moederloos veulentje.mijn kereltje,mijn kant van verhaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:40

Giethoorn dus weer, hoor er alleen maar slechte verhalen over, triest. Vraag mij af of het geen gevalletje DB is daar in Giethoorn.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:42

Ik denk dat deze ts en de andere ts allebij een hoop emoties hebben gehad en dat er dingen zijn gezegt door beide partijen en dat die elkaar misschien om wat voor rede dan ook verkeerd begrepen of verstaan hebben. Maar het zou natuurlijk netjes zijn geweest als deze TS haar hele verhaal neer zet in 1x omdat het toch een hele verwarde indruk geeft nu.

Ik kan alleen maar zeggen dat ze beide nu het beste voor het veulen willen en dat ze beide samen eruit moeten komen en niet op bokt hier elkaar beschuldigen van dingen geven waar wij als buitenstaanders niets mee te maken hoeven te hebben.
Wat ik ook uit vorige topic heb begrepen is dat jullie weer in goede orde met elkaar overweg gingen en dat jullie samen beslissingen nemen over Billie, ik denk dat jullie aan Billie moeten denken en daar je energie in moet steken ipv hier ruzie te zoeken want daar lijkt het in mijn ogen nu wel een beetje op.
ik hoop voor Billie dat jullie er samen uit komen, en anders naar de gene gaat die het meest van paarden af weet zodat hij ook een goed leven zal krijgen.
Ik heb nog steeds spijt dat ik hem heb laten staan, maar ik kon het echt niet opbrengen om hem de zorg te geven die hij nodig had op dat moment.

Dobel

mirgino schreef:
ik erger me dan ook aan de verering in het andere topic,alsof eppie38 het diertje gered heeft en Yvonne de boeman is.

kan ik me volledig in vinden heb in het andere topic ook gezegt TS word als probleemmaakster gezien en Eppie als superheld Dit vind ik niet eerlijk TS Yvon heeft haar best gedaan en word nu afgeschildert als een niet zon best persoon terwijl ze het beste ermee voor had Ik vind ook dat Eppie met alles had moeten overleggen eppie zou het ook niet leuk vinden als Yvon zich met het paard van Eppie zonder overleg te gaan bezig houden

Dorus

Cayenne schreef:
al had eppie wel het beste voor met het veulen.

Ik denk dat Yvonne ook het beste voor heeft met het veulen alleen is ze er een beetje onbezonnen in gedoken en is het haar boven het hoofd gestegen en toen is ze hulp gaan vragen.

Ik denk dat het verstandig is als Yvonnen en Eppie het even laten bezinken, allebei even op adem komen en dan samen om tafel gaan zitten om tot een oplossing te komen. Ze hebben allebei het beste met dit veulen voor en niemand is erbij gebaat als dit in ruzie ontaard.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:46

Net dat andere topic doorgelezen...

Klopt het nou wel of niet dat je inmiddels de helft van het veulen aan Eppie verkocht hebt?

Index

Re: moederloos veulentje.mijn kereltje,mijn kant van verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:53

Heel goed dat je ook jou kant van het verhaal verteld.. Wie de waarheid spreekt..Geen idee.

Jij had misschien beter moeten nadenken over plan b. Maar ja soms gaan je gevoel en verstand niet samen ..
Toch is het niet eerlijk dat Eppie nu ineens alle regels bepaald en een contract gaat opstellen over de regels. Als jullie samen voor Billy gaan zorgen moet je ook samen een contract opstellen en niet 1 persoon!!

Probeer er samen uit te komen en zorg dat het geen modder gooien blijft hier op het forum. Dan wordt de samenwerking alleen maar moeilijker!!!

Succes

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:55

Als je het allemaal uitgesproken is of gaat worden zou ik dus nooit zo'n topic plaatsen. Je krijgt dan weer woorden o.d.

Hoop voor het veulen dat alles goed komt nu.
Hoewel ik wel eens ben met ezumii , diegene die het veulen heeft betaald is de eigenaar. Of ze moet hem al weggegeven hebben.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:58

TS ik hoop toch dat jullie er samen uit komen, want ik denk dat je aan eppie best wel een goede hebt qua verzorging van jou veulen.
trouwens in het verhaal van eppie kwam je op mij niet over als een gestoort iemand hoor, gewoon als iemand die haar hard op de goede plaats hebt en heel erg van dieren houd en dus het veulen niet kon laten staan, en trouwens als ik in jou schoenen had gestaan had ik het dier ook meegenomen (trailer of niet).
ik las in het andere toppic dat jullie al een soort contractje op hadden gesteld dat het veulen nu van jullie samen is?

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:04

wie heeft er een link van het andere verhaal?

ik kan het niet vinden SORRY!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:11

Andere topic bijgelezen. Het enige wat mij stoort is dat Eppie doet of ze eigenaresse is en X maar een lastig mens.

Nu heb ik het idee dat Yvonne gewoon eigenaresse is en door Eppie opzij gezet is voor een leuk veulen dat ze straks als haar paard gaat beschouwen.

Wat een beroerde situatie. Yvonne, zorg dat je duidelijkheid krijgt wie nu eigenaar is, als jij dit bent, je hebt niets getekend dan kan jij beslissen en alleen jij waar dat veulen naar toe gaat en of je hem verkoopt aan een ander of desnoods weggeeft.

Ik las iets over op papier zetten door Eppie wat jij dan moet gaan tekenen, heb het vermoeden een afstandsverklaring.

Ga de kosten voor die veulenopvang betalen, is maar voor een paar maanden, dan kan hij in de opfok of verkoop het na dat hij een maand of 4 a 5 is, dan is hij niet meer afhankelijk van die veulen opvang en kan hij met met een kudde ingeschaard worden.

Dan kan je nu al vast informeren naar plekken waar ze in december ook jaarlingen inscharen, heb je nu tijd genoeg voor.

Desnoods open je een topic voor een opfokadres.

Echt vervelend dit, maar het beste is dat je het met Eppie kan regelen. Bij haar kwam je voor hulp en die heeft ze gegeven, nu moeten jullie nog de kosten verrekenen en ik hoop voor je dat je weer vrienden kan zijn. Desnoods laat je eppie jouw veulen kopen voor een eerlijke marktprijs. Dan is het eerlijk gegaan en dan kunnen jullie elkaar weer in de ogen kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:17

Jeetje een persoonlijke vete op Bokt, met elke partij een eigen topic. Joh vecht dat lekker persoonlijk uit irl.
Hoe het met het veulen gaat is dan wel weer interessant.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:21

Ja hier was ik dus al bang voor nu krijg je een welles nietes verhaal!
wie o wie geeft t goede verhaal? mij boeit t niet wie hier de waarheid spreekt maar ga t regelen als nette vowassenen.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:28

Ook ik heb het andere topic gelezen en zelfs gereageerd in het begin.
Nu hoor je de andere kant van het verhaal. Altijd twee kanten dat zie je maar weer.

Het enige wat ik op dit moment hoop is dat jullie er samen uit gaan komen ten goede van Billy.
Dat lijkt me op dit moment het voornaamste.

Het moeilijke van dit soort dingen is, de ene zegt de andere zegt dat.
Wij buitenstaanders zullen nooit 100% de waarheid weten. Ook kunnen dingen natuurlijk bij eppie en yvonne berusten op miscommunicatie. Probeer om de tafel te gaan met een derde buitenstaander eventueel om eruit te komen.
Op dit moment zou ik zeggen, yvonne heeft het veulen gekocht, dus zij is de rechtmatige eigenaar. Maar ja....

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:30

Bij een moederloos veulen krijgt vaak de eigenaar van de pleegmerrie het veulen (tenzij het een super duur/goed veulen) is.
Als dat het geval is, dan krijgt de eigenaar van de pleegmerrie een vergoeding voor het verzorgen van het veulen.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:31

Ten 1e vind ik het goed van TS dat nu ook haar kant van het verhaal hier staat.
Wat ik zo gek vind dat de verhalen echt voor geen meter op elkaar lijken.

In het andere verhaal zou je nooit komen, niet willen betalen en nu op de camping zitten?!
En hoe het hier overkomt is dat Eppie het veulen zonder bespreken heeft overgenomen, wat ze in haar eigen verhaal wel zegt te doen, en jou van het terrein weg doet.

Zou eens goed irl gaan praten met elkaar ipv hele discussies op bokt hebben...

Weet niet zo goed meer wat iker van moet denken.

Goed dat billy (sorry maar noem hem even zo) nu op een stal in friesland staat eigenlijk qua zorg.
Qua kosten is het wel duur, waar grote kans op is dat TS die moet gaan betalen als ze het veulen terug krijgt.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:41

volg ook al de hele tijd het andere topic, ben nu verbaasd dat je blijkbaar (?) zelfs weggestuurd bent door eppie.

Maar goed, ik denk dat jullie beter samen kunnen komen en alles goed door nemen.
Of je gaat nu zelf voor het veulen betalen (veulenopvang, opfok, DA etc.) want in het andere topic wordt gezegd dat jij geen geld zou hebben voor de verzorging, of je moet de zorg echt uit handen geven (als je dus geen geld hebt voor de verzorging).

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:42

Mindim schreef:
Jeetje een persoonlijke vete op Bokt, met elke partij een eigen topic. Joh vecht dat lekker persoonlijk uit irl.
Hoe het met het veulen gaat is dan wel weer interessant.

Hier kan ik het helemaal mee eens zijn, vecht het lekker samen uit. Wie de waarheid spreekt zal altijd de vraag blijven voor ons buitenstaanders.
Ik hoop in ieder geval voor jullie beiden dat het goed komt met de veulen.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:49

Ik heb trouwens even Eppie's berichten teruggelezen, maar ik kwam toch echt alleen maar berichten tegen dat Yvonne een lief zorgzaam vrouwtje is die het beste met Billy voorheeft. Alleen dat ze er gewoon weinig verstand van heeft.
Ze was alleen pissig over de koffiemelk/poep eten, en over het feit dat Yvonne naar een camping ging. Daar zou ik ook wel narrig van worden, en al helemaal als ik dag en nacht met een veulentje bezig ben, dus daar ook moe van zou zijn.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:59

Wie gelijk heeft en de waarheid verteld laat ik in het midden, ben er niet bij geweest dus kan niet oordelen.

Wat ik wel kan zeggen is dat ik het de stomst en ondoordachtste beslissing ooit vind om maar even een "zielig" veulentje uit Giethoorn ( zonder even te checken met wie je te maken hebt ) te plukken , in je laadruimte te stoppen zonder dat je (zoals het hier overkomt ) ook maar enig verstand hebt van paarden.
Om vervolgens bij iemand anders aan te kloppen omdat je zelf 0,0 verstand ervan hebt.
Dus enigzinds iemand anders "opschepen"met jou probleem.
( Logische dat een paardenliefhebber niet snel nee zegt tegen zoiets , vandaar het opschepen )

Maarja dat is mijn mening hierover, gebaseerd op beide topics ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 23:42

Xyvonnex, (Yvon ?), ik weet zeker dat je het allemaal goed bedoelt.
Ik heb jouw verhaal gelezen en ik ben geschrokken .

Moederloze veulens zijn GEEN "lieve kereltjes" die je in de achtertuin zet
Maar dieren die écht soortgenoten nodig hebben, waarvan ze de paardentaal leren.
Jij bent vol van liefde voor dit arme kereltje. Maar dit arme kereltje hééft geen menselijke liefde nodig

Nog erger: in handen van iemand die zó van hem houdt als jij, kan hij later een gevaarlijk paard worden....
Omdat hij mensen dan leert zien als soortgenoten. En dat is gevaarlijk als hij later meer als 500 kg weegt.
Hierdoor zijn echt al héél veel moederloze veulens, uiteindelijk met 2 á 3 jaar in de slacht beland....

En verder is dit bijna dezelfde reactie als in het topic van Eppie. Ik heb van beide post 1 gelezen en dat vind ik eigenlijk genoeg :o
Los van jullie beiden: voor *het veulen* hoop ik, dat hij even blijft waar hij nu is.
Dus tussen échte paarden, mét een kansje op opvoeding, een surrogaatmam en liefst met mensen die hem als *paard* behandelen.

Ik wens beide partijen veel wijsheid en inzicht toe Y;(

PS Yvon: een opgroeiend veulen *goed* verzorgen, gaat je al gauw zo'n € 150,00-€250,00 gemiddeld per maand kosten...
Dus de kosten van stalling c.q. opfok, tussen soortgenoten in een kudde, bekappen, entingen, ontwormen, chippen, etc. etc.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 23:43

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 23:47

Ja dit vreesde ik inderdaad ook al. Vond het andere verhaal net iets te mooi voor woorden overkomen.
Toch sneu dat mensen met dezelfde goede bedoelingen op zo'n manier in aanvaring met elkaar komen, en dan ook nog een verhaal op internet zetten waarvan nu dus niet meer zeker is wat waar is.
Iig is het veulen nu tevreden voor zover ik het weet, ik hoop dat dit op een nette manier opgelost kan worden tussen beide partijen, zonder dat het veulen er de dupe van is.

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 23:54

mirgino schreef:
ik heb met verbazing dat andere topic eerst gelezen en dan nu hier de andere kant van het verhaal.

ik vind dat TS het heel goed gedaan heeft om het veulen daar weg te halen.
nu heeft hij het veel beter.
en dat het vervoerd is in een busje...so what,het moest daar weg en het is er niet ziek van geworden.

in mijn ogen is TS gewoon de eigenaresse, zij heeft het veulen gekocht.

en dat het later bij eppie38 verder verzorgt is ,maakt haar natuurlijk geen eigenaar.
zij had Yvonne gewoon ook zelf overal bij moeten betrekken en niet het veulen naar zichzelf moeten trekken

ik erger me dan ook aan de verering in het andere topic,alsof eppie38 het diertje gered heeft en Yvonne de boeman is.

dat de kosten voor de eigenaresse zijn lijkt me duidelijk,maar ik zou het veulen echt niet voor de helft aan eppie38 geven ,alleen omdat zij nu de zorg op zich genomen heeft [ iets wat ze graag gedaan heeft ]

ik vind het andere topic een beetje raar overkomen.

ik heb ook een doodziek paard gehad en mijn stalhoudster heeft daar ook veel zorg aan verleend maar dat maakt haar geen mede eigenaar van mijn paard.

Ik ga hier 100% in mee, heb net dat andere topic gelezen maar zie nu de andere kant van het verhaal..

xyvonnex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 23:56

hoi iedereen,
kon gewoon niet verdervanavond met mijn bericht heb er gewoon de fut niet voor.ik betaal dus zelf voor alles en ja het was ondoordacht van me geef ik toe en ik wou zeker niet mevrouw op schepen met een probleem. ik wou het zelf doen maar mocht niet meer komen.mijn kleine kereltje heet trouwens jay jay(jee jee)het gaat goed met hem.hij zit nou in friesland.waar ik 350,00euro per maand betaal,terwijl er iemand een bericht naar mevrouw heeft gestuurd die een super lieve merrie wist die zo zonder problemen over jee jee had gemoedert wat een stuk goedkoper zou zijn geweest en zeker dichter in de buurt.waarom heeft mevrouw daar dan niks over gezegd?dan had ik zeker daar voor gekozen.ik had ook dringend verzocht mij te bellen wanneer jee jee naar friesland zou gaan.want wou nog bij hem zijn en melk geven hem knuffelen omdat ik hem nou lang niet ga zien.want durf niet zo ver naar friesland te rijden.wat nou hij is er al zonder dat ik er iets van af wist,terwijl ik er de avond ervoor nog was.en nee er is niet gesproken over om hem over te kopen en nee er is ook niet gesproken over het samen doen.hoe kan dat nou als je bedreigd wordt enzo.ben blij dat mijn kereltje daar weg is en nou wil ik niet ondankbaar wezen of lijken maar het leek erop dat ze mijn kereltje zelf wou hebben ofzo.ik red geen dieren om ze daarna te verkopen om uit de kosten te zijn.heb al geld geleend hoor dus ik red het wel zelf.ze besliste alles en ik mocht niks en kon niks doen omdat ik bang was ja.als ik met jee jee ging wandelen omdat hij heel de dag op stal stond mocht dat niet,want dat zou niet goed zijn voor zijn hoefjes???maar volgens mij was dat wel goed dat hij lekker kon bewegen.en inderdaad ik ben een heel aardig vrouwtje,het leifst red ik alle diertjes van de wereldt ,maar was bang maar nu niet meer na wat ik allemaal gelezen heb ik gewoon super onterecht,sorry dat ik hierop moet reageren op jullie site .maar kan niet anders.
nog voorbeeldje van dat ze de stal op slot had gedaan.werdt gezegd tegen mij dat dat was omdat de kinderen almaar in en uitliepen,lees ik hier dat ik eerst maar eens mijn hoge schuld aan hun moet betalen.DUUHHH ook bij lieve vrouwtjes kan je te ver gaan.weet je ik treed nog niet eens in detail dat zou haar vuile was buiten hangen zijn.nee hoor verbeter mevrouw alleen maar omdat ze wel heel mis is.ze zal het zelf wel lezen wat ik schrijf en als ze zo goedaardig is als mevrouw graag wil overkomen eis ik dat als ze er even goed overnagedacht heb dat ik het zeer zeker niet heb vedient om eens ff zo zwart gemaakt te worden.gewoon zomaar en helemaal schaamteloos.
ik was nog niet helemaal klaar eerder op de avond omdat ik er nog ziek van ben kan ik het niet in een keer afmaken ben nog aan het bijkomen.maar het allerbelangrijkste mijn kereltje jee jee is in goede handen.morgen ga ik weer bellen naar die mensen.

tot later

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 23:58

allereerst: ik vond de openingspost zeer storend om te lezen
onduidelijke zinnen ,te weinig leestekens en teveel achter elkaar
probeer hier op te letten, nu moest ik het verhaal 3 x overlezen.

dan...persoonlijke vete's zijn niet toegestaan op bokt (en ja ik weet er alles van :P )
en dit gaat er toch zo wel naar neigen

overigens krijg je een hoop getouwtrek en bemoeienis van bokkers die alleen maar af kunnen gaan op jullie verhalen en daaruit een oordeel gaan trekken ,dit wat misschien van beide niet eens de volledige waarheid is of wel waar maar een andere kijk

ga gewoon als volwassenen thuis om de tafel met elkaar zitten en haal er desnoods elk een persoon bij om jullie mentaal te ondersteunen en te helpen begrijpen zodat woede gevoelens een beetje getempert blijven.

en wel wil ik kwijt dat ik na het lezen van je verhaal ook vraagtekens zet, aangezien zo een jong veulen een hele opgave is en je je eigen dieren achter laat met een oppas om dit te kunnen doen
ik denk als ik het zo lees dat het allemaal iets teveel hooi op je vork is en dat je beter het veulen kan geven/verkopen aan iemand die er verstand van heeft en veel tijd in kan steken

ik hoop dat het veulen er helemaal bovenop gaat komen en een mooi sterk paard mag worden