[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 19:13

Arme Vulina is weer de pineut :')

Wou dat het alvast juni was! Komend weekend zou het weer koud worden volgens de berichten. Dat wordt weer met emmers water slepen als alles bevroren is. Doe mij dan maar juni, warmte en veulentjes :D

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 20:30

kks schreef:
ja dat klopt daarom zochten we iets wat er niet t fjord achtig uit ziet hahha. want we waren ook al bij welsh namen aan het kijken alleen ik weet nooit hoe je die uit spreekt hahah

Mijn eerste Welsh Cob heette Taran. Donder/donderslag. En goed uit te spreken.

Chantal, fijne merrie is dat!

Marije, wel fijn dat ze nu dan al zo ver zijn. Alleen nu geduldig zijn.

marije1502

Berichten: 83
Geregistreerd: 08-01-09
Woonplaats: Biddinghuizen

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 20:38

Hallo allemaal
ik ben nieuw hier, beetje laat maar volg het topic al wel een tijdje.
mijn merrie Dolce is 15 Februari uitgerekend. Voor ons het 1e veulen, voor Dolce haar 2e, al was dit niet haar eigen veulen maar was zij draagmoeder. Goed de bevalling heeft zij alsnog zelf moeten doen natuurlijk :)
heb vooral al veel goede tips gelezen via dit topic, dus ik blijf het graag volgen om straks hopelijk een gezond veulentje naast Dolce te zien

Dolce is vanaf dat zij 2,5 jaar oud is in mijn bezit, helaas heeft zij toen zij 4 jaar was een ongeluk gehad waardoor zij niet meer geschikt is als rijpaard, hebben operaties, tildren infuus en 2 jaar van rust geprobeerd, zonder succes, maar ik kan en wil Dolce niet laten inslapen (zolang zij niet aan het werk hoeft niet kreupel). Toen eerst als fokmerrie ingezet waarbij zij als draagmoeder dienst heeft gedaan.
Nu dus toch de gok genomen en zelf laten dekken,
Heel spannend, nu nog een paar weken geduld en dan zal ik het resultaat zien :)
Groetjes marije en Dolce

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:33

Vulina is altijd de klos. Moet toch iemand zijn hier he. :))

Fotsy, lief dat je het vraagt. Het is stil op stal.....missen Neon en Michael nog altijd. Sarona is toch een heel ander beestje, band opbouwen gaat toch moeilijker door alles wat er gebeurd is. Sarona doet het wel heel goed verder, en walste lekker over me heen zondag. 8)7 Had haar even in een lege stal gezet om haar stal uit te doen (kon haar niet buiten zetten omdat ze een pak voordroog hadden laten stuiteren op de houten weide-afzetting := ), en toen ik haar de stal uit wilde halen sprong ze er uit voor ik haar ook maar vast had boven op mijn voet. Mooie blauwe afdruk als herinnering gekregen.
En verder zijn we heel druk bezig met die andere stippel, de hond. Die winterstop op stal geeft dat we daar mooi de tijd voor hebben. Vreselijk lief beestje, doet het erg goed, maar heeft nog wel wat training nodig om haar overmatige enthousiasme wat te temperen.
Tenslotte zijn we sinds de zomer bezig met een aanbouw aan de garage, en daarna is eindelijk de tuin aan de beurt. Plan is om daar een overkapping in kapschuur model te maken voor heerlijke avonden te relaxen. En daar willen we Neon neer hangen, het kado wat ik afgelopen jaar van de mede-topicers heb gekregen. Nu nog even bedenken op wat voor materiaal, hout of plexiglas of aluminium. Binnen hangt er al een canvas, en dan kunnen we ook buiten haar nog zien.

Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:00

Welkom Marije.

Heb je een foto van haar en de hengst, zodat we weten waar/wie we over praten? :P

Cynthia82

Berichten: 9299
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:00

Neon, ik kan me heel goed voorstellen dat het stil is op stal. Het is ook niet niks wat je hebt meegemaakt :(:)

Mooi dat je Neon onder de overkapping wil hangen. Komt Michael er ook bij te hangen?

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:16

Maaike inderdaad lastig altijd met een nieuw paard waar je een band moet mee scheppen. Neon was ook ... ja te mooi voor woorden.
Het is inderdaad niet niks wat je hebt meegemaakt. Klinkt alleszins goed met je tuin, maak je een foto voor ons als het af is. :o
Oh de andere kleine stippel nu ondertussen al grote stippel, hier is de onze ondertussen zes maand, ergste moet nog komen := pfff het zijn net kleine kinderen die je moet opvoeden. Ga je naar school ook?

Welkom nieuweling

Succes met scannen morgen Linda, ik duim voor je.

Ik wil ook de lente, het groene gras, de zon, de lekkere wind, ohhhhh en nu droom ik lekker verder van huppelende veulens, geurende bloemen, groene bomen :wave:

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:20

Neon, herken ik hoor.. volgens mij bestaat er maar 1 paard in je leven waar je echt een heel speciale band mee hebt, alle volgende kunnen daar niet meer aan tippen. Voor mij is dit Sprinter, mijn eerste pony, die heb ik gehad toen ik 11 was en hij ging dood op zijn en mijn 30e... echt een superpony, ik kon er mee lezen en schrijven. Latere paarden heb ik nooit meer zo'n band mee gehad. Zoëy komt dicht in de buurt. Maar Lucy heb ik echt heel weinig mee.. die is er ook pas anderhalf jaar, maar het is zo'n ander type, dat gaat nooit mijn soulmate worden :) .. je begrijpt wel.

Welkom Marije, je eerste post op bokt! :) jouw merrie schiet al op dus! spannend hoor. door wie is ze gedekt? en heb je foto's

Kabayo

Berichten: 13902
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:26

Neonlight wat lijkt mij dat naar he.. Die stilte op stal.. Sterkte nogsteeds..

Welkom Marije!

Succes Linda morgen met scannen

Haha arme Vulina :P je bent duidelijk het doelwit _O-

Hinte wat lijkt mij die twijfels vreselijk... Bij lady weet ik het wel zeker door haar humeur. Maar haar buik is zo enorm dik ook niet
Afbeelding


KKS is er iets ernstigs? Of spammen we het topic te veel dat je het nier bij kan houden :(:)

Cynthia82

Berichten: 9299
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:14

O ja, Linda succes morgen!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:18

Neon was super relaxed. Na een zware werkdag legde ze haar hoofd op je schouder als je je verhaal kwijt moest. <3 Neon was niet van het knuffelen, daar hield ze niet van, wel van het gezellig gemoedelijk bij je staan.
Sarona is dus niet van het gemoedelijke, dat is een hittepetitje. Maar wel een knuffelkont. Totaal anders dus. Waar Neon en Michael dikke maatjes waren, zijn het nu Sarona en Roos. Komt wel mooi uit nu ze beide drachtig zijn met de veulens.
Moet toch maar eens een keer foto's ook van Sarona maken, vergeet iedere keer de camera mee te nemen, en met de telefoon werkt niet zo goed, zeker niet als ze een eind in de wei staan (vooral ook omdat ik geen zoom heb en dan de wei in moet en een aantal neuzen dan tegen mijn toestel heb :+ ).

Michael komt er niet bij te hangen, ik heb geen mooie foto die daarbij past. Wil er een foto van Kiko bij hangen, wat een beetje dezelfde sfeer heeft. Michael hebben we wel in huis hangen, de zwart wit foto in mijn profiel hangt groot in huis. Heb eigenlijk ook geen pakkende foto van hem die ook echt Michael uit straalt zoals hij was.

En ja, pups zijn handenbindertjes. Hoewel Kiko heel makkelijk eigenlijk is. Ze doet alles heel erg goed, alleen bezoek is moeilijk, want ze is te enthousiast en wil alleen maar springen en druk doen in het begin. Ook aan de korte riem loopt ze niet goed, dan gaat ze trekken. Lange lijn daarentegen doet ze heel goed, en los luistert ze als de beste. Ik ga er nog altijd mee naar de cursus, vinden we allebei heel leuk. Hoewel het met kerst en nieuw 2 keer niet door ging, en ze vorige week loops is geworden. -O- Nu mogen we dus weer een aantal keer niet komen. Kiko wordt komend weekend 8 maanden, ze is er dus vroeg bij met loopsheid.

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:37

Ooohh bedankt allemaal :) ik ben gewoon bloednerveus voor morgen!!
Ik ga morgen alles rustig bijlezen, reageren en natuurlijk een update geven over het scannen van Bucks :j :)

hinte

Berichten: 89
Geregistreerd: 06-07-14
Woonplaats: Eck en Wiel

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:43

Dat heb ik helemaal gemist, heel veel succes morgen!

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:50

Heel veel succes Linda!

Kabayo

Berichten: 13902
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 08:23

Ladys uier vult toch wel.. Lastig te zien op de foto's. Kan dit kwaad? Zit er een miskraam aan te komen? Ik maak mij wel zorgen..
Afbeelding

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 08:30

daar zou ik me geen zorgen over maken, zit wel heel iets verandering in, maar imo geen vullen

AlaskaTorrie
Berichten: 304
Geregistreerd: 01-12-08
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 09:30

Dikke buik groeit hier weer aardig door...merk dat ze ook wat nijdiger naar d'r vriendinnetje is met eten, dat is echt nieuw. Vanaf vandaag dus maar 2 hooinetten ophangen tegelijk...
Afbeelding

Idd..het vormen van een band gaat soms wel en soms niet...merk wel dat het echt kan ontwikkelen en dat je dan met 2 paarden echt wel die flinke band kunt hebben...m'n jonge ruin heb ik echter veel minder klik mee nog, begint nu langzaam te komen.

ivy_power89

Berichten: 5849
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 09:42

Ik heb zowieso meer moeite met het opbouwen van een band met merries dan met hengsten/ruinen. Op de een of andere manier zijn merries in mijn beleving wat meer afstandelijker. Ik heb met mijn merrie en de merrie daarvoor ook een mindere band dan met mijn ruin.

Caesar
Berichten: 9302
Geregistreerd: 20-01-05

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 09:43

@Kabayo; qua uier zie ik amper ontwikkeling. En als er al een miskraam aan zit te komen, kun je er toch niets aan doen. Geen zorgen maken nu al; als het uier straks strak en vol staat heb je daar nog tijd genoeg voor ;)

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 11:22

Hier is net de eerste geboren, een merrieveulen voor Daisy *\o/*

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 11:23

Jaaaaa gefeliciteerd !!!@ foto !!@

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 11:23

Foto's willen niet goed met de bokt upload geloof ik. Afbeelding
Afbeelding

mijnlieverd

Berichten: 1230
Geregistreerd: 13-07-05

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 11:24

Jaaaaa gefeliciteerd!!!

FlokiFjola

Berichten: 78
Geregistreerd: 21-06-14

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 11:24

Jeeey!! gefeliciteerd :)

xxxmh

Berichten: 3482
Geregistreerd: 21-06-11

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 11:37

Gefeliciteerd! Ik zie alleen helaas de foto niet :(