Het is eindelijk zover, mijn verzorgfries Heitske heeft haar veulen gekregen! Ik heb hier geloof ik niets over gezegd in de Kraamstal, want het was eerst ook niet helemaal zeker of er wat in zat, maar donderdag om half 11 heeft ze een hengstveulen gekregen en ik heb gisteren foto's gemaakt toen moeder met zoon de wei in ging.
Het is eigenlijk best wel bijzonder want moeders is al 21
Gelukkig is alles goed gegaan, en zoals verzorgbaas al zei, is het eigenlijk "Fokken met Oma"
Veulen is echt een kleintje, misschien komt dat door de leeftijd, maar hij is kerngezond en moeder maakt het ook goed
Het veulen heeft ook al zijn eerste race door de wei gemaakt, ookal gaat het nog wat strompelig 
Hier de foto's: 

.. wat is dit voor een raar iets?
Kan ik dat eten 

euh.. wat kom jij doen? Ken ik jou? Jij bent wel eng zeg.. 

Even drinken, naar de wei lopen achter mam aan is vermoeiend hoor
(hij kon het op de heenweg nog niet zo goed, verzorgbaas heeft hem half gedragen bij wijze van spreken, maar op de terugweg kon ie het al bijna helemaal
)

Zo, achter mams aan, ik krijg race-les 

Daar heb je hem weer..
wat moet die toch met dat ding?

Familieknuffel..

.. nu kan ik zelf rennen hoor, mam!

Zo, dat was 'm. Is het geen scheetje
Hij heeft trouwens nog geen naam omdat ze dachten dat er niks in zat, maar ik weet er wel een. De naam moet bij de Friezen dit jaar geloof ik met een S, en nog een paar letters maar met de S vond ik Sietse wel leuk.. echt een Friese naam. Als je er nog eentje weet laat maar horen! 
Ik ga nog vaker foto's maken zodat je kunt zien hoe die gegroeid is, maar dat komt later