alweer hengstig!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

alweer hengstig!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-04 11:24

Prut prut prut.........
Drie veulens en weer drie merries drachtig, dacht ik tot het begin van deze maand.
En toen kwam onze Moria terug op 30 dagen. Direct weer geinsemineerd, maar helaas...............vanmorgen was ze weer hengstig.
Tot hoe lang ga ik met dit gedoe door? Straks krijg ik nog een veulen in augustus volgend jaar!!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 11:32

Dat kan niet, augustus is de laatste maand waarin de meestehengstenhouders nog versturen of insemineren, maar in september is het toch echt afgelopen.

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-04 13:58

Weet ik wel hoor................'t is ook vooral m'n frustratie die ik kwijt moet.
Prutmerries!!!!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 15:48

Haha! Ik snap je gevoel. de mijne was weer hengstig en is de 22ste weer gedaan. Deze keer maar 1 x in de cyclus, dus het gaat de goede kant op Haha!. De eerste cyclus(april) 3x, in juni 2x, mei was overgeslagen om een swapje te nemen, en nu dus maar 1 x geinsemineerd. Zou dat betekenen dat ik in augustus niet meer hoef Haha!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 16:27

Ja balen is dat...
Ik heb het 1x gedaan, dekken t/m begin augustus, maar zo laat bevalt me toch niet.
Al zou het nu wel lukken, zit je volgend jaar weer zo laat...
Dan maar een jaar leeg en volgend jaar vroeg beginnen met dekken.
Wel zou ik haar goed na laten kijken en testen op schimmels of andere rotzooi.
Dan kan je dat eventueel nu al behandelen en volgend jaar met een schone merrie beginnen.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 16:46

mijn merrie bleek ook weer hengstig te zijn en is nu ook weer opnieuw geinsemeneerd... Maar voor mij is dit ook de laatste poging, als het nu wéér niet is gelukt, dan wacht ik tot volgend jaar hoor.. Dan wordt het mij ook te laat. Ook al ben ik geen 'echte' fokker, ik wil ook weer geen uberlaat veulen Knipoog

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 00:21

Nou, we zijn inmiddels weer wezen scannen. Morgen insemineren.
Deze dame is teruggekomen op 30 dagen, toen dus weer gedekt - maar zoals nu blijkt zonder succes. Dit is de laatste keer hoor, later wil ik ze ook niet.
Was zo jammer, we hadden alles in 1 keer drachtig (dacht ik.......).

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 00:53

Onze merrie heeft afgelopen morgen een veulen gekregen, maar we laten haar dit jaar wel leeg. Volgend jaar beginnen we vroeg en tot die tijd rijdt me zusje er vrolijk mee rond en gaat ze de sport in. Lachen

Late veulens zijn erg vervelend, deze moet waarschijnlijk tot eind november erbij lopen Scheve mond

Luca69

Berichten: 18
Geregistreerd: 15-07-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 01:59

Neel schreef:
Onze merrie heeft afgelopen morgen een veulen gekregen, maar we laten haar dit jaar wel leeg. Volgend jaar beginnen we vroeg en tot die tijd rijdt me zusje er vrolijk mee rond en gaat ze de sport in. Lachen

Late veulens zijn erg vervelend, deze moet waarschijnlijk tot eind november erbij lopen Scheve mond



??Waarom??

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 10:39

Luca69 schreef:
??Waarom??

Veulen zal toch melk moeten hebben..............
Lastig omdat de paarden aan het eind van het seizoen meer binnen staan, je kunt je merrie geen dek opdoen, enz. enz.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 13:21

Waarom kun je je merrie dan geen dek opdoen?
De deken zit toch niet over de uier heen Tong uitsteken

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 14:44

Tinne schreef:
Waarom kun je je merrie dan geen dek opdoen?
De deken zit toch niet over de uier heen Tong uitsteken

1) veulentjes vinden dekens heel erg lekker.
2) veulentjes zijn heel goed in het doen van de meest rare dingen, zoals verstrikt raken in de singels van de deken van hun moeder en zichzelf daardoor ophangen.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 10:35

Hmm....ik heb vorig jaar een verwerping gehad half augustus en heb haar toen ook maar leeg gelaten. Ze werd ook niet meer hensgtig dus...haar baarmoeder staakte denk ik voor dat jaar Knipoog Dit jaar is ze begin mei gedekt en het zit nog...

Nu is onze mini vorige week voor de 2e keer gedekt, maar als het mislukt laat ik haar alsnog dekken in augstus want 1) anders ben ik mijn dekgeld kwijt en 2) bij een mini vind ik zo'n latertje niet zo'n probleem....ze krijgt toch geen deken op en ik heb een goede paddock dus ook bij nat weer kunnen ze droog staan buiten

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 10:40

MarijeR schreef:
Dan kan je dat eventueel nu al behandelen en volgend jaar met een schone merrie beginnen.


Aangezien dit geen optie voor mij is maak ik gewoon dit jaar vol. Het is dit jaar of nooit meer. Ze is al redelijk op leeftijd en het zij zo als het niet meer lukt, maar dit jaar maak ik gewoon vol.
Een deken krijgt ze pas in december op, dus daar zie ik ook geen probleem in.

alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:53

Je mag blij zijn dat je een veulen hebt, het kan altijd eens zijn dat een merrie een jaartje leeg blijft. Wij hebben een merrie die het eerste jaar een veulen had wat op 4 dagen overleed, het 2de jaar zeker drachtig tot op 6 af 7 mnd want toen hebben we de laatste keer gecontroleerd en dan heeft ze ergens verworpen en dit jaar krijgen we ze niet drachtig.
Paardevlees te koop!!!

alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:54

Dat laatste is een grapje. Anders krijg is hier straks weer een hoop boze berichten.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 23:27

Heb je het tegen mij? Of tegen de topicstartster?

alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 08:50

Algemeen. Ik heb nog al eens dergelijke dingen geschreven en dan kwamen zeer snel boze reacties.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:19

alabastro schreef:
Algemeen. Ik heb nog al eens dergelijke dingen geschreven en dan kwamen zeer snel boze reacties.


Niet schrijven dan als je niet op opgenaaide Boksters zit te wachten Haha!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:15

alabastro schreef:
Algemeen. Ik heb nog al eens dergelijke dingen geschreven en dan kwamen zeer snel boze reacties.

ik bedoelde; Je mag blij zijn dat je een veulen hebt, het kan altijd eens zijn dat een merrie een jaartje leeg blijft.

alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:52

Topicstartster

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 20:06

Heb gisteren ook mijn merrie gisteren ook weer na de derdse keer insemineren opgehaald bij de dierenarts. Ook nog een cyclus 'gemist' tussendoor, want mijn hengstje was door het draad gegaan en ik wilde wel zeker weten dat het veulentje de pappa heeft waarvoor ik betaal Knipoog

Ben helemaal niet happy met deze inseminatie zo laat in het seizoen, maar zoals de topicstartster ook al aangaf, anders is er een hoop geld over de balk gesmeten voor niks.

Was trouwens wel weer drama zondag: de merrie stond er al een paar dagen, belt de dierenarts 's ochtends vroeg op hoeveel sperma zij nou eigenlijk hebben ontvangen want hij had niks meer en of ik het dan maar gelijk wilde regelen/halen in the middle of nowhere Boos! (diepvriessperma, dus tijd komt krap aan). Ik de hengstenhouder gebeld, doorverwezen naar het spermastation (heet dat zo?), terug verwezen naar de dierenarts, want 'hij moet voldoende voor 3 x insemineren hebben ontvangen', dierenarts nog steeds spermaloos (van de hengst dan Bloos ), weer spermastation gebeld, werd me verteld dat ze niks verstuurden omdat de hengstenhouder zijn rekeningen nog niet had betaald, hengstenhouder gebeld en die man die ik aan de lijn kreeg zou zijn vader wel naar het spermastation laten bellen Haha! en ja hoor, 's middags het verlossende woord: het sperma werd verzonden.
Na al deze problemen mag mevrouw wat mij betreft nu dus echt wel drachtig zijn!!

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 22:20

OK, voor de laatste keer geinsimeneerd vanmorgen...........
Zelf sperma opgehaald van de hengstenhouder, verser kon het niet!!
Het was een beetje dun (oh, oh Boos! ) dus kreeg ik een buisje extra mee Haha! ...... 11 uur was ik weer thuis, merrie uit de wei gehaald, kwam net de dierenarts er aan - hupsa, alles er in.
Verser kan het niet, nu maar hopen dat het aanslaat!

alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 11:58

Veel geluk dan maar!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 12:06

pfff....blij dat ik niet met dat insemineergedoe zit!
We laten de hengsten meestal tot begin september erbij lopen....een laat veulen, dan gaat die merrie dat jaar niet naar de keuring...voor de rest maak me dat niet zoveel uit....
ik heb de laatste vorige week hengstig gezien en haar dochter twee weken geleden..... hoop wel dat ze beiden toen gepakt hebben, dan komen de veulens ongeveer gelijk, is wel zo leuk voor ze! heb een keer eind augustus een veulen gehad...foutje...merrie zou niet dragend zijn...(had ik gekocht van kennissen) Leuk veulentje...alleen toen hij een maand was, waren de andere veulens al 4 maanden !