Lady 1,5 maand drachtig

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Lady 1,5 maand drachtig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 09:27

Hey Bokkers.

Lady is nu 1,5 drachtig. OK dan! Het klinkt vreemd, maar ik heb het gevoel dat je het echt al ziet. Ze is wel wat dikker geworden dan een paar maanden geleden, doordat ze op het gras staat, maar goed.

Wat denken jullie??? Kun je het al ietsje zien Verward Ik krijg er geen foto's op, maar binnenkort maak ik foto's van d'r en laat ik iemand ze erop zetten!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 10:07

Met 1,5 maand kan ze nog niet dikker zijn van het veulen. Wel houden sommige merries wat vocht vast.
Bij mijn zwarte merrie kan ik dat vaak al zien voor het scannen en dat trekt na enkele dagen weer weg.

Hier kan je wat plaatjes zien van de ontwikkeling van het veulen tijdens de dracht.
Ook kan je hier zien hoe groot de baarmoeder is tijdens de dracht en hoe het in het lichaam van de merrie ligt.

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 10:43

Mijn merrie is 98 dagen heen en heeft wel een buikje, maar vast niet van het veulen. Ik merk nog weinig aan haar.
Maar in ieder geval fijn dat ze al 1,5 maand drachtig is Haha!

Zoals ik al eerder heb voorgesteld, het lijkt me leuk om een 'dikke' buiken topic te openen, waarin we foto's kunnen plaatsen, leuk om te vergelijken. OK dan! Zal ik even doen Haha!

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 12:54

ik merk aan mijn merrie ook nog weinig hoor, die zit nu op 6 weken. Het enige wat ik merk is dat de bovenkant van der buik/rug wat dikker lijkt. Het is niet te zien, maar ik voel het duidelijk als ik zonder zadel op haar zit en bij haar flank is ze iets 'voller'....

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 20:14

Citaat:
ik merk aan mijn merrie ook nog weinig hoor, die zit nu op 6 weken. Het enige wat ik merk is dat de bovenkant van der buik/rug wat dikker lijkt. Het is niet te zien, maar ik voel het duidelijk als ik zonder zadel op haar zit en bij haar flank is ze iets 'voller'....

Dat heb ik nou ook, haha of we willen het zien Haha!

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 20:26

elady schreef:
Dat heb ik nou ook, haha of we willen het zien Haha!


tja ik wil ook wel graag wat zien hoor haha. kan niet wachten tot het winter is en ze daadwerkelijk een buik heeft! Ze is van der leven nog nooit dik geweest.....

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 20:29

Die van mij is ook 6 weken en zie dus niks aan haar ze gedraagt zich alleen een beetje vaag zouden de hormonen zijn denk ik.
trouwens leuk om te zien die ontwikkeleling van het veulen.