steigeren van veulen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

kirstin
Berichten: 478
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: berkel city!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 09:29

silleke schreef:
ik heb nu wel niet steeds een krant bij als ik naar achter ga dus geef ik haar gewoon een tik maar laat streel haar daarna wel dadelijk terug met dezelfde hand. Eergisteren had ze mij al eens flink gemept toen ze vrolijk wegsprong en nu begint ze te steigeren Verward
En het is een merrie hoor Haha!
wie nog tips heeft, ik hoor ze graag OK dan!


Eerst een tik en dan een weer strelen Verward Dat werkt toch ontzettend onduidelijk voor een veulen? Als een veulen bij een merrie iets brutaals doet, gaat de merrie ook niet eerst een tik geven (schijntik dan) en dan zeggen dat ze wel heel lief is.

Zina wordt ook steeds brutaler, maar als ze dat bijvoorbeeld aan het touw is als ik haar naar buiten doe laat ik haar niet eerder in het weiland los voordat ze normaal kan blijven staan. Als ze braaf is, pas dan beloon ik haar. Met steigeren zou ik dat precies hetzelfde doen... afstraffen door stemverheffing en weg duwen en eventueel weglopen, als ze de volgende keer wel normaal doet duidelijk belonen.

Mss heb je er iets aan, ik vind het soms ook best moeilijk met die veulens maar consequent zijn is naar mijn mening een heel belangrijk onderdeel van de opvoeding. Succes!


kirstin
Berichten: 478
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: berkel city!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 10:53

Annechien schreef:
Kirstin ik zou naar het bestraffen niet weg lopen, want dan toon jij je alsnog onderdanig tegenover het veulen en dan blijven ze het doen. Want anders heb je kans dat ze (als ze dat eenmaal weten dat jij toch weg loopt na het weg duwen) dat ze je in je nek springen en daar bedank ik ik toch echt voor. Gewoon blijven staan en doen ze het nog een keer een tik geven, sja ze moeten wel weten wanneer ze te ver gaan.


Ik bedoelde met weg lopen dat ze niet daarna nog een lief aaitje en weet ik wat voor lieve aandacht krijgt. Maar gewoon duidelijkheid, tot ze wel normaal gedrag vertonen. Ben het met je eens dat je niet moet straffen en weer weg moet gaan, had het denk een btje verkeerd beschreven

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fnanne, LaDonna75, Muronia, stal_HD, Varenka en 45 bezoekers