Wie heeft er een merrie die haar veulen verloren is Spoed!!

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein_el

Re: Wie heeft er een merrie die haar veulen verloren is Spoed!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 07:49

Die oproep is ook niet door de eigenaren geplaatst en dat op tv ook niet.. Maar een merrie bij ons op stal is spontaan melk gaan geven dus misschien kan ze daar bijnals de eigenaren dat willen

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 10:10

Spontaan melk geven zonder veulen?? Dat kan toch niet!!
Wie heeft de oproep op tv etc dan gedaan ??

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 10:15

Polly schreef:
Is het nou zo moeilijk om iemand in zn waarde te laten?
Het maakt toch niet uit of bokt het er wel of niet mee eens is? Als de eigenaren zich hier beter bij voelen is het hun goed recht!!

Het gaat er toch niet om om iemand in zijn recht te laten daar gaat het toch niet echt over . Er is op tv en op Facebook een noodoproep gedaan en daar zijn mensen oP gaan reageren wat logische is en iedereen denkt en doet mee terwijl er allemaal merrie's aangeboden worden krijgt niemand reactie

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:15

ik vind het vaag dat als er zoveel mensen moeite doen voor iets dat de eigenaar niet eens de moeite neemt om te reageren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:16

Misschien staleigenaar bellen en vragen of hulp wel gewenst is....bokker in dit topic staat op die stal, dus doormailen tel nummer stalbaas moet mogelijk zijn.

Misschien zitten er op stal wel mensen die het nog beter weten :P en roepen dst het zo ook gaat....

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 10:17

Naja de merrie's die ik had (2) zijn inmiddels bijna droog gezien het bijna 4 dagen terug is dus dat heeft geen zin meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:25

Heb je gebeld met de stal? Jij zal niet de enige zijn die hulp aanbiedt?

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 10:45

Nee ik ga er geen energie meer in steken heb ik al genoeg gedaan en de merrie's zijn al zo goed als droog dus dat heeft geen zin meer

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:28

Lindy1982 schreef:
Polly schreef:
Is het nou zo moeilijk om iemand in zn waarde te laten?
Het maakt toch niet uit of bokt het er wel of niet mee eens is? Als de eigenaren zich hier beter bij voelen is het hun goed recht!!

Het gaat er toch niet om om iemand in zijn recht te laten daar gaat het toch niet echt over . Er is op tv en op Facebook een noodoproep gedaan en daar zijn mensen oP gaan reageren wat logische is en iedereen denkt en doet mee terwijl er allemaal merrie's aangeboden worden krijgt niemand reactie

Maar de oproep die op FB gedaan is is niet van de eigenaar..

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:36

Snap niet dat iemand de fles verkiest boven een merrie...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:44

stel je nou ff voor he, ik weet niet of het zo is maar dat weet jij ook niet..

Paardje waar je veel van houd krijgt een veulentje en overlijd, heel verdrietig natuurlijk dus je probeert een pleegmerrie te vinden. Iemand plaatst een oproep op FB en dat gaat als een speer. Intussen lees jij als eigenaar allemaal horrorverhalen over merries die veulens afstoten en je wil het je veulen niet aandoen om misschien wel verstoten te worden.
Een merrie op stal, van een bekende en dus een bekende merrie, accepteerd het veulen en veulentjes leren best snel uit een emmer drinken.
Dan kan ik me best voorstellen dat je niet het risico wil nemen dat het veulentje verstoten word en hem/haar evt ergens anders moet stallen terwijl het misschien het enige is wat je hebt.

Let op: IK zou het zo niet doen, maar wie zijn bokkers om de eigenaar zo te veroordelen als hier gedaan word?

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:49

Heb je al wat gevonden?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:51

je wilt toch het beste voor je veulen als je de moeder ook al bent overloren?
wat gaat er boven een pleegmoeder?
nou echt geen mens met een fles hoor...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:55

nee maar er zijn wel meer mensen die op hun manier het beste willen voor hun paard waar ik dan een wenkbrauw bij optrek, leven en laten leven!

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:04

kijk naar Sita hier op bokt, die heeft Sprietje met de fles grootgebracht, ook na een noodoproep via bokt.
Heeft samen met een shet gelopen. Is nu 1 jaar en staat in de opfok!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:11

Polly schreef:

Paardje waar je veel van houd krijgt een veulentje en overlijd, heel verdrietig natuurlijk dus je probeert een pleegmerrie te vinden. Iemand plaatst een oproep op FB en dat gaat als een speer. Intussen lees jij als eigenaar allemaal horrorverhalen over merries die veulens afstoten en je wil het je veulen niet aandoen om misschien wel verstoten te worden.
Een merrie op stal, van een bekende en dus een bekende merrie, accepteerd het veulen en veulentjes leren best snel uit een emmer drinken.
Dan kan ik me best voorstellen dat je niet het risico wil nemen dat het veulentje verstoten word en hem/haar evt ergens anders moet stallen terwijl het misschien het enige is wat je hebt.

Let op: IK zou het zo niet doen, maar wie zijn bokkers om de eigenaar zo te veroordelen als hier gedaan word?

Je moet uitgaan van de behoefte van het veulen, niet de behoefte van jezelf. Althans lijkt me niet meer dan logisch

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:13

Polly schreef:

Precies, helemaal zoals jij het beschrijft!
Ze hebben een oplossing gevonden, veulentje is gezond en ziet er gelukkig uit. Een pleegmerrie met melk is misschien wel beter, maar op deze manier kan het ook, dus waarom niet als de eigenaar zich er prettig bij voelt. Ik ga verder ook geen nummers doorgeven want de eigenaren willen het zo.

En Lindy, die merrie die melk geeft heeft al eerder veulentjes gehad, misschien vandaar? Ik weet alleen niet of dat doorzet..

En nogmaals, ontzettend lief dat iedereen zo wil helpen maar de oplossing is er al! :)

En Colway: Ik denk dat áls er een merrie met melk bij zou staan, dat het veulen er alsnog niet bij zou drinken. Ze is al zo op mensen gericht..