Welke bokkers hebben hun veulen verloren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ceelylover

Berichten: 1010
Geregistreerd: 18-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 13:04

mijn shetland merrie heeft dit jaar ook haar veulen verloren..
ik was der niet bij omdat ik wegens omstandigheden in vlissingen zat (een half uur verder met de auto)
en is ook te vroeg geboren en waarschijnlijk dood gegaan van de kou..lag dood in een plas modder..

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 13:08

Ik vind dit eigenlijk een verplicht-lezen topic voor iedereen die wil gaan fokken... men gaat er altijd zo maar vanuit dat het 'wel goed komt', maar dat is helaas niet altijd waar....

Sterkte iedereen die geliefde dieren heeft verloren.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 13:43

Ach, na regen komt hopelijk weer zonneschijn. Eileen is net weer gedekt, hopen dat het dit jaar wel goed gaat. Iedereen die net als ik weer gaat dekken dit jaar na een mislukking vorig jaar: succes ermee!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 17:19

Ik het veulen van me verzorgpaardje.
Veulentje is na 6 weken overleden, heeft nog in Utrecht gestaan maar hij was er al slecht aan toe. Darmen waren al voor een deel afgestorven (zoiets in die richting, was er niet bij)

Moeder was wel van slag, gaat nu gelukkig wel weer Ach gut

Doei Wallie Vriendjes zijn?

Nicky123
Berichten: 68
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: wilde westen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 21:49

Mijn merrie is na het verliezen van het veulen heel lang lichamelijk van slag geweest..... Ze werd vreselijk mager, doffe oogjes echt vreselijk om je paardje zo te zien veranderen. DA vaak laten komen, bloed laten prikken niets bijzonders opgeleverd. Pas nu 4 maanden later komt ze weer lekker strak ik haar velletje te zitten ze is inmiddels van eigenaar gewisseld. En het gaat weer de goede kant met haar op. Lachen En daar ben ik ontzettend blij mee maar, sommige merries krijgen echt een lichamelijke opdonder van een miskraam of een overleden veulen. Verdrietig

Poosje81
Berichten: 21233
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 23:32


SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:38

Niet van mezelf maar op stage zijn er dit jaar al heel wat problemen en dode veulens geweest.

Veulen 1: werd op 9 maanden verworpen, de merrie was al wat ouder en had steeds koliek doordat het veulen tegen de uitgezakte darmen aandrukte, waarschijnlijk heeft haar lichaam het afgegeven zodat ze zelf gezond bleef.

Veulen 2&3: zijn op 9,5 maand verworpen, was een tweeling.

Veulen 4: is geboren, prachtig mooi merrieveulen, is na een half uur dood gegaan, ademhaling kwam niet op gang.

Veulen 5: leeft wel, maar is 4 weken te vroeg geboren, dagen en nachten met veearts erbij, steeds waren ze bang dat hij de pijp uitging. Beestje dronk niet, stond niet op etc. Toch erbovenop gekomen en zelf gaan drinken. Opzich een sterk veulen, maar heeft een navellek en moet geopereerd worden..

Er zijn nu 2 gezonde veulens en die met de navellek...
Kun je nagaan hoe fout het kan gaan, deze mensen zijn goed geleerde fokkers, maar helaas zit het dit jaar nogal tegen