Hoe lang moeten we nog wachten???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Hoe lang moeten we nog wachten???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 09:48

Ik vind het echt niet meer leuk!
Ik sta al sinds een week elke nacht op om te waken maar er gebeurt helemaal niks Huilen
De uier is gigantisch maar er zitten geen kegeltjes aan. Gisteren avond was de uier weer helemaal opgezet dus ik had een beetje hoop dat het zou gaan komen maar weer niks. De merrie staat er elke avond hetzelfde bij, lekker op d'r gemakje.
Ik vraag me af of het deze week nog wel gaat komen maar elke dag neemt de hoop weer een beetje af... . Zou het dan toch een latertje worden?
Zou het er misschien aan kunnen liggen dat ik in haar box het licht aan laat 's nachts? Mja, anders zie ik niks op de camera en moet ik elke 2 uur de stal in komen lopen en dat lijkt me ook niet echt rustgevend voor de merrie.
Aan de uier hoeft het mijn inziens niet meer te liggen maar nu werkt de rest niet mee... Ach gut
Duimen jullie een beetje met me mee dat het veulentje zich toch binnen afzienbare tijd laat zien?
Het zou toch ook niet verkeerd kunnen liggen he?! Maar dan moet de geboorte zich toch ook net zo goed inzetten, toch?

Groetjes van een moe Zwelgje.

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain


Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 12:18

irish_lady schreef:
Hahahhahh hier de ongekroonde koningin van het wachten op bokt! Ik heb 3,5 week in een tentje geslapen en ben er 3 keer per nacht uit geweest! Toch heeft irish geen enkel teken gegeven! Om kwart over 4 's nachts was er nog niets te zien aan de uier, en om half 7 's ochtends stond er een kleine naast!


Ja, jij geeft me hoop Knipoog Haha!
Ze was vorige week donderdag uitgerekend en dat uitgaande van 11 maanden dracht. In principe mag ik er dan nog een week tot 10 dagen bij rekenen, dus ECHT te laat is ze nog niet maar echt opschieten doet het ook niet voor mijn gevoel.
De merries van mijn instructrice zijn ook allemaal uitgerekend op 11 maanden en hadden dagen voor de uitgerekende datum al het veulen erbij lopen. Waarom ikke niet Verward
Wat betreft het waken; ik doe alles via de webcamera die we hebben. De laptop staat naast het bed en ik heb de hele nacht live beelden. Kan ik gewoon lekker lui blijven liggen en naar de laptop kijken.
Het enige nadeel is dat het licht 's nachts in de stal moet aanblijven anders zien we niks.
Ook hoef ik gelukkig niet in een tentje te gaan slapen want onze slaapkamer ligt praktisch boven de stallen. Dus da's makkelijk zat. Bij de minste of geringste gekke beweging op de camera sta ik binnen een minuut in de stal.
Haar uier loopt ze nu ook praktisch niet meer weg. En er zitten nu ook echt 2 witte puntjes op de speengaten. Zijn dit dan mini kegeltjes. Ze zitten aan de buitenkant, echt een speldenknop groot.
Nou, weer een dag van wachten tegemoet... .

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 14:15

Pipi schreef:
Oh,ik ken het gevoel Haha!
Shana heeft ons 3 avonden laten denken dat het veulen kwam,maar uiteindelijk zakte alles weer af Schijnheilig
Tot ze zondagochtend ook van die ieniemienie harskegeltjes had en dan nog maar aan 1 kant,nauwelijks waarneembaar.
Ik wil je niet blij maken met een dooie mus Bloos
Maar........'s-avonds is het veulen geboren!

Dus,hou de moed er nog maar even in.
Sterkte bij deze Haha!


Thanx, ik houd de moed er zeker in. Het zijn maar rare wezens die merries.
Maar gek dat bij jou paard ineens alles weer afzakte en dan toch binnen afzienbare tijd het veulen geboren werd.
Heb je uiteindelijk lang moeten wachten, ik bedoel heeft ze lang over gedragen?

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 10:15

Ik heb er net een slapeloze nacht op zitten. Vannacht om 00:00u begon ze onrustig te worden. Plat liggen en zwaar ademen, naar de buik kijken en de uier stond helemaal strak. Ik had dus een beetje hoop dat ik in de loop van de nacht wel een veulen zou hebben.
Nou, ze is dus heel onrustig geweest tot een uurtje of 05:00 en toen leek het weer bij te trekken.
Vanochtend om 09:00u heb ik alles gevoerd en ze had wel honger.
Dus nog steeds geen veulen maar dit was echt de eerste nacht dat ze zo inrustig was, steeds weer liggen en weer opstaan en naar d'r buik kijken en zwaar ademen. Dus ik denk dat e.e.a. nu wel in de gang is geschoten en het zit er dik in dat weer zo'n slapeloze nacht tegemoet gaan en nu hopelijk aan het einde van de nacht wel een veulentje er naast.
Het wordt nu echt spannend.
Nou maar hopen dat ze me hiermee nog niet weer vele nachten gaat foppen want dan kan je me bij mekaar vegen Knipoog

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain


Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 12:21

oh jee, dat meen je toch niet en ik al hopen dat het vandaag of morgen toch echt zou gaan komen.
Ja, ik wil wel gewoon kunnen slapen eigenlijk. Maar het kan dus zo zijn dat het nog enkele dagen op zich laat wachten of dat het toch deze nacht of volgende nacht komt. Ze is tenslotte al 1 week over tijd. Ik kan me bijna niet voorstellen dat het nog een week tot 10 dagen zal gaan duren. Maar ja, ik ben geen merrie Knipoog

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 13:14

Hihihi, inderdaad. Ik heb mijn eerste cafeine shot al weer gehad.
En dan heb ik ook nog eens een druk wedstrijdweekend voor de boeg maar ik denk dat ik maar 1 dag afzeg want dat trek ik denk ik allemaal niet.
Ach, we blijven gewoon volhouden en hopelijk staat er dan eind volgende week wel een veulentje bij. Dat zou nog mooi zijn natuurlijk.
Bedankt voor je reactie.
En ik post wel regelmatig wat updates als er iets interessants gaande is.
Tot die tijd ga ik even een tukje doen want mevrouw staat lekker in de wei te grazen alsof er niks aan de hand is.

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-04 11:43

Nou, nog steeds geen nieuwe ontwikkelingen en ik heb heerlijk geslapen vannacht. Ben 2 keer op de camera wezen kijken maar niks aan de hand. Het wil op een of andere manier niet echt opschieten maar dat kan ook aan mijn ongeduld liggen natuurlijk Knipoog
De uier is nu wel permanent dik en gevuld maar meer dan die 2 witte puntjes op de spenen is er niet.
Ik ben bang dat het nog wel een week tot 10 dagen kan gaan duren.
Pfff, lekker laat veulen heb ik dan. En ze moet dit jaar ook weer op tijd gedekt kunnen worden.
Mijn vriend is gelukkig nog wel 2 weken vrij, ik mag hopen dat het er dan toch wel is anders zit ze bijna op een jaar dracht...pffff...heb ik weer!

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-04 13:01

We houden de moed er zeker in!
Nou maar hopen dat we in ieder geval binnen nu en 2 weken in ieder geval een veulentje hebben want dan zijn onze vakantiedagen op Knipoog

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-04 19:12

carola schreef:
Hoe gaat het nu Zwelgje? Huppelt er al wat kleins in de wei?


Nee, helaas nog niet Carola. Was het maar waar!
Haar uier is nu wel permanent dik en ze gedraagt zich op stal ook veel onrustiger. Ze is steeds rondjes te draaien en het lijkt alsof ze nog geen 5 minuten stil kan staan.
Dus ze is wel in alles veranderd en niet helemaal op d'r gemak maar er komt nog steeds niets Scheve mond
Elke keer als ze gaat liggenn denk ik van; ja, nu gaat het beginnen en dan staat ze weer op en is de druk er weer af.
Maffe merrie.
Maar ik word toch echt wel heel benieuwd naar mijn Jet Set D veulentje Cool

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-04 18:19

Nou, ik heb toch echt de moed al opgegeven hoor... laat maar komen Knipoog
Ik weet ook echt niet meer wat ik ervan moet denken. Ze staat er ook zo rustig bij dat ik ook niet weet wanneer ik extra op moet letten.
Het kan inderdaad elk moment geboren worden, we zitten nu op 11 maanden + 9 dagen.
Ze houdt de spanning er in ieder geval goed in die merrie van mij.
Ik houd jullie zeker op de hoogte als mijn merrie van gedachte veranderd Knipoog

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-04 18:08

marloes-joy schreef:
ik vind het "eng" stil! is er al een kleine Jet set? Haha!


Hihihi, nope nog niks. Volgens mij blijft ie zitten tot volgend jaar, heb ik meteen een jaarling Tong uitsteken Cool Scheve mond
Ik weet echt niet meer wat ik ervan moet denken. Ik had voor de zekerheid nog eens het dekbewijs er op nageslagen of ik wel de juiste dekdatum voor heb Bloos Bloos!
Maar het was toch echt 17 juli 2003 dat ze gedekt is en drachtig bleek te zijn enkele weken later en ze is daarna niet meer gedekt geweest.
Dus wederom houden we de moed erin en proberen we er niet meer wakker van te liggen

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-04 20:06

Ik hoop stiekum toch echt niet dat het nog tot 18/7 gaat duren hoor... .
Ik kan er gewoon echt niet meer bij. We zitten nu op exact 11 maanden en 10 dagen. Vond ik zelf een prima tijd om eens een veulen op de wereld te zetten.
Het vervelende is; je weet gewoon dat het elk moment kan gebeuren. Alleen: wanneer?!!!!!!!!!!!
De uier is best wel dik maar aan de vulva zie ik nog niks geks alleen dat het lijkt alsof de vulva wat blijft "open" staan. Ik zie aan de buitenkant een beetje het roze gedeelte van de binnenkant. Alsof er een randje een beetje is omgeklapt.
Morgen moet ik ook wel weer werken, dan zal je zien dat ze vannacht bevalt Knipoog

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 15:34

Er is nog niet gek veel veranderd. Ik ben sinds vandaag weer aan het werk, dan hoef ik er ook niet de hele dag aan te denken Knipoog
Elke avond is ze standaard een beetje drentelig op stal en doet ze met haar neus het stro verdelen. Ik zal het wel weer niet goed gedaan hebben Knipoog
De uier is al bijna 2 weken vol al loopt ze het nog steeds een tikkie weg na weidegang. Nog geen kegels en geen melk. Ze eet nog steeds goed en zit goed in d'r vel.
Ik krijg altijd al weer doemscenario's in mijn hoofd; misschien is er echt iets mis waardoor de geboorte niet op gang komt en de merrie zich niet klaarmaakt. Geen idee of het kan maar soms spoken die dingen wel eens door mijn gedachten.
Natuurlijk ga ik er nog steeds vanuit dat er een gezond veulen uit zal komen. Maar je gaat soms twijfelen... .
Ze heeft 4 weken voor de uitgerekende datum nog een koliek aanval gehad (gaskoliek) en heeft toen nog een dag in de kliniek gestaan.
De veearts verzekerde me wel dat er met het veulen niets aan de hand zou kunnen zijn omdat ze zelf weer opknapte na een aantal darmontspanners en sedatieven.
Maar soms denk ik wel; misschien heb ik dan wel de pech dat het veulen wel een klap heeft gehad... .
Ik ga op een gegeven moment van alles denken maar vooralsnog ga ik er van uit dat alles OK is en dat hij/zij gewoon nog lekker ligt daarbinnen Knipoog

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 15:46

marieke03 schreef:
Hoi, mijn pony is al meer dan drie weken overtijd. sinds gister had ze kegeltjes...afwachten dus


Oh gut... even tellen... a.s. donderdag zijn we 2 weken over tijd... op 8/7 zou ze dan 3 weken over zijn. Dus met een beetje pech komt het pas rond 8/7 en met heel veel pech pas rond 15/7, pfffff. Dan heeft ze echt een jaar gedragen!
Helpen jullie me even hopen dat het toch wat eerder komt???

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 16:18

Nou, ik weet het mooi gemaakt. Ik ga er gewoon vanuit dat ze een jaar draagt. Dus ik kan het veulen waarschijnlijk wel over 2 weken verwachten. Als het eerder komt is het alleen maar mooi meegenomen.
Op zich ook nog niet eens zo slecht als ze pas over 2 weken bevalt want dan heb ik al weer bijna bouwvak Knipoog

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 09:55

marieke03 schreef:
ik had eigenlijk verwacht dat mijn veulentje gister kwam, maar helaas toen ik thuis was, was het er nog niet.. balen! de veearts zou woensdag eigenlijk komen voor bedrijfscontrole bij het melkvee, maar doordat mijn vader moet maaien komt hij niet. Ik denk dat ik hem zelf even laat komen kijken. Dan heb je in ieder geval zekerheid he?


Die van jou draagt nu al dik 3 weken over he? Is de merrie verder ook zo super rustig? Heeft je merrie wel kegeltjes of laat ze al melk schieten?
Ik voel in ieder geval met je mee en het is niet leuk om zo lang te moeten wachten.
Mijn veearts moet eindvolgende week ook nog even langskomen voor een controle van 1 van de andere paarden. Ik denk dat ik hem ook meteen toch even de merrie laat bekijken. Misschien kan hij even luisteren of alles goed zit en of het veulen nog leeft. Ja, weet ik veel Verward
Meid, ik hoop dat je straks een veulentje hebt! Laat je wel iets weten en veeeeel foto's!!!

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 11:56

ophrah schreef:
Ik weet niet hoe jij bij deze wijsheid komt maar dit vind ik een beetje een onzin stelling Verward . Er zijn zat merrie's die helemaal geen uier hebben voor de bevalling en pas tijdens de bevalling melk beginnen te produceren. Mijn eigen merrie had echt een onwijs klein uier maar begon een uur voor de bevalling toch een klein beetje te kegelen. Maar al had ik van de grote van het uier uit moeten gaan had het minimaal nog twee weken moeten duren. elke merrie is anders en dus ook alle tekenen.


Ja, ben ik het ook mee eens. Mijn merrie heeft ook geen "standaard uier". Alleen al aan de hand van de uier lijkt het wel of het nog wel een maand kan duren. Ik let niet meer zo op de uier maar meer op hoe ze zich gedraagt.
En dat maakt het wel een stukkie moeilijker om het tijdstip een beetje te voorspellen. Ik ga elke nacht om 00:30 even checken hoe ze zich voelt en als ze niks geks doet ga ik gewoon slapen en dan kijk ik pas weer om 05:30u. Ik weet ook dat er in de tussentijd best iets kan gebeuren maar ik kan moeilijk nu al elke nacht opblijven als ze zo weinig tekenen geeft. Ik vertrouw er een beetje op dat ze na 4 veulens wel weet hoe het moet Knipoog

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 12:43

Ja, Libke daar heb je ook wel gelijk in maar het is in haar geval wel moeilijk om te waken omdat ze zo weinig laat zien. Kijk, als ze 's nachts echt drentelig is dan houd ik haar wel beter in de gaten en ga ik meerdere keren kijken per nacht.

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 18:42

carola schreef:
Nog steeds niets...??? Pfff... ik blijf elke dag maar hier kijken naar een berichtje van jou, maar het schiet niet op he?

*wij zijn heeeeeeel veel foto's van jou verontschuldigd om het goed te maken Knipoog *LOL* *


Ja, ik weet het... . Dan ben ik jullie op zijn minst verschuldigd Tong uitsteken Cool Scheve mond
Misschien komt ie vannacht? Wishful Thinking... .

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 22:40

Nou, ze was vanavond eventjes heel onrustig. Een paar keer gaan liggen en weer staan en de uier staat ook mega strak (geen melk of kegels).
Ze is 2 keer helemaal plat gaan liggen en nu staat ze weer maar ze is wel onrustig. Rondjes draaien en drentelen.
Dus ik weet het niet, ik laat me niet gek maken. Vorige week heeft ze ook een avond druk gedaan en toen was er ook niks aan de hand.
We gaan haar vanavond wel iets nauwer in de gaten houden, voor de zekerheid. Het zal wel weer vals alarm zijn maar beter safe than sorry Knipoog
Ik weet niet of ze misschien vannacht zou kunnen bevallen... we wachten af!
Jullie horen nog van me.

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 07:07

Ja, hij is er!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Het is een keimooi voshengstje!!!!!!!!!!!!!!!
Niet helemaal wat we besteld hadden maar ik ben super gelukkig.
Ik open straks even een nieuw topic met foto's en vermelding van de naam die we gaan verzinnen!!

Happy, happy, happy!!!!!!!!!!!

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 08:18

Hij is toch zo mooi! Hij heeft al rondgelopen en een poging gedaan om de tepel te vinden maar dat was nog geen succes en nu is ie maar weer even liggen. Want je wordt moe van lopen Knipoog
We zijn nu bezig om de foto's te uploaden en de veearts komt zometeen ook nog even langs om e.e.a. te checken.
We hebben het natuurlijk weer gemist. We hebben om 02:00, 04:00 gechecked en ik wilde om 05:30 weer gaan kijken en toen lag het er net bij, net uit het vlies.
Dus die stiekemerd heeft in dat anderhalf uurtje de boel geregeld.
Foto's zijn dus onderweg!

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 10:15

Kimmes schreef:
Hee....Gefeliciteerd!!!
Wel jammer dat ze het toch nog stiekem heeft gedaan.
En..drinkt hij al???


Hij is op dit moment druk bezig met het zoeken naar de tepel dus we wachten nog even af... . Het gaat hem vast wel lukken

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 11:29

De veearts is net geweest en heeft een veulenspuit gezet. Hij heeft al lekker bij mams gegeten en ligt nu uit te buiken!
Heerlijk, wat een droppie.
Ik moet nu eerst even gaan werken en vanavond plaats ik foto's van ons menneke.
De naam maak ik dan ook bekend!

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 08:55

Kitten schreef:
En toen was Zwelgje helemaal plat voor de wereld, kilometers ver op een roze (sorry lichtblauw) wolkje in dromenland. En arme ons is ze helemaal vergeten, grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Welterusten Zwelgje, je hebt het verdient.


Oh, sorry mensen! Ik ben jullie echt niet vergeten maar ik was inderdaad wel plat
Wij hadden een lekker glaasje (of 2,3,4 Bloos ) champagne gedronken op de gezondheid van de kleine en toen ging ik helemaal gestrekt Ach gut
Combinatie van de alcohol en de stress van het wachten en niet slapen Tong uitsteken Cool
Maar de beloofde foto's komen er vandaag zeker aan!!!

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 52 bezoekers