Veulen drinkt bij andere merrie... :?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Veulen drinkt bij andere merrie... :?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-04 20:13

Ik weet niet of het hier hoort, maar omdat het over veulens gaat;

Een van onze veulens drinkt bij een andere merrie...
Zaphira (het veulen) staat al heel lang bij Anouk (de verkeerde merrie) in samen met Jasper (veulen van Anouk) en Zilvia (moeder van Zaphira) en nog een merrie en veulen, maar die staan er al niet meer bij...
Maar Anouk en Zilvia hebben bijde mok, dus laatste hadden we die twee merrie's beide vast en de veulens scharrelden er wat omheen... Zaphira ging gewoon lekker bij Anouk staan (die trouwens niet veel groter is als Zaphira) en ging lekker wat drinken... Zilvia stond er nu dus bij en werd wat sjagrijnig... maar als ze gewoon los in de wei staan zal ze daar niks van merken...

Maar we denken dus dat ze het veel vaker deed, want laatst toen we Anouk en Jasper even uit het land haalden werd Zaphira ook helemaal gek, we dachten dat ze Jasper misste, maar toen we ze er weer bij zetten trok ze helemaal naar Anouk toe...
Ook toen we Anouk laatst probeerden te melken kwam er niks uit, alsof het gewoon tijdelijk op was...

Zaphira drinkt trouwens ook nog gewoon bij Zilvia, loopt dus gewoon bij twee merrie's te zuigen...

Maar kan dit niet nadelig zijn voor Jasper, dat hij minder melk krijgt ofzo??

=x= Niekje

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 23:03

Sjah... het is en blijft apart... heb er verder niet verstand van Knipoog

fenja

Berichten: 3438
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 10:59

bij ijslandse paardjes is er niets aan de hand die doen dat veel vaker als daar de moeder weg is om te rijden en er is wat met sze of ze beginnen te hinniken dan zijn meteen de andere merries die ook een veulen hebben gehad er heen. en mag het veulen wat niet van hun is gewoon bij ze drinken soms zie je wel twee veulens van verschillende leeftijden bij een merrie drinken die helemaal niet hun moeder is

Caira
Berichten: 26063
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 11:10

veel kwaad zal het niet kunnen, wordt er meer gedronken, dan wordt er ook meer melk aangemaakt.

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 12:45

Oke, dan weet ik genoeg Haha!
Het ziet er idd wel een beetje raar uit, want Zaphira is bijna net zo groot als Anouk, dus die moet echt bukken om te kunnen drinken Schijnheilig Haha!

dutchgirl

Berichten: 128
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 13:02

mijn merrie met veulen staat met nog twee merries met veulens op het land een daar van drinkt ook bij mijn merrie zij heeft daar geen problemen mee ,dus het zal wel vaker voor komen .

dutchgirl

Berichten: 128
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 13:02

mijn merrie met veulen staat met nog twee merries met veulens op het land een daar van drinkt ook bij mijn merrie zij heeft daar geen problemen mee ,dus het zal wel vaker voor komen .

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 13:05

We hebben/hadden 3 veulens en drie merries in het land. Van de merries werd eentje recreatief gereden en de ander voor de sport. Als we tegelijk reden stond dus een merrie alleen bij 3 veulens. De merrie is echt moeder overste en liet alle weesjes bij haar drinken Knipoog Ze is blabbervet en het veulen van haar ziet er goed uit! Dus dan hoef je je geen zorgen te maken!

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 20:04

Nou, deze twee veulens staan al heel lang bij elkaar samen met nog een veulen...
Maar we hadden nog nooit wat gemerkt dat ze bij andere merrie's dronken, dus we keken echt verbaasd toen we dat zagen Haha!
Anouk is idd ook supervet!! en haar veulen ziet er ook nog altijd goed uit, dus het zal wel goed zijn...
Misschien kan ik Zaphira dan idd wel bij Anouk laten als ik met Zil ga rijden Haha!

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:21

Heej...

Het komt wel vaker voor dat veulens bij een andere moeder gaan drinken. Probeert mijn verzorgveulen ook wel eens...maar de moeders vinden het niet altijd goed...soms wel. Het kan vast niet veel kwaad...want het veulen dat bij 2 merries drinkt is veel dunner dan het andere veulen die gewoon bij een merrie drinkt.