Veulenhoofdje scheren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 22:34

Praam op bij een veulen? Lekker laten zitten, die haren zitten er niet voor niets. En stel dat het je een plaats scheelt omdat je paard niet naar de smaak van de jury is getoiletteerd...wil je een PAARD of een modepopje?
Het gaat uiteindelijk om het exterieur, toch?

Je suis Charlie.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 22:56

Vajramani, we doen met volwassen paarden een heleboel dingen die we niet met veulens doen, en dat is maar goed ook.
Zou jij een baby met een harde, aan de lucht gedroogde handdoek afdrogen? Doe je toch ook niet?

Trouwens, als je verhalen zo hoor over het insmeren met babyolie...zit je soms in de Arabieren?
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 19-07-04 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 23:04

Neerleggen, alle vier benen vastbinden. Leert hij ook voetjes geven als hij naar de smid moet (en weliswaar alle vier tegelijk) Lips are sealed

Je suis Charlie.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 23:06

Je leert elke dag wat bij op bokt....

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:38

parouscha schreef:
Verder ja ook al moest het diertje niet na de keuring.
Dan had ik het ook gedaan.
Maar zou zo'n beestje daar niet levenslang schuw van worden als je ze aanpakt.


Tja, wat denk je zelf? Al die haren zitten er echt niet voor niets. Tastharen verwijderen bij een volwassen paard vind ik sowieso not done, al helemaal niet als het bij het standaard patroon van toiletteren hoort (dus ook gedaan wordt als er geen keuring aan zit te komen) , en van de oren dien je helemaal af te blijven, hoogstens de ergste plukken die er uitgroeien bijknippen.
Voor mij gewoon bospony, geen primadonna van de showring.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 14:53

Vajramani schreef:
De tastharen worden ook wel eens bij een veulen weggeschoren als hij in de staart van de merrie zit te eten. Dat mag wel??? het is zeker niet zielig als de merrie in de zomer geen vliegen meer kan wegjagen met haar staart. De tastharen groeien sneller aan dan de staart.


Er is een spulletje te koop dat heet: antibijt. Als je dat in je de staart van de merrie spuit, vind het veulen dat ook niet lekker meer. Geen reden om het veulen te scheren in mijn ogen...

Je suis Charlie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnsoDM en 47 bezoekers