Hoe reageert jullie merrie...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 22:56

Mijn merrie heeft nu 3 veulens gehad bij ons en alle drie de keren was het anders.
Bij de eerste heeft ze de dag voor de geboorte de hele dag lopen ijsberen in de wei. Ze had wel dikke uiers, maar niet echt mega. Ook het kegelen viel best mee.
Bij het tweede veulen was helemaal niets te zien. Er was de dag dat hij geboren was nog een doorgewinterde fokker geweest en die zei dat het nog wel even kon duren. Ze had nog niet voldoende speen en ze kegelde helemaal niet. Om 4 uur 's nachts heb ik nog even gekeken en ze stond rustig te eten. Ik dacht dat ik wel even kon gaan slapen. Om 6 uur werd ik wakker en lag er een veulen onder voerbak.
Bij het derde veulen (deze is afgelopen zondag avond geboren) begon ze zaterdagochtend te kegelen, ik dus de hele nacht wakker. Er gebeurde niets. Zondag had ik concours. Ze heeft lekker buiten gelopen en ze was gewoon rustig. Wel droeg ze de staart van de kont af, maar dat deed ze twee weken geleden ook een dag. Toen we 's middgas thuis kwamen van concours zaten de benen helemaal onder de melk. Bij elke stap die ze deed spoot het eruit. We hebben haar toen op stal gezet en ze begon direct te eten. Ze was ook erg rustig. Toen ik om kwart over negen ging gebroken. Ik ben naar binnen gerend voor een telefoon en toen ik terug kwam waren de pootjes er al. Het ging allemaal zo razend snel. En hebben we een merrieveulen. Echt een pittige tante van Krack C.
Je ziet dat er geen pijl op te trekken is.
We waren dan ook goed voorbereid met camera en birth control.

Soms is't niet erg iets moois te verliezen, beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad heilige Anthonius
Rust zacht lieve Eldi.......


Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 19:45

Mijn merrie was trouwens bij alle drie de veulens over tijd. Bij de eerste twee weken en bij de andere twee ong. 1 week.
Meestal zeggen ze dat het dan een hengstje word, dus ik had de hoop op een merrietje al opgegeven. Toen het toch een merrietje was, was ik dan ook door het dolle heen. Eindelijk Haha!

Soms is't niet erg iets moois te verliezen, beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad heilige Anthonius
Rust zacht lieve Eldi.......

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnsoDM, Fnanne, Myrthee_, Pomski, Syb_sem en 83 bezoekers