Ursa is bevallen (paard in huis)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Ursa is bevallen (paard in huis)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 19:07

weet niet of er al een topic is maar ik vond dit op de site van het jeugdjournaal

Het paard Ursa is bevallen! En het kleine veulen is helemaal gezond. Ursa woont sinds kort in Rotterdam in een gewoon woonhuis in een gewone straat. Het paard is van Eveline Ketterings, een kunstenares. Ketterings woont in een huis dat de gemeente wil verkopen aan een projectontwikkelaar, dat is iemand die heel veel geld aan het bouwen en verkopen van huizen verdient.

Als het huis verkocht wordt, zou dat betekenen dat de kunstenares eruit moet. Om dat tegen te houden laat ze nu een paard in haar huis wonen. "Dat zorgt voor veel aandacht en misschien bedenkt de gemeente zich wel", zegt Eveline.

Het paard is al behoorlijk geliefd in de buurt. Iedere dag komen er mensen kijken en kinderen komen naar de stal om het paard te verzorgen. In de buurt van het huis is een weitje en daar wordt Ursa een paar keer per dag uitgelaten. En nu is er dus een veulentje geboren.

Je kunt via de webcam naar Ursa en het veulentje kijken. Klik daarvoor op de link hieronder.

ursa

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:02

Ze slapen beiden, dus valt niet veel te zien Lachen

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:29

QuijoSavan schreef:
Ze slapen beiden, dus valt niet veel te zien Lachen


Ja jammer....zie maar een klein stukje van het veulen Ach gut

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:35

Ik heb net t veulen helemaal gezien, leuk beesje hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:43

Heb gekeken en denk aan m'n eigen merrie's, wat hebben die toch een mazzel.
Vind dit echt niet kunnen, een veulen hoort op het land om z'n botten/pezen/spieren te sterken en niet in een woonhuis in een achterbuurt van Rotterdam

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:59

ach ze gaan 2x per dag minstens een uur naar buiten, er zijn genoeg veulens die een uurtje per dag met mams naar buiten gaan en de rest vand e dag in een stal van 3 bij 3 staan, dan nog liever dit...
al ben ik het natuurlijk met je eens dat de hele dag op het land beter is, ik heb niet voor niets mn merrie 70 km van huis staan Knipoog

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 11:43

Ilindra schreef:
Vind dit echt niet kunnen, een veulen hoort op het land om z'n botten/pezen/spieren te sterken en niet in een woonhuis in een achterbuurt van Rotterdam

Ik moet helaas zeggen dat ik het hier volledig mee eens bent. Men mag dieren niet gebruiken om er zelf beter van te worden. Ook al is het met de beste bedoelingen paarden zijn hiervoor niet gemaakt.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 11:46

GribaldiFAN"]
[quote="Ilindra schreef:
Vind dit echt niet kunnen, een veulen hoort op het land om z'n botten/pezen/spieren te sterken en niet in een woonhuis in een achterbuurt van Rotterdam

Ik moet helaas zeggen dat ik het hier volledig mee eens bent. Men mag dieren niet gebruiken om er zelf beter van te worden. Ook al is het met de beste bedoelingen paarden zijn hiervoor niet gemaakt.
[/quote]


ben het er ook helemaal mee eens.. Snap dit ook niet hoor.. Een veulen hoort gewoon de hele dag buiten te lopen, evenals moeders, die lekker grassprietjes hoort te trekken..

Stopcontact
Berichten: 8860
Geregistreerd: 27-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:17

wauw wat een mooi veulentje ! (Ik kan hem nu zien Lachen )

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:28

Ik heb een reactie geplaatst (onder de naam Festa *zie profiel*)

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:59

Wel een mooi veulentje, ik vind dit egoistisch gedrag van die mensen, een paard en zeker een veulen hoort niet thuis in een huis. Ze zouden de wei op moeten.

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 14:19

Ach wat een schattig veulen! Ik zag gisteren toevallig in het Jeugdjournaal bij jullie geloof ik het verhaal achter het paard in huis, maar wist niet dat ze een veulen moest krijgen (heb half meegehoord want was aan het strijken)

Mooi beestje hoor!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 15:01

Echt te gek voor woorden. Ik hoop dat ze merrie met veulen snel verhuist naar een geschikte lokatie? Dat allemaal voor een meisjesdroom??? Beetje vreemd persoon... Was de merrie al van haar of heeft ze haar puur hierom gekocht?

labe
Berichten: 380
Geregistreerd: 18-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 15:58

Amen Jeddah!!
En meer zeg ik er niet over.....

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 16:11

aandacht trekken door een dier zo te misbruiken ??

ZIEK !

sorry zo denk ik erover !

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 16:16

k zie alleen ursa... waar is het veulen????
xxdevica

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 16:37

Ik zie geen veulen, alleen een paard met een bijzonder ongelukkige uitstraling.

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 16:39

jah dat zie ik ook:(
xxdevica

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 17:04

euhm..een gemideld paard staad in een box van 3 bij 3 komen mischien 1 uurtje per daguit hun stal en worden hart aan het werk gezet dat betekend dat dat beesje 23 uur geen stap kan verzeten en een gemidelde paard ziet zijn hele leven geen gras spriet omdat de eigenaar zo nodig een binne bak wil.dit paardje heeft een zeer ruime stal krijgt genoeg aandacht ziet het dag licht daar mee bedoel ik dat hij zijn kop naar buiten kan doen (wat in veel stalen niet mogelijk is)daar bij word het paardje op minstens 3 keer perdag er uit gehaald en mag lekker uren op dat gras veldje grazen..kort om die paardje is gelukig, gelukiger dan een gemidelde manege paard of een paard op een pension stal. suc6 veder

Ilsuhhh

Berichten: 327
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 18:17

Denk ook dat menig paard meer aandacht te kort komt dan deze merrie en dit veulen....Natuurlijk is het geen blijvende plek voor het beestje (sorry ze zijn nu met z'n 2en) maar denken jullie dat ze nog steeds zoveel aandacht kirjgen als ze aan de rand van Rotterdam ergens staan!?

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:10

nano schreef:
euhm..een gemideld paard staad in een box van 3 bij 3 komen mischien 1 uurtje per daguit hun stal en worden hart aan het werk gezet dat betekend dat dat beesje 23 uur geen stap kan verzeten en een gemidelde paard ziet zijn hele leven geen gras spriet omdat de eigenaar zo nodig een binne bak wil.


Dus nemen we dit voortaan als norm??

Ik vind het echt niet kunnen hoor, zéker niet als het om een veulen gaat.

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 20:38

een merrie en een veulen hoeven echt niet continu aandacht.... wweidegang en spelen met soortgenootjes is vaak veel meer gewenst denk ik zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:12

Ilsuhhh schreef:
Denk ook dat menig paard meer aandacht te kort komt dan deze merrie en dit veulen....Natuurlijk is het geen blijvende plek voor het beestje (sorry ze zijn nu met z'n 2en) maar denken jullie dat ze nog steeds zoveel aandacht kirjgen als ze aan de rand van Rotterdam ergens staan!?


Wat denk je dat belangrijker is, aandacht of weidegang Knipoog
Wat heeft een paard eraan dat hij als veulen veel aandacht heeft gehad met op z'n 3e met zware OCD naar het slachthuis moet.
Veel beweging is onontbeerlijk voor een goede ontwikkeling!!!!!!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:16

Ben het met Ilindra eens...

Dit moet gewoon niet kunnen Laatst kreeg ik een merrie met veulen voor een dekking, veulen was 8 dagen oud en nog niet buiten geweest. Je zag het veulen binnen een week gewoon veel sterker worden omdat ie buiten kwam.

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:47

Ik vind het een errug mooi veulen OK dan!
Maar ik vind het echt vreselijk hoe die beesten op deze manier misbruikt worden, ze horen lekker de hele dag op het land te lopen.
Weet iemand of dat ze sowieso wel buiten komen?