Mijn merrie van 4 jaar heeft vorig jaar een veulentje gehad en heb haar hier naar niet laten dekken nu kwam ik er pas achter dat er melk uit de uiers spuit de uiers zijn niet dik,maar zou ze nu toch drachtig kunnen zijn. heb een 2,5 jarige hengst wie 1 keer bij in weide is geweest maar hij is er niet op geweest haar veulen is af gespeend(hengstje) en loopt nu weer bij moeder in de weide kan hij haar gedekt hebben??? ik hoop dat iemand het weet of ook mee gemaakt heeft. gr
Wanneer heeft die 2,5 jarige hengst bij de merrie gelopen en was je er constant bij?
Hoe oud is het veulen inmiddels en hoe lang is het afgespeend geweest?
jkhorse
Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-09 08:43
de merrie heeft vorig jaar 1 april een hengst veulen gekregen en de toen 1,5 jarige hengst had er 5 min bij in gelopen tot ik hem had merrie sloeg ook naar hengst om veulen te beschermen. het veulen is afgespeend en ik had hem er weer in gezet toen hij thuis was en zag nooit wat hij gedraagd zich natuurlijk speels door merrie te pagen maar nooit gezien dat hij er op sprong. gr
De eerste hengst heeft dus echt geen kans gehad om iets te doen, maar wanneer was het veulen weer thuis? Heb je daar een meer concretere omschrijving van? Dus rond welke datum werd hij afgespeend en wanneer kwam hij weer terug bij de merrie?
Loezz
Geplaatst: 08-03-09 01:15
Vergeet niet dat het ook aan schijndracht kan zijn?
bonte_bente
Geplaatst: 08-03-09 01:36
Loezz schreef:
Vergeet niet dat het ook aan schijndracht kan zijn?
inderdaad. onze shet was het vorig jaar ook kreeg een dikke buik en gaf ook melk zonder al te dikke uier maar geen veulen DA constateerde schijndracht
wat appart van je merrie had echt een dikke buik. die van mij heeft niet echt een dikke buik , paard is dinsdag geopereerd en had aan de arts gevraagd wat hij dacht en hij zei dat wel vaker voor kwam in voor jaar dat paard met hormonen in de war is,dus hier ga ik nu maar van uit gr
Een pensionklant van ons heeft een merrie en die heeft het elk voorjaar. Zomaar een paar weken dat ze licht melk afgeeft. Daarna gaat het ook weer over en is er niks meer te zien. Blijft toch raar he.