Het gaat beter met Zavanya met foto's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Het gaat beter met Zavanya met foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 19:50

Afbeelding
Deze foto is vanmiddag 2 mei om 17:00 uur genomen.

Ze is de nacht goed doorgekomen en vanmorgen was de dierenarts er weer en wat ons opviel was dat ze een betere indruk maakte.
Temp was mooi gezakt, natuurlijk ook door de antibiotica.
Ze was veel levendiger en haar hartslag was ook een stuk naar benden gegaan.
Er is met allerlei artsen overlegd in Utrecht en Lienden maar er is besloten geen bloedtransfusie meer te doen.
Als we eerder waren geweest had hier niet eens over gespoken geweest en was dit gewoon gedaan.
Maar aangezien het veulen nu 5 dagen oud is kan dit weer gevolgen hebben omdat het veulen nu in principe zelf rode bloedcellen moet gaan aanmaken.

Ze krijgt nu iedere dag (de komende 3 dagen) antibiotica ingespoten en moet het veulen het nu toch zelf gaan doen.
Ze mag zich alleen niet teveel vermoeien dus niet teveel rondrennen.
Dus ze mag wel het weinland in als ze rustig blijft en zich niet oververmoeid.
Ze moet zich dus rustig houden.
De gele kleur moet binnen 2 weken weg zijn en ze moet nu alleen maar vooruit gaan.
Mocht het ook maar iets verslechteren worden er meteen maatregelen genomen maar vandaag was alweer zo'n verschil met gisteren.
De gele kleur lijkt bij de ogen al wat minder te worden maar goed dit gaat niet in 1 keer.


Morgen krijg ik documentatie van de dierenarts en dit ga ik hier plaatsen.
Ik zal nu nog wat foto's plaatsen die ik vandaag genomen heb.


Afbeelding
Ze is hier dus 5 dagen oud

Afbeelding
HIer is ze dus voor het eerst echt aan het sprinten, ik heb dit nog niet eerder bij haar gezien, maar goed daarna is ze echt buiten adem

Afbeelding

Afbeelding

Raar he als je dit zo ziet dat ze dan toch zo vreeselijk ziek is !!!


nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 19:58

Ja ik ben ook echt harstikke blij !!!!!, ze staat onder goede controle en ik hou haar zelf ook strak in de gaten.
Maar ik ben al zo blij dat ze eigenlijk ieder uur verbeterd, ik zie duidelijk verbetering.
Echt zo geweldig want de dierenarts zei nog: jullie en het veulen hebben zo'n geluk gehad want normaal zou je het veulen dus de volgende dag of de dag erna dood kunnen hebben gevonden zonder dat er verkleuring te zien zou zijn geweest en zou je dus niet hebben geweten waar ze aan is overleden.
De gele kleur waar wij het dus aan zagen is dus niet meteen aanwezig en kan dus soms meer dan 24 uur niet zichtbaar zijn en net als mijn veulen was ze misschien niet super fit maar stond toch iedere keer zelfstandig op om elk kwartier even te drinken en reageerde goed op mensen en andere dingen.
Ik vond het dus wel een heel lief en rustig veulen maar ik zag echt niet dat ze doodziek was en zo toonde zich ook niet want ook de mensen op onze stal vonden het een gezond en vooral vrolijk veulen.
Wat kunnen de dingen raar lopen, kan me niet voorstellen dat ze er misschien niet meer was geweest als ze niet zo sterk was.

Liefs Dez

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 22:14

Bedankt voor jullie super lieve reacties !!!, ik hou jullie op de hoogte.


nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 15:06

Ja vandaag lijkt ze weer een stukje beter, haar plas kleurt alweer geel was helemaal oranje.
De dierenarts komt haar straks weer een injectie geven en morgen nog.
Zelf het ik wel het gevoel dat ze er bovenop gaat komen want ze verbeterd iedere dag.
Morgen is ze een week oud, maar ze lijkt nog wel een veuelentje van 1 a 2 dagen oud.
Geeft allemaal niks als ze er maar bovenop komt en gelukkig ziet dit er wel zo uit.
Ik ben gewoon harstikke blij en gelukkig dat het toch nog zo goed afgelopen is al mag ik nog niet voor de volle 100% juichen.
Maar ik heb weer hele goede moed en de kleine ook ze begint nu echt al een beetje ondeugend te worden Lachen

Liefs Dez

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 15:21

ja ik ga haar zo gauw als ze tanden heeft Lachen en wil bijvoeren maar ik wil ook even met de dierenarts overleggen of een vitaminepreparaat verstandig is om te geven?
Maar goed ze heeft het heel erg zwaar gehad dus we zullen nu nog wel niet veel mogen doen omdat haar nieren en lever een behoorlijke opdonder hebben gehad en we niet weten of er blijvende schade is aangericht al lijkt het op het eerste gezicht mee te valllen.
Maar ik ben al zo blij dat het beter met haar gaat omdat de vooruitzichten eigenlijk zo slecht waren.
Maar goed we gaan nu vooruit en daar gaat het om en ik geef de moed nu echt niet meer op.

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 18:42

Ik had er ook niet aan moeten denken dit veulen te verliezen, ik heb 1 1/2 jaar geleden mijn 1e pony moeten laten inslapen, nog geen 3 maanden daarna valt het 2e veulen van mijn merrie in het weiland met daaraan overhoudend ataxie maar toen hij gevallen was de prognose inslapen maar gelukkig door zijn vechtlust stond hij wonder boven wonder de volgende dag weer.
Nu gaat het met hem redelijk goed en we hebben hem nog steeds en ik zou zavanya ondanks dat ze pas zo kort bij ons is niet meer willen missen, het is een echte knuffelkont.
Misschien ook wel omdat ze zich al die tijd niet zo lekker voelde maar is werkelijk een schatje.
Vanavond heeft ze haar injectie weer gekregen en ze begon al aardig tegen te stribbelen.
Ook is ze nu pas de box aan het onderzoeken, ja ze wordt morgen alweer een week.
Maar goed we hebben haar nog steeds en ik hoop dat ze heel oud mag gaan worden bij ons.

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 18:33

Lieve allemaal het gaat vandaag harstikke goed en ze begint nu echt veulen te worden.
Ze hinnikt (geweldig om te horen) naar andere paarden en wordt nu echt vrolijk.
Vandaag is ze weer gespoten en langzaam aan wordt ze minder geel.
Had ook echt het idee dat ze nu wat aan het groeien is.
Ik ben zo opgelucht want het ziet er allemaal heel goed uit.
Morgen is ze een week oud en volgens mij begint ze nu pas tot leven te komen.
Ben helemaal idolaat van haar Lachen

groetjes nadez

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 21:32

ja inderdaad ik hoor ook van iedereen dat we zo ontzettend veel geluk hebben gehad , ja eigenlijk Zavanya dan.
Ik sta er nog steeds versteld van.

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 22:19

dank je wel ben er ook best trots op Lachen d'r moeder trouwens ook !


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fnanne, M_arjolein, majemalo, SentiBot en 82 bezoekers