. Die is van mijn dochter. Nu was mijn eigen merrie aan de beurt dit is haar 4e veulen nooit geen problemen gehad en dan gebeurt er zoiets. Het veulen is waarschijnlijk woensdagmorgen geboren er waren nog geen tekenen dat het zou gebeuren en toen mijn dochter 's avonds langs ging om te voeren stond het veulen buiten de omheining en de merrie lag dood in het land met de baarmoeder eruit. Wat er precies gebeurt is zullen wij nooit te weten komen maar je kunt je voorstellen wat een verdriet wij er van hebben. Deze merrie was zeer bijzonder voor ons. We hadden haar al 12 jaar mijn dochter heeft er nog wedstrijden mee gereden. toen wij haar kregen was ze 1 jaar oud en mishandeld het heeft maanden geduurd voordat wij haar vertrouwen hadden het is altijd een schrikkerig paard gebleven wat haar hoofd betreft. als je iets te vlug reageerde kon ze nog heel angstig reageren. Maar ze heeft ook nog een poos in de manege in de lessen gelopen en dat vond iedereen fijn omdat ze zo fijn reed. en springen deed ze ook heel graag. dus dit is een vreselijke klap voor ons. Maar we hebben het veulen nog wel daar gaat het op dit moment heel goed mee alleen staat hij nu in de buurt van Tiel via de veulen centrale. We hebben al heel wat afgereisd met hem ohja het is trouwens een hengstje en hij heet Sharif. Woensdagavond konden via de centrale naar De Wijk nou dat was dichtbij maar die merrie moest hem niet toen door naar Dronten maar daar ging het ook niet goed. toen weer naar huis en 's nachts heeft mijn dochter hem gevoerd en 's morgens weer op pad naar Tiel. Daar aangekomen stond een hele grote merrie waarvan het veulen dus was overleden de dag ervoor die zag hem aankomen en binnen 5 minuten was het klaar. Dat was voor mij een heel emotioneel gezicht. Nu blijft hij daar 4 maanden staan en dan kunnen wij hem weer ophalen. Het was de bedoeling dat dit veulen verkocht zou worden maar nu heeft hij voor mij z'n emotionele waarde dat ik dat niet meer over mijn hart kan verkrijgen. Het is allemaal zo dubbel nu iemand zij tegen mij ik kan je goed begrijpen hoe je je voelt ik ben mijn veulen kwijt en jullie je merrie. Toen dacht ik mens waar heb je het over ik had wel tien keer willen ruilen met jou het is misschien niet goed wat ik zeg maar ik had liever het veulen verloren (wat natuurlijk ook heel erg zou zijn geweest) dan mijn merrie. Sorry voor het lange verhaal maar ik moest het even van me afschrijven. foto's van het veulen heb ik nog niet we waren zo van slag en druk doende om een goed plekje voor het veulen te vinden dat we daar niet meer aan gedacht hebben. Hij is bruin met een hele mooie brede bles en 4 kleine witte voetjes. Maar het kan zijn dat het nog een schimmel wordt want de moeder was ook een schimmel. Haar 2e oudste veulen zijn ook schimmel en de derde is een mooie bruine geworden. We wachten het wel af. Maar dit is een hele rot situatie want nu hebben we eigenlijk niets meer geen merrie en ook geen veulen maar we hadden geen ander oplossing dan een pleegmoeder te zoeken. We gaan in de komende tijd wel regelmatig lijken maar ja dat is natuurlijk wel anders zo had je dit allemaal niet voorgesteld.

Anoniem

Re: Wel een veulen maar geen merrie meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 08:33

Pff wat een verhaal zeg!
Ik snap meteen dat je liever had willen ruilen, jij je meisje nog & een veulen verloren.
Gelukkig gaat het goed met 't veulentje & heb je nog wel een stukje van je paard bij je!
hopelijk groeit hij goed en gezond op zodat je weer een fijn paard krijgt & sterkte met het verlies :(:)

Sandrohit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 08:35

Sterkte met het verlies van je merrie!
En dat je liever het veulen was kwijt geraakt dan je merrie daar kan ik wel inkomen.

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 08:38

Sterkte.. Alsik dit lees hoop ik maar dat bij Natura alles goedgaat.. Succes.. en gelukkig heb jetochietsvanjemerrie.

Manoeska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 08:40

We hebben de andere veulens van haar ook allemaal nog wel dus ik heb nog genoeg van haar maar dat is niet hetzelfde toen ik eergisteren bij het land kwam en er toen maar 2 schimmels op me af kwamen lopen kreeg ik het weer te kwaad daar kan ik nog niet tegen dus ben ik gisteren maar even niet geweest mijn dochter wel maar die heeft het er ook zo moeilijk mee. Het is misschien niet eerlijk tegenover het veulen maar hij kan er tenslotte ook niets aan doen maar het zal wel een poosje duren voordat ik het veulen weer die aandacht kan geven die hij nodig is.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 08:43

sterkte met het verlies :(:) ernorm balen, hopen dat het met je veulen goed blijft gaan :)

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 09:58

Sterkte met dit enorme verlies! :(:)
Ik weet helaas precies hoe je je voelt, dit is bij ons een maand geleden ook gebeurd. Ons veulen staat nu in Friesland bij de veulenopvang. Helaas is dit voor ons 2 uur rijden dus wij kunnen er ook niet zomaar heen hupsen, maar ons veulen maakt het erg goed daar. Gelukkig heeft die van jullie een pleegmoeder gevonden. Heel veel sterkte met het verwerken van het verlies en ik duim mee dat het veulen gewoon groot en gezond mag worden.

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 10:02

nee toch... ;( arme Nim.. ;(
heel erg.. veel sterkte wat vreselijk zeg!!! :(:)
Laatst bijgewerkt door D_Travis op 30-05-09 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Manoeska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 10:02

Careano hoe kom je hier overheen hoe heb jij dit verwerkt ik loop bijna de hele dag te janken ze zeggen allemaal wel het komt wel goed en dat geloof ik wel maar nu voel je je zo rot.Gelukkig ook voor jouw dat het met het veulen goed gaat maar het is zo waardeloos dat de geen merrie meer hebt en dan staat het veulen ook nog zo ver weg.

Manoeska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 10:03

dank je BubbleGum je kunt je niet voorstellen hoe dit voelt maar ik hoop dit nooit meer mee te maken

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 10:05

Nee idd... Ik hoop ook dat jullie dit nooit meer mee hoeven te maken..
wens Mariska ook veel sterkte van me!

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 10:08

Manoeska, we zijn er eigenlijk nog niet overheen. Het is zo moeilijk om die stal alleen al te zien waar ze zo'n 4 jaar in gestaan heeft. Wij zijn er wel bij geweest toen het gebeurde en hebben haar zien vechten voor haar leven in die box. Er nu normaal langslopen gaat al niet meer... Er staat inmiddels een ander paard in die box en dat is al moeilijk.
De tranen zitten nog steeds erg hoog, en dat zal denk ik ook nog wel een tijd duren. Gelukkig hebben wij nog 2 veulens van haar en dit laatste merrieveulentje gaat nooit meer bij ons weg.
Natuurlijk komt het ook wel goed, maar er zal zeker een tijd overheen gaan. Het gemis is hier erg groot en ik kan me voorstellen dat dat bij jullie ook zo is. Ik kan helaas niet meer doen dan sterkte zeggen en meeduimen voor het veulen. Dus nogmaals sterkte :(:) .

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 11:22

hoi manoeska wat verschrikkelijk voor jullie om zo je merrie te verliezen.ik kan me heel goed voorstellen dat je liever had,dat het haar veulen was.wat evengoed heel erg is.mij is het nog nooit overkomen.maar ik besef wel wat een geluk ik had,dat mijn merrie er twee keer goed door kwam.ik heb in het verleden twee veulens gehad.ik heb nou haar dochter nog.en ben blij dat ik niet op zo,n manier afscheid heb moeten nemen,ik kan me voorstellen dat je de hele dag in tranen zit.ik zou precies hetzelfde hebben.je had de merrie al zo lang.ik hoop dat de pijn voor jullie allemaal wat minder zal worden.al zal dat veel tijd vergen.ik vind dit echt vreselijk voor jullie.ik wens jullie dan ook heel erg veel sterkte.groetjes heidi

Manoeska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 11:28

Ik heb zo vaak berichtjes gelezen van andere dat het fout ging dan zat ik soms al te huilen en dacht dan altijd gelukkig dat het bij ons nog altijd zo goed gegaan is. Dit verwacht niemand maar ik hoop dat niemand dit ooit zelf moet ondergaan wat dit gun je niemand

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 11:35

Ach wat verschrikkelijk sneu... heel veel sterkte! Wat een schok ook voor je dochter om je merrie zo te vinden :(:)

Janniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 13:34

Heel veel sterkte met je verlies en ik kan je reactie heel goed voorstellen. Ik denk dat heel veel mensen zo zouden denken. Ik hoop voor je dat je er over 4 maanden echt van kunt gaan genieten.

_MaYoOo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:20

Ook ik wens je veel sterkte met het verlies van Nimphia.. een heftig verhaal! Vreselijk.. Ook Mariska sterkte!

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:33

Heel veel sterkte :(:) , ik weet hoe je je voelt. Of tenminste gedeeltelijk.

Ik hoop voor je dat het veulen gezond opgroeid want misschien voelt het nu nog niet zo maar ik denk dat je over een paar maanden heel erg blij zal zijn dat het veulen het heeft gehaald ookal zou je dan waarschijnlijk nog steeds liever je merrie in leven willen hebben.

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:39

Pfff wat een verhaal... Sterkte!

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 22:06

jeetje meis, wat een vreselijke gebeurtenis. Wat lijkt me dat erg zeg. Gelukkig dat het veulen wel nog leeft en een liefdevolle mama gevonden heeft.
Ik wens jullie heel veel sterkte met het verwerken van dit vreselijke gemis en geniet maar dubbelzoveel van jullie kleine man :(:)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 12:38

Sterkte :(:)

Ik verplaats je topic direct even naar KS.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 15:26

Ik hoorde het verhaal vrijdag op school van Lisa.
Heel veel sterkte met het verlies!

Groetjes Lotte en Amber

MonAmieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 15:37

Ik ben vorig jaar ook vrij onverwachts mijn merrie verloren.
Voor ons veulen was geen pleegmoeder dus hebben we hem zelf groot gebracht me de fles.
Er was iemand bij ons op stal die haar merrie niet drachtig kreeg en ze was behoorlijk jaloers dat wij wel een veulen hadden.
Toen mijn merrie overleed zei ze tegen me:'júllie hebben tenminste een veulentje, dus dan is de pijn vast niet zo erg'.
Ik wou haar wel voor dr kop slaan. Ik had 10 keer liever mijn merrie dan het veulen. En nu bijna een jaar verder denk ik er nog netzo over, maar het is zoals het is.
Maar nog iedere dag mis ik mijn merrie.

Ik wens je echt heel erg veel sterkte. Het verdriet blijft, maar heel langzaam zal het ietsjes slijten.

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 15:37

Verdemme, krijg er kippenvel van! Ik snap het helemaal wat je bedoelt; je fokt "voor het leuke", maar je wilt er never nooit je merrie voor opgeven! Het komt gelukkig niet vaak voor , maar je moet er als fokker niet aan denken dat het je overkomt! Met je merrie heb je al een jarenlange band en met een veulentje moet je die nog op gaan bouwen, wat nu ook nog eens extra moeilijk is.
Ik wens je héél veel sterkte! :(:)

Manoeska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 16:11

MonAmieC ik ken jouw verhaal nog van vorig jaar toen zat ik met kippenvel je verhaal te lezen met de gedachte van dat mij dit hopelijk nooit zal overkomen. Nu je ziet het het kan wel maar wat dit betekent kan alleen maar mensen voelen die hetzelfde hebben ondergaan. Net wat je zegt liever het veulen dan mijn merrie al is dit niet eerlijk tegenover de kleine maar je gevoel kun je niet uitschakelen was dat maar waar dan voelde ik mij niet zo belabberd.