Ons veulen "Moos" is geboren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Costa
Berichten: 16
Geregistreerd: 29-04-04
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Ons veulen "Moos" is geboren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 08:16

Vannacht ons kleintje (nou ja dat viel me eigenlijk wel mee) geboren

Het heet Moos moet alleen nog effe goed kijken of het een hengst of een merrie is haha nog geen tijd voor gehad dacht laat het eerst maar eens effe drinken bij zn mama en daarna zien we wel (tijd genoeg!)

Nou het heeft netjes gedronken en darteld vrolijk en helemaal niet bang rond, zn moeder daarentegen is nogal overprotective maar met genoeg biks is ook zei over te halen tot een lekkere kroelpartij, die kleine vind kroelen ook heerlijk Lachen

Ik ga zo weer effe kijken wat het nou precies is, we hadden de naam zoiezo al, het is een koosnaampje van mijn moeder vroeger die werd altijd Moos of moosjes genoemd (is een joodse naam
, niet dat ik joods ben maar mijn moeder is heel donker en werd door mijn opa altijd zo genoemd) vind het wel een grappige achtergrond hebben, mn ma vond het vreselijk toendertijd om zo genoemd te worden en nou denkt ze er met veel plezier aan terug omdat mn opa inmiddels overleden is.

Het is een kruising tussen een fjord (moeder) en fries (vader) hij/zij is gewoon blond maar met donkere manen en een donkerder snoetje dan gewoonlijk Lachen

Geloof dat het nu al zo groot is dat het 1 meter is ofzo moet nog effe precies meten maar mn schattings gevoel zegt 1 meter, is dat eigenlijk groot? heb het idee dat het groter is als de vorige keer, ze was gisteren nog opgevoeld omdat ze dachten dat het maar niet kwam maar hij was zeker wakkergeworden en gedacht IK MOET ER UIT Lachen

nou mn verhaal weer gedaan!

groetjes Isabel

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 09:28

Gefeliciteerd!! Leuke naam, Moos!!
Ben benieuwd naar de foto's Haha!

Costa
Berichten: 16
Geregistreerd: 29-04-04
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 10:36

Hier zijn wat foto's, onze fjord is nogal beschermend dat was ze de vorige keer ook al zo erg dus je kan er erg moeilijk bijkomen, Moos vind het wel heel erg leuk om geaaird te worden dus ik hoop dat zn ma het niet verpest voor hem/haar (vind dat in het begin altijd zo moeilijk om te zien als je er niet goed bij kan komen er hangt niets uit ofzo maar dat was de vorige keer ook niet tot ie ging plassen toen wisten we opeens dat het een hengst was Lachen)

Afbeelding

Afbeelding

Hoe vinden jullie haar/hem ? (ik beloof zal het snel uitzoeken, nog tips? haha)[/img]

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 10:37

Wat een scheet zeg!
Gefeliciteerd!

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 10:39

Ik vind hem/haar een lief mooi veulen! OK dan! Heel veel plezier met dit kleine/grote paardje..... *LOL*
Mams heeft trouwens ook een mooie snoet!

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 10:42

Aan het hoofdje zie je toch wel iets fries-achtigs meen ik. Mooie fjord en mooi veueln, proficiat!

Costa
Berichten: 16
Geregistreerd: 29-04-04
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 10:45

ja he dat vond ik ook wel vooral op die onderste foto heel erg statig hoofdje Lachen

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:04

Gefeliciteerd!

Wat een leuk veulentje. Moos is wel een grappige naam *LOL*

Vosse
Berichten: 1547
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Ruinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:16

leuk veulen, je kan wel zien dat hij/zij kruizing fries is....
gefeliciteerd
ook geininge naam

Costa
Berichten: 16
Geregistreerd: 29-04-04
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 11:21

hmm ik zit al heel de morgen te kijken van ver af o fhet nou eens gaat plassen zodat ik kan zien of het een hengst of merrie is ik kan er zo slecht bijkomen, nog tips iemand?

Costa
Berichten: 16
Geregistreerd: 29-04-04
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 12:45

ZE is een MERRIE Lachen ik zag haar net plassen en dat kwam van achter ipv van onder iets te bungelen Lachen

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 15:34

Helemaal tof toch!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 15:39

Wat een leuk paardje zeg, nu al... friezenhoofd met een fjordenkleur Lachen

Ik ben benieuwd wat voor verhoudingen ze krijgt als ze groot is.