Zogende/sportende merrie welke brok????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Zogende/sportende merrie welke brok????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 18:30

Syta heeft maandag haar veulen gekregen, 3 weken eerder dan gepland Haha! en ik kan ook weer eerder met haar aan de slag. Morgen ga ik er iig weer op zitten.

Maar welke brok denken jullie dat goed voor haar is? Ze verstookt heel veel energie, zelfs als ze in de box staat. Ze is een enorme heethoofd en wordt ongeveer om de dag gereden, op B/L niveau.

Ze heeft tijdens de laatste maanden aan de 2 kilo merriebrok gezeten en ik wil haar nu de zak nog leegvoeren. En wat daarna? Wat denken jullie dat goed voor haar is?

Ze staat overdag in het weiland en 's nachts nog binnen voor de komende weken.

Ik heb al wat in mijn hoofd, maar wat zouden jullie doen?


LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 19:04

Dat weekje is het net.... Ik ben volgende week weg dus ik ga even een buitenritje met haar maken, zodat ik als we terugkomen gewoon aan de slag kan gaan.

De merriebrok hebben we gevoer omdat we die kregen bij de dekkingen. Ik ga denk ik over naar 2 kilo merriebrok en een kilo sportbrok per dag. Mocht ze meer nodig hebben dan kunnen we het als nog vermeerderen/verminderen. Ze staat de hele dag in goed gras.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 11:26

Citaat:
Begin met de merriebrok in de laatste 3 maanden voor de werpdatum en voer merriebrok door totdat het veulen gespeend is.


Tja en dit staat natuurlijk op de zakken van Pavo en wat wil Pavo? Natuurlijk zoveel mogelijk brok verkopen! Hoe meer de mensen voeren, hoe beter! Nou Syta heeft genoeg aan 2 kilo per dag... ze wordt niet mager en niet te dik!
En waarom gingen de paarden vroeger binnen drie dagen weer in het span om te ploegen? De veulens kwamen in de zomer en toen moest ook het land bewerkt worden! De veulens waren maar liefst in de eerste week minimaal 3 uur bij de merrie weg! Kunnen ze alsnog de dierenbescherming daarvoor bellen?


LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 11:33

Maar in die tijd was het normaal dat paarden bleven door werken en ook werden toen al de tochtjes gemaakt te paard. We hebben daar nog een oude taaie tante van staan die het ook jaren lang gehad heeft. De eerste jaren heeft ze nog trouw gedient en in totaal nog 18 veulens gekregen. Van werken blijven ze fris.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 13:31

Cassidy schreef:
Rinske, LuvdaTossa gaat later als ze kinderen krijgt, ook met alle plezier door blijven werken als ze net bevallen is. Zwangerschapsverlof is namelijk ook helemaal niet nodig Lips are sealed.


Hallo, ik zet haar niet aan de zware training! Als ik bevallen ben, wil ik na een aantal dagen ook wel een eindje wandelen! Dan hoef ik toch ook niet verplicht in bed te liggen Verward Dan kan ik hopelijk toch ook wel weer een 10 minuutjes rondstappen Verward


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fleuribelle, Fnanne, GrapeshotBot, Priscilla27 en 6 bezoekers