Effe vraagje ivm slijmprop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Qtje
Berichten: 75
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Mol - Belgiƫ

Effe vraagje ivm slijmprop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 11:58

Hoi,

Mijn merrie is over exact een maand uitgerekend! (Dus voor 17 juli uitgerekend)

Nu heeft ze vorige zondag de slijmprop verloren en ik heb hier en daar al gelezen dat dat meestal ongeveer 2 weken voor de bevalling gebeurt (maar ik weet niet of dat juist is).

Nu ben ik dus eind juni (2 weken na het verliezen van de slijmprop) net 3 dagen op vakantie naar Disneyland en ik begin me al serieus zorgen te maken dat de bevalling net dan gaat beginnen.... Bloos! Scheve mond

Dus: mijn vraag: hoeveel tijd zat er bij jullie merries tussen het verliezen van de slijmprop en de bevalling? Dus wat is de kans dat het kleine ukje net dan geboren gaat worden???

Ik hoop in elk geval dat ze zich netje aan haar datum houdt *LOL*

Groetjes en alvast bedankt,

een-bezorgde-Kim-die-de-geboorte-van-"haar"-eerste-veulentje-heel-graag-wil-meemaken!!!!!!!!!!!!

Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 12:02

Oef, dat weet ik niet meer... Ik geloof inderdaad ongeveer twee weken ervoor..(ben aan het denken)...nee wacht 3. Heb je niet iemand die haar goed in de gaten kan houden? Nou ja, ik help je hier niet zo veel mee he? Iig veel succes en ik duim voor je dat ze wacht!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 12:11

Zie je dat trouwens ook altijd als ze de slijmprop verliezen?

Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 12:17

Stella had een dikke slijmprop in haar staart hangen, wat je nauwelijks uitkrijgt. En haar vulva was iets viezig (beetje bruin spul(. Ik wist eerst ook niet dat dat de slijmprop was... Ben dit jaar ook voor de eerste keer "mama" geworden!

dianasomers

Berichten: 35
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:11

wij hebben van gisteren 22 uur een veulen en bij onze merrie verloor zondag die slijmprop ik denk dat het allemaal verschilend is bij elk paard maar een ding is zeker hou ze goed indoog en wij wensen je succes

Qtje
Berichten: 75
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Mol - Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 19:45

Ja, der is wel iemand om ze in het oog te houden (de ganse familie als het nodig is Lachen *LOL* ) maar ik wil er liever zelf bij zijn!!!!

Ik zal volgens mij gewoon nog een maandje geduldig (?) moeten afwachten, maar ik spring nu al van de zenuwen! Toen ik die slijmprop zag vorige zondag schrok ik me bijna dood! Onmiddellijk paniek en de Da gebeld, maar het bleek normaal! Maar ik ben die dag toch elk half uur naar mijn lieve meid gaan kijken!

Of je dat altijd ziet weet ik niet, ik word ook voor de eerste keer "mama". Maar ik kijk wel minstens 2 keer per dag onder de staart van mijn merrie om te zien naar enige veranderingen, daarom dat ik het dus gezien had!

Groetjes!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 19:51

Ik heb het nog nooit gezien en heb toch al aardig wat veulentjes gefokt Verward

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 21:05

kweet het niet maar sterkte met wachten!

Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:00

MarijeR schreef:
Ik heb het nog nooit gezien en heb toch al aardig wat veulentjes gefokt Verward


Haha! Ik ben dit jaar voor het eerst "mama" geworden en had er ook nog nooit van gehoord, tot ik die smurrie in Stella's staart vond en iemand hier op bokt vertelde dat dat een slijmprop was Bloos .
He MarijeR, Misschien lopen wij meer te stressen (een maand van te voren al ofzo) als jou? Denk t niet, na Macy op de webcam gevolgd te hebben.... Gaaaap
Nou ja, ik weet wel dat elke merrie weer anders reageert op de naderende geboorte, gewoon elke keer ff checken.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 14:42

Ik houd de merries vanaf ongeveer een maand van te voren toch ook wel goed in de gaten, dan komen ze ook weer 's nachts op stal.
Daarvoor heb ik er weinig zicht op, dan lopen ze nog 24/7 buiten in de kudde en controleer ik ze 2x per dag.
Hele lichte afscheiding zie ik wel eens in de laatste weken maar toch echt niet opvallend veel...

En Macy maakte er dit jaar wel een potje van hoor. I.p.v. veel te vroeg te veulenen zoals bij haar andere veulens (2 weken eerder) ging ze nu een week overtijd.
Daarom duurde dat waken ook veel te lang Knipoog

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 18:27

Tussen de slijmprop en de bevalling, zit doorgaans 5 tot 10 dagen, bij ons althans. En 2 weken inlopen op de draagtijd is in deze tijd van het jaar helemaal niets byzonders, dus bereid je maar voor......... Niet bij iedere merrie verneem je het uitvallen van de slijmprop, maar hij is er echt wel.