g*dver.. waarom moet het altijd mis gaan.. *snik*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

g*dver.. waarom moet het altijd mis gaan.. *snik*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 14:49

meike was eigelijk vorige week uitgerekend.. vorig jaar was het al misgegaan.. dit jaar leek hhet erop echt goed te gaan.. en iedere dag weer hopen dat het veulen er was... maar we wachten rustig af..

toen kwamen we net aan.. lag meike achterin de schuur.. zag er meteen al uit dat het niet goed ging.. t veulen was met zijn hoofdje wel al eruit en 1 beentje.. en was al dood.. meike had het echt heel moeilijk, en wie weet hoelang ze daar al zo lag Verdrietig dus m'n zusje meteen iemand erbij gehaald en de DA gebeld.. eigenaar is gewoon rustig op vakantie gegaan Boos!

toen hebben we geprobeerd t veulen eruit te trekken.. maar zelfs met 2 mensen lukte het niet.. en t duurde zo lang voor de DA kwam.. we konden ook niks doen verder.. Scheve mond meike bleef rollen en zuchten.. we dachten echt dat ze het niet zou redden Huilen

pff na heel lang kwam de DA.. ze moest eerst snel naar buiten, t lopen lukte gelukkig nog redelijk.. toen heb de dierenarts samen met een andere man het veulen eruit getrokken.. wat zelfs amper lukte..

de DA heeft nog gevoeld binnen of het allemaal in orde was.. maar binnen is het ook stuk.. het bloedde behoorlijk.. ze begon wel meteen flink te grazen en liep redelijk.. maar binnen ging ze wel meteen alleen in een hoekje staan.. Verdrietig

k moet dr nu 2 keer per dag antibiotica geven.. en heel veel bidden dat het goed blijft gaan met dr.. pff ben echt kapot.. had zo gehoopt dat t goed zou gaan dit jaar.. Huilen


anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 14:58

mhh ik weet het niet... ze staat er rustig bij.. ben nog steeds in een huilbui.. er hoeft nu maar iets te gebeuren en dan.. Verdrietig ze redde het gewoon bijna niet.. Huilen


anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 15:02

ja het was een vosje.. een hengst..hij was al helemaal koud.. misschien was hij al dood indr buik maar.. dat weten we natuurlijk niet.. pff k zou eigelijk nog gaan werken vandaag tot half 6.. dacht vanochtend.. ik bel me ziek en ga lekker naar de ponys.. alsof het een voorgevoel was.. Scheve mond ben zo blij dat ik dat gedaan heb!!! wie weet hoe het anders afgelopen was als ik pas om half 6 kwam.. Scheve mond

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 15:05

ja ze is ook al erg oud.. maar die man vind dat ze zelf wel aangeeft als het niet meer kan Boos! k hoop toch echt dat het nu duidelijk is dathet niet meer kan!!

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 15:20

weet iemand misschien wat het gevolg kan zijn van dat het van binnen open ligt..? Scheve mond

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 15:43

zo was ze gister.. nog vrolijk met dr ronde buikje..:
Afbeelding

binnen lukte het me niet echt om goede fotos te maken net, had daar ook totaal geen zin in dus ff snel een fototje.. je ziet niet dat ze heel veel dunner is, maar als je dr bij staat.. is ze echt helemaal ingevallen Scheve mond

Afbeelding

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 15:44

nageboorte kwam meteen met het veulen eruit.. de dierenarts heeft het schoongemaakt.. verder .. tjah ze krijgt antibiotica.. het moet goedgaan!! Verdrietig

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 20:26

pff ben er nog kapot van... ik zie dr nu bijna vaker pijn lijden dan gelukkig zijn.. Verdrietig vorig jaar al dr veulen kwijt.. was ook al zo'n drama.. toen weken dat ze niet kon lopen van de hoefbevangeheid.. maandenlang met pijn gelopen.. toen eindelijk bij mij op een andere stal helemaal opgeknapt.. gezorgd dat t veulen niet weer in de sloot kon belanden.. extra voorzichtig gedaan.. en nu.. Huilen heb nu echt zoveel met dr meegemaakt... en iedere keer dachte we weer dat het gebeurd was met dr.. en iedere keer weer knapte ze helemaal op, maar als hij zo doorgaat houd het toch een keer op.. oow ik haat die vent echt zo erg... maar kan niet boos op hem worden, hij trapt me zo van t erf.. gelukkig zijn er dan veel mensen daar die het hem nu ook heel duidelijk zullen maken.. zit echt weer te shaken hier als ik denk aan vamiddag.. Verdrietig

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 20:44

ik weet het niet... had net diplomauitreiking van school.. en mag nu niet meer heen... morge ochtend voor me werk moet k heen want moet sochtends en smiddags medicijne geven.. zit alweer bijna te huilen.. denk je dat het goed is dat het veulen eruit is en dat ze weer lekker loopt enz.. krijg je nog te horen dat het nog mis kan gaan.. soms denk ik wel dat het beter is om dr een spuitje te laten geven .. maar dan weken erna gaat het ineens wer heel goed.. en dan doet die eigenaar weer eens wat doms.. en gaat alles weer mis.. k trek dat echt niet.. heb al tig keer geprobeerd dr te kopen, maar aangezien hij vind dat ze niks waard is en hij er geld en plek voor heeft en ik er nu ook alles mee kan vind hij het onzin.. Scheve mond

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 20:50

pff ja van thuis mocht het wel.. half jaartje geleden.. eindelijk m'n moeder overgehaald.. mocht eht van hem niet Boos! maar mocht dr wel tot de bevalling meenemen naar een andere stal en alle zorg op me nemen.. ds heb dat gedaan.. en het ging weer super goed met dr.. heel erg bedankt voor je steun btw...!!

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 13:45

heel erg bedankt iedereen Lachen

het gaat super met dr!! ze loopt onwijs goed zonder dat gewicht van het veulen.. ze kijkt en hinnikt weer vrolijk Lachen en krijgt (helaas) dr eigenwijsheid weer terug Tong uitsteken

dat met die boer, praten heeft bij hem geen nut... als je met een idee komt over de ponys is het helemaal verkeerd en lacht hij je vierkant uit, waarna hij het zelf een paar weken er na wel doet, en vind dat hij het goed bedacht heeft.. er valt niet met hem te praten, ruim 3 jaar proberen we al van alles, en hebben ook een hoop hulp van anderen (volwassenen) die ook met hem praten maar heeft echt geen zin... ik denk eerlijk gezegd dat hij nu ook wel beseft dat ze het niet meer kan...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Brusi06, GoogleAdsense, Kabayo, petravdmeerx, Trendiction en 5 bezoekers