Eerste fjordenveulen op de fokkerij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Eerste fjordenveulen op de fokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-04 01:05

Vanmorgen om half 11 is er een gezond hengstveulen geboren Lovers
Het is het eerste veulen van de merrie en ze is heel beschermend.. Het is een druk mannetje, heel de tijd om moeders heen draaien die op haar beurt daar weer een beetje zenuwachtig van word (ze zal um eens uit het oog verliezen Tong uitsteken) Hij is ook al onder de draad door gegaan met het gevolg dat moeder en kind helemaal gek werden, met een beetje hulp van menselijke handen was hij zo weer bij mams.
Helaas had ik mijn digi niet bij dus morgen komen er foto's

Woensdag lag er een dood veulen in de wei, het veulen lag waarschijnlijk verkeerd en er was op het moment niemand aanwezig helaas. De eigenaar kwam om 7 uur thuis en ik was om half 5 naar m'n werk gegaan, om half 5 was er nog niks te zien en de merrie stond rustig te eten..

Dus eigenlijk is dit het 2de veulen, maar helaas heeft de eerste het dus niet gehaald... Met de merrie die haar veulen heeft verloren gaat het gelukkig redelijk, ze is wel heel de tijd aan het rondwandelen door de wei om te kijken of ze haar verloren kind kan vinden.. Echt triest om dat te zien Verdrietig

Groetjes



Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-04 23:16

Yoline schreef:
Hartstikke leuk! Gefeliciteerd!
Wel super jammer van het eerste veulen...
Wie is de vader van het veulen? Haha!


De vader is al ik het goed heb Ardalsrappen of Molgy, zal het morgen even vragen voor de zekerheid.
Hij heeft nog geen naam en dat zal ook nog wel even duren denk ik.

Hier [foto's] Eerste fjordenveulen op de fokkerij staan de foto's *LOL*

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: posje en 54 bezoekers