Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Siggy schreef:Ja, Guinness doet dit jaar ook mee. De 18 dagen en 35 dagen scan heeft ze met glans doorstaan. Ze is nu bijna 7 weken drachtig en rond 8 mei 2006 staat er hopelijk een bont veulentje naast. De papa is tinker hengst Mr Yenkins, zwart/bont, de mama is tinkerkruizing Guinness, bruin/bont. Ben erg benieuwd wat er uit gaat komen.
Het lijkt trouwens wel alsof Guinness nu ze drachtig is, meteen wat liever is, vooral naar mijn andere merrie toe, ze kan nogal een bitch zijn en wil altijd graag haar dominantie even laten zien aan mijn andere merrie, maar het lijkt wel alsof het haar nu allemaal niet zoveel kan schelen. Merken jullie dat ook bij jullie merries ?
Oja, worden jullie merries ook nog een keer opgevoelt op 3 maanden dracht, of geloven jullie het wel na de eerste scan ?
Foto's plaats ik later wel eens, picserver weigert dienst vanochtend
Faas schreef:Maar zien jullie al zo snel een dikke buik dan . Dat wist ik heel niet. Nou zal geregeld foto's maken .
Ullwinn schreef:Yoline schreef:Mjum Hermansen Blijft een gaaf dier he
Inderdaad Yoline, hij is errug stoer Beetje ver weg helaas voor ons hè
MaiNat schreef:Ik heb een vraagje, of eigelijk meerdere.
Mijn shet is net weer terug naar tweenhalve maand naar de hengst. Ik gaf voorheen elke zondag lesjes op haar. Maar nu ze net weer terug is leek het me verstandiger om eerst te kijken hoe haar conditie is. En gaan jullie gewoon na de dekking en begin van de dracht rijden of alleen pas na de bv 100 ste dag (ik noem maar wat) Springen doe ik zowieso niet.
Citaat:en ik las hier eerder ook ergens de vraag hoe en wat scannen. Mijn pony is gescand op 39 dagen dracht. Daarmee had ik al mazzel dat het wat groter is, maar scannen jullie nog een keer op bv 100ste dag voor de zekerheid. Ook hoor ik verhalen over dat scannen gevaarlijk is. Zijn er dan geen andere manieren om te controleren of alles goed is.
Citaat:En hoe doen jullie dat met enten> Enten jullie ook tegen rhino en wanneer en hoe met influenza en tetanus.
Citaat:Qwa wormenspuit heb ik al 1 speciaal voor drachtige merries.
Toch meer vraagjes geworden dan ik wilde maar het is voor mij de eerste keer. Hoop dat iemand weet hoe en wat.