Rose + bos takken = heel veel lol :P

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Rose + bos takken = heel veel lol :P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-04 20:41

Rose is alweer 1,5 maand oud Lachen En ik heb de fijne mededeling dat jullie allemaal gelijk hebben, ze is al veel minder schuw, al schrikt ze soms (vooral als je er net bent) en rent ze dan weg, maar ze komt steeds weer terug, ook in de wei!
Vandaag heb ik niet gereden met Dolly. Afgelopen keren wel steeds maar ze ging steeds meer protesteren, omdat altijd als ik kwam, ze van Rose gescheiden werd. Dus ik ben gewoon de we in gegaan, en heb daar ruim 45 min doorgebracht.

Afbeelding
Afbeelding
hier was ze dus geschrokken, we waren er net en kwamen wel heel dicht bij haar (2 meter ofzo Tong uitsteken)

Afbeelding
2 min later, waren we al minder eng...nouja wij waren wel eng, maar die camera was wel heel leuk *hap*

Afbeelding
ik ben zo slecht in foto's maken, altijd missen de onderbenen bij mooie foto's Tong uitsteken

Afbeelding
hoi

Afbeelding
Hee een blaadje, lust ik die? Vorige keer dat ik kwam nam ze een grote had uitgebloeide paardenbloed, incl alle zaadjes, maar die eet ze nu niet meer... was vast niet lekker Haha!

Afbeelding
het weiland richting achterin, ik sta iets over de helft naar achteren

Afbeelding
en het weiland richting voorin, die veulentjes zijn twee van Rose d'r vriendjes (nouja vriendje en vriendinnetje)

En dan nu de grappigste foto's van vandaag Tong uitsteken
Dolly houdt nogal van wilgentakken, en die staan aan de andere kant van het schrikdraad. Ik weet niet hoe ze het doet, maar die halve wei ligt nu vol met delen van wilgenbomen, kaal natuurlijk Knipoog
en dat geeft een best leuk effect als een nieuwschierig veulentje ermee gaat spelen Haha!

Afbeelding
Hier wilde ze er iets mee gaan doen, maar toen wilde vriendlief meedoen dus dat ging niet door Tong uitsteken

Afbeelding
Kwartiertje later, eigenlijk toch wel heel leuk he, maar wat als je erin vast komt te zitten? Jezelf lostrekken? Neuh, je gaat gewoon grazen, staat genoeg gras rond die takken Haha!


Waar ik trouwens wel een klein beetje mee zit, zijn al die vliegen... Ze lijken er allemaal niet echt last van te hebben, maar fijn is anders... Maar ik wil het die mensen eigenlijk ook niet aandoen iedere dag die paarden helemaal in te sprayen etc. Nu heb ik er zelf zo'n stick overeen gehaald (voor mensen maar voor paarden werkt het net zo goed), gewoon overal een paar strepen en dat kan ook vlak rond de ogen enzo, maar 2x in de week is ook wat weinig...


Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-04 10:47

haha dan is ze daar wel een beetje laat mee Haha!

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-04 18:49

haha dank jullie allemaal Haha!
Twister ze staat met 3 andere veulens, in totaal dus 4 merries, 4 veulens en 2 jaarlingen (merries)

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 16:45

thx Lachen
ik hoop echt dat ze in september ook nog zo leuk is (en de futurity jury er ook zo over denkt Tong uitsteken)

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 19:30

owjee futurity....uhm... sja wat ik ervan heb begrepen, ik ga denk ik even een link naar dit topic op WN zetten, die kunnen het vast goed uitleggen, maar wat ik ervan begrepen heb, is dat het een keuring (halter?) is voor quarters (heb je het ook voor andere rassen?). En de hengst koopt zich daar voor in, zo heet dat geloof ik, en dan mogen de veulens die het jaar erop geboren worden aan die keuring meedoen. en de jaren erop ook, en het verschil tussen de normale halterklassen is dat er prijzengeld is, terwijl er normaal alleen punten te verdienen zijn (of soms klein prijzen).

maar er zijn verschillende, je hebt van de NRHA, dat is denk ik de nederlandse, maar in de belgische en de duitse (DRHA?), dus ik heb eigenlijk geen idee aan welk land ze mag meedoen, zal wel nederlandse zijn...

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 20:36

ik geloof dat ik het wel begrijp ja, ik heb ook nog even op de NQHA site gekeken (http://www.nqha.nl/pages/ssa.htm) maar die lopen nogal achter, hebben het over 2001 en 2003 enzo Tong uitsteken


Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 13:44

eigenwijs? uhm...hoe zal ik het zeggen... tot in het extreme ja Tong uitsteken eet ze aan mn schoen, sja dat mag niet dus ik trek mn voet in, en dan is ze meteen beledigd en kijkt ze je 10 minuten niet aan ofzo, maar dan komt ze terug en doet ze het net zo vrolijk nog een keer Knipoog
ik ben heel blij dat ik niet degene ben die haar moet opvoeden, dolly scheen ook niet de makkelijkste te zijn geweest, al zou je da nu niet meer zeggen Lachen

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-04 13:01

haha paps is Whiz Me Luck, maar ze is geinsemineerd, opzich heel handige methode Knipoog

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 15:32

thx Lachen

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 17:11

nogmaals thx Lachen
haar vriendje en vriendinnetjes zijn ook heel leuk, maar zij is het leukst Haha! Tong uitsteken

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-04 18:55

haha nou ik vind eentje al genoeg! ze begint nogal irritant te worden, echt een merrie Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annash, GrapeshotBot, Leen_Evers, Selente en 20 bezoekers