[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole288

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 02:17

lisanne: Dat laatste snap ik niet zo goed? Jullie scannen op tijd ivm dichtzetten, je bedoelt toch niet dat ze na 16 dagen pas dichtgezet wordt?

De dag na het ovuleren kun je nog insemineren, de eicel doet er nog wel 2 dagen (nog langer?) over voor die in de baarmoeder aankomt, dus de dag erna kan het nog wel

DA die Doortje gescand had kon zich zeker geen cyste van zo'n omvang herinneren (dan had hij het ook wel opgeschreven), dus Doortje is bij deze officieel drachtig Lachen
7 merries drachtig voor volgend jaar, waarvan er 2 ergens anders geboren worden, die van palona is dan ook gewoon van de nieuwe eigenaren.

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 07:27

ja dat snapte ik dus ook niet zo goed van de dierenarts Tong uitsteken maar de een vind dat ze wel dichtgezet moet worden en de ander niet.. maar dan gebeurt dan ofzo.. omdat als ze niet dragend is dan zet je der dicht voor niets (en misschien denken zij dat ik nog doordek, maar ik heb volges mij gezegd dat ik dat niet doe..)

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 07:28

@nicole maar het sperma gaat toch in de eileider zitten wachten op een eisprong? lijkt me sterk dat ze mekaar pas zoeken in de baarmoeder of uberhaupt mekaar daar nog zoeken.. volgens mij na een dag of 5 gaat het zootje naar de baarmoeder en dan zit de baarmoedermond al dicht natuurlijk..

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 08:02

Je kunt idd nog gewoon insemineren na de eisprong.

Mijn merrie is vrijdags opgevoeld, zaterdagavond geïnsemineerd. DA vertelde toen al dat het ei al weg was, wie weet hoelang... Merrie is drachtig gescand. En zo ken ik er nog 1 die ook drachtig werd al na de eisprong. Al is het van die zeker dat het binnen een paar uur na de eisprong was.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 10:19

lisanne: wat een ingewikkelde boel toch bij jou (wel of niet dichtzetten) lijkt me logisch dat ze dat dan gelijk zouden doen (als het eitje weg is) maar goed geen ervaring mee.

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 11:00

nee k ook niet haha
idd een gedoe mja over het hele dekken had ik gemakkelijker gedacht Tong uitsteken maar nobel besluit anders..

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 11:01

Volgende week moet mijn merrie op voor de 6 weken scan. Ik ben benieuwd!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 11:23

Haha het is allemaal wat. Hier gaat het gelukkig allemaal erg makkelijk.

Natuurlijk dekken niet scannen.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 11:40

scannen is toch wel heel belangrijk hoor, al dek je natuurlijk en schouw je met een hengst. Die kan je bijvoorbeeld niet vertellen of er een tweeling in zit!

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 11:53

idd pff moet er neit aan denken
liever geen dan 2!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 12:07

Ik weet dat scannen belangrijk is voor tweeling dracht

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 12:15

maar je doet het toch maar niet Tong uitsteken

en mislisanne, pff je merrie wil je volgens mij gewoon pesten Knipoog

nicole, gefeliciteerd met alle drachtige merrie's dat zijn er nog al wat, maar goed dat je 2 van die birth alarm dingetjes hebt (ja ik weet de naam niet echt precies)

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 12:43

Nou ja heb haar sowieso niet op de 18de dag laten scannen omdat ik er niet vanuit ging dat ze op haar leeftijd in combi met een keer gedekt te zijn drachtig zou zijn.

Nu zijn we dus al een tijdje verder en zou ik natuurlijk nog kunnen scannen maar moet ik eerst een dierenarts vinden.

Mijn dierenarts heeft geen geschikte aparatuur. Ja hij kan het proberen met een echo via de buiten kant van de buik maar dat kost klappen vol met geld omdat hij moet zoeken en je weet dus van te voren nooit hoe duur het word.

Plus dat ik nog nooit van een tweelingdracht gehoord heb bij een minipaardje en de dierenarts het ook niet nodig vond.

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 13:27

@draakje haha mijn merrie doet ALLES om me maar te pesten Tong uitsteken
vorig jaar had ik haar 9 maanden nou ze veranderde echt, kreeg uier, dikker, liever enz.. hmm??? toen was ze gewoon echt schijndrachtig afgelopen december kom ik ff gauw om der prakkie te geven doe der deken op een VOL uier ik zo wtf uierontsteking! dierenarts laten komen bleek ze hormonaal beetje in de knoei te zijn want melken vond ze lekker hahaha
en nu heeft ze nog een best wel groot uier voor een niet dragend paard..
en voor de rest heeft ze heeeel veel grapjes Lachen
en dees vind ik de minst leuke, kost klauwen vol met geld inmiddels de 4e inseminatie en uhh stress e.d.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 13:36

Feestje Go jij! Go jij!
Ok is drachtig hebben we net op de scan gezien Haha!

Afbeelding
Oki's Cattle Kate X BH All Inclusive

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 13:42

Gefeliciteerd!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 13:43

Gefeliciteerd!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 13:48

Gefeliciteerd Vera!

Ni_Mi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 14:26

Jaaaaaaaaa en ook hier meld ik me weer aan!!
Vanmorgen Hementa gescand......Drachtig !!!
1e keer insemineren en bingo, dus volgend jaar weer een Canturano veulen Haha!

Chess wordt morgenochtend geinsemineerd, ook weer met Quantum, ben benieuwd en hoop ook daar op een goed bericht maar dat duurt nog even....

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 14:28

Gefeliciteerd Vera & Ni_mi!!

@Ni-mi_: wij krijgen ook een Canturano veulen volgend jaar! Heb je nog recente foto's van je veulen?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 14:38

Gefeliciteerd nimi

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 17:49

ni_mi en vera gefeliciteerd!

lisanne: dichtzetten op 16 dagen heeft volgens mij niet echt zin. Een merrie die achter te veel open staat wordt juist dichtgezet omdat ze anders in die tijd tot aan het scannen al het vruchtje kwijtraakt doordat ze lucht aanzuigt/bacterie binnenkrijgt. Merries hier die dichtgezet zijn werden dan ook dichtgezet na het ovuleren. Dat ze dicht zou zijn en alsnog niet drachtig is geen probleem, mijn merrie is het laatste jaar ook dichtgezet, was na 10 wkn niet meer drachtig en dan blijven ze gewoon dicht, geen probleem.

Een eicel doet er een aantal dagen over om de baarmoeder te bereiken. Hij wordt bevrucht in de eileider, dit kan zijn door zaadcellen die er al aanwezig waren, maar kan ook heel goed gebeuren als die zaadcellen hem op hun weg naar boven tegenkomen.
(theorie is dat je als je insemineert na de eisprong meer kans hebt op een hengstveulen omdat de 'mannetjes' sneller zwemmen en er dus het eerste bij zijn Lachen )

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 17:52

Mijn merrie wordt vrijdagmiddag gescand, ik rijd gelijk met haar naar het hengstenstation (heb zo'n scanpakket, dus dan zit dat nog bij de prijs in) en als ze nou niet drachtig is, laat ik haar daar staan en wordt ze weer geinsemineerd met Wup. Lukt het dan nog niet, stop ik ermee en probeer ik het waarschijnlijk volgend jaar weer. Ik denk alleen niet dat ze drachtig is Huilen Gisteren en eergisteren had ze al lichte tekenen (tegen de hengstigheid aan zitten) van de hengstigheid. Ze deed wel erg lief tegen haar weidegenoten en met rijden erg onrustig, afwezig en hinniken. Dat wijst bij haar vaak op aankomende hengstigheid, jammer, maar helaas. Heb er een hard hoofd in. Mijn stalgenote haar merrie is vandaag drachtig verklaard, was mooi geweest als ze rond dezelfde tijd uitgerekend zouden zijn, maar dat gaat nu niet meer gebeuren, vrees ik. Hoe is dat bij jullie merries, merken jullie weleens dat ze anders zijn, als ze tegen de hengstigheid aanzitten, of hengstig zijn? Ook zo afwezig met rijden en onrustig/hinniken?

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 18:03

Ik wens iedereen het allerbeste, en wijsheid en geluk toe!
Mijn vijanden hier op bokt maken heel veel stuk, hebben geen besef wat ze anderen en vooral paarden aandoen.
Ik kan niet langer meer stil zwijgend toezien.
Ik zal nog wel meelezen, maar niet meer posten.
Het spijt mij dit te moeten meedelen, maar hierbij geef ik de dames hun zin.
Jullie hebben gelijk, ik moet de eer aan mijzelf zien te houden, maar voor mij is er een grens, en ik ben ook maar een mens.
Ik heb jullie met liefde mijn raad en adviezen gegeven, en dat is zoals ik de werkelijkheid ook ben.
Internet is iets waarbij je iemand kan maken en breken, en deze dames willen mij gewoon ten kosten wat het kost breken. Alleen dat ze de paarden er ook schade mee toebrengen is ze blijkbaar niet aan het verstand te brengen.

Een aantal zullen nu juichen na dit bericht, en een aantal zullen het er niet mee eens zijn.
Ik heb op bokt ten goede trouw gehandeld, maar eerlijkheid is iets wat niet gewaardeerd wordt.

Ik wil jullie ook danken voor al jullie steun en het feit dat ik hier eigenlijk altijd terecht kon met mijn verhaal,.

Ik zal jullie vreselijk missen, en het zal wel even afkicken worden.
Maar op deze manier is het voor de moderatoren niet leuk meer, voor het beheer van bokt niet, voor een hoop medebokkers niet, en utieraard voor mijzelf niet.

Nee, ik heb geen OW of ban gekregen, ik doe dit puur uit vrije wil om nog meer problemen of escalaties te voorkomen.

Ook mijn dank naar de moderatoren die mij wel heel erg gesteund hebben, want dat hebben ze absoluut gedaan!! Petje af.

Meiden dikke knuffel vanuit hier, en dat ik niet meer post betekend niet dat ik niet aan jullie denk!!

Liefs PVD - moniek

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 18:12

Jeetje PVD, ik heb niet gevolgd wat er gebeurd is, merk wel dat steeds meer bokkers die ik waardeer om hun bijdragende en positieve posts er om zo reden vandoor gaan. Jammer, dat het zo moet gaan met Bokt, waarom kunnen mensen nou niet gewoon respect voor elkaar hebben......
Succes met je merrie, hoop dat je met de tijd weer terug komt.