Hoefjes & 2-jarige

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Luominen

Berichten: 913
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: België

Hoefjes & 2-jarige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 17:25

Aangezien 2-jarige nog zowat in mijn ogen nog redelijke 'baby'tjes' zijn heb ik dit even hier geplaatst.

Welke 2-jarige of jonger geeft zijn hoefjes al perfect? Dus houdt ze lang genoeg omhoog, wiebelt niet, verliest zijn evenwicht niet, slaagt niet, etcera?

Mijn 2-jarige arabische volbloed wou of kon toen hij aankwam (op 2 jarige leeftijd, hij was juist 2 geworden) geen hoefjes geven, de dag daarna deed hij het al wel en nu, is hij bijna 2 jaar & 6 maanden, ben ik blij dat ik er de dag toen hij aankwam met ben begonnen.

Uiteindelijk zijn de hoeven (+ benen) het belangrijkste voor de toekomst, hoefijzers, hoefschoenen of gewoon bekappen.

Zaim is erg braaf, geeft zijn hoefjes mooi, slaagt niet, bijt niet, schommelt niet, etcera. Zaim is een braaf paardje Haha!

Gimli_

Berichten: 4910
Geregistreerd: 13-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 18:21

Ik heb 10 veulens verzorgd met een vriendin (jah t sijn dr veel Tong uitsteken )
en die hebben we t meteen geleerd toen ze n half jaar waren *LOL*
Is idd heel erg belangrijk, want als een paard er moeite mee heeft is dat er moeilijk uit te krijgen (spreek uit ervaring Knipoog )
Mjaah heel veel succes met je Arab Lachen (Mooie naam, Zaim Haha! )

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 18:41

Ik ken een belg van 1,5 jaar en die geeft ook nog geen voetjes omdat er niet veel mee is gedaan toen hij nog jonger was..
Nu istie natuurlijk al bijna net zo groot als een volwassen paard en is het heel moeilijk om voetje te vragen.
Steeds alstie em even geeft belonen we hem helemaal maar het schiet niet veel op..
En omdat hij zo groot en sterk is kunnen we ook niet zo maar z'n voet pakken en doen alsof er niets aan de hand is..
Ik vind het daarom toch wel knap van je dat je je paard zo snel voetje hebt leren geven! *LOL*

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 20:07

hmmz mijne mocht meteen de eerste dagen leren voetjes geven,en is intussen al es bekapt op 8 weken,ging prima,uitgezonderd wat wiebelen,maar das normaal,effe kijken volgende week wat hij bij zn tweede hoefsmidbezoek doet Schijnheilig (is nu 4 maand)

Luominen

Berichten: 913
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 22:18

BasjeGuwrl schreef:
(Mooie naam, Zaim Haha! )


Pfff, 10 veulens Lachen Kleine snotneusjes.

Ik was benieuwd omdat er véél mensen die aan mij komen vragen: Kan de jouwe al voetjes geven? En als ik dan zeg: "Ja, mijn arabisch volbloed twenter kan dat." Dan is het van: Bloos!, een arabier? Twenter? Bloos! Bloos!

oxborn

Berichten: 448
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: ergens in Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 00:34

Ik ben mijn 5 maanden oude veulen nu ook aan het leren voetjes te geven.
Vandaag heb ik voor het eerst zijn beide achterhoefjes uitgekrabd, dit ging nog niet zonder schoppen en draaien maar het ging al beter als een paar dagen terug.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 15:15

Voetjes geven doet mijn jaarling bliksemsnel, je hoeft het letterlijk enkel maar te zeggen en te wijzen en hij geeft ze al. Haha!
Voetjes lange tijd omhoog houden is andere koek ... voorlaatste keer bij de smid ging eigenlijk beter dan de laatste keer. Hij vind het erg moeilijk om zo lang stil te staan (is eigenlijk ook wel beetje logisch bij zo een "baby")
Geven gaat iig dus meer dan goed, als hij wat ouder en minder kleuter is zal het lang omhoog houden ook wel beter gaan.

More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 15:55

die van mij is nu 5,5 maanden en wil het al een beetje, niet zo lang hoor paar seconden en dan gaat ie wat raar doen. Maar dat komt allemaal nog wel!

darinka
Berichten: 694
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:02

make is vanaf dat ze 4 maanden oud was elke 8weken naar de hoefsmid geweest en ze is nu dik 2 en geeft heel makkelijk voetjes ik hoef alleen nog maar "voetje "te zeggen