Kendra schreef:Klopt allemaal, maar soms lijkt het wel alsof mensen er trots op zijn dat ze hun paard af en toe een lel verkopen. Dat is het soort stoerigheid waar ik niet van onder de indruk ben en ook niet aan meedoe.Voorkomen blijft beter!
Mee eens voorkomen blijft beter maar soms krijg je een volwassen exemplaar voor je neus waar je dan op dat moment mee om moet gaan omdat niemand anders het meer aandurft.
Juist door duidelijkheid te eisen en te geven is het voor allebei (paard en mens) veel fijner en is het niet meer nodig na een paar keer.
Een paard met de zweep (zoals in mijn voorbeeld) een beste tik te verkopen vind ik zeker niet leuk om te doen, maar alles beter dan dat ik onder een friese hengst terecht kom omdat hij me van achter wil bespringen. Ze weten het snel genoeg hoor bij wie ze wat wel en niet kunnen doen.
1x een tik wil niet zeggen dat het daarna ook verkeerd blijft, is hij dan braaf dan laat ik dat ook merken door een andere toon in de stem bijvoorbeeld en de lichaamshouding te veranderen.