wat doen jullie als je merrie bijna zo ver is???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

wat doen jullie als je merrie bijna zo ver is???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 01:03

hoihoi,
mijn merrie is voor het eerst drachtig, en ook voor mij is het de eerste keer dat ik het van zo dichtbij meemaak. Ik ben gewoon benieuwd hoe jullie het regelen, oplossen en wat jullie nu doen. Stella (merrie) is 30 maart uitgerekend, ze moet nu dus nog 20 dagen. Ze is al wel twee maanden chagerijnig... Vorige week kreeg ze wat uier, een dag later was dit weer afgezakt. Afgelopen vrijdag kreeg ze weer uier en dat is gebleven, het is nu woensdag 10 maart. De spenen staan recht naar beneden en zijn ook iets dikker geworden. Haar banden zijn naar mijn idee ook al slapper (als dit kan, anders is het gewoon vet... Verward ). Ze ligt ontzettend veel, maar wil ook wel graag nog even naar buiten. ik heb een birthalarm betseld, maar die komt de 22e pas. Ze staat 4 kilometer van mn huis vandaan. Zouden jullie nu al s'avonds gaan kijken?? Om 12 uur ofzo? Ze vinden het op stal een beetje vroeg omdat ze nog drie weken moet. Maar ik heb zelf het gevoel dat dat al wel veel eerder kan zijn? Wat zijn jullie ervaringen?

Zin in een fotoshoot? --> http://www.opticimage.nl Of check mijn profiel voor voorbeelden!

[WD-K] Derby Kloosterburen 24+25 mei 2014 (B t/m ZZL)


Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 10:15

hoi,
ik was nog vergeten te zeggen dat haar buik ook hard is, vorige week kon ik er nog een beetje in drukken, en gisteren niet zo goed meer. Ik denk dat ik vanavond nog om een uurtje of twaalf ga kijken, er is iemand die om 10 uur voert en die kijkt ook wel. Oh ja, ze is 29, 30 april en 1 mei gedekt. Dus we schatten haar op 30 maart. Dus ze kan inderdaad ook nu al bevallen. Ik had wel begrepen van de kenners, dat een merrie die voor het eerst veulent vaak twee weken te vroeg is. Maar dat een merrie die vroeg in het voorjaar veulent vaak twee weken te laat is.... het weer wordt al echt wat meer voorjaarsachtig....

Zin in een fotoshoot? --> http://www.opticimage.nl Of check mijn profiel voor voorbeelden!

[WD-K] Derby Kloosterburen 24+25 mei 2014 (B t/m ZZL)

Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 10:17

oh ja, Marloes: Ik dacht idd dat Joy haar veulentje al had! Omdat je laatst alles al helemaal klaar had gezet.... Ook nog steeds spannend dus!!

Zin in een fotoshoot? --> http://www.opticimage.nl Of check mijn profiel voor voorbeelden!

[WD-K] Derby Kloosterburen 24+25 mei 2014 (B t/m ZZL)


Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-04 13:49

Nou, ik heb gisteren even in haar uier geprikt, om het te proberen. Het is nog gewoon zucht inderdaad. Maar het is wel een handige manier om ff te checken. Ik denk dat ik als het brith alarm er is ook op stal ga slapen, maar dat moet ik allemaal maar nog ff regelen. (ik heb niet de leukste stal meer tegenwoordig...) Maar ik denk dat het wel gaat lukken. Mijn merrie staat s'nachts altijd op stal en gaat overdag naar buiten. Ze kan absoluut niet tegen alleen staan, dus haar s'nachts buiten zetten is voor mij geen optie. Hoewel ik van een aantal mensen begreep dat dat wel de veiligste plek is ivm het dooddrukken van het veulentje. Nou ja, het is gewoon wachten, wachten en nog eens wachten....

Zin in een fotoshoot? --> http://www.opticimage.nl Of check mijn profiel voor voorbeelden!

[WD-K] Derby Kloosterburen 24+25 mei 2014 (B t/m ZZL)

Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-04 00:46

nou, laatste update: Ik dacht dat het gisteren komen zou. Ze deed zo vreemd! rondjes lopen, haar staart afhouden, omkijken naar haar buik, oren plat in haar nek en ik mocht absoluut niet bij haar uier komen en haar staart hield ze elke keer af en die mocht ik ook niet optillen. Dus ik tot half twee zitten kijken in het donker. Niets dus! Ik denk dat ze een beetje koliek had of dat het veulen is gaan draaien ofzo. Ik dacht echt dat t komen zou! nou ja, vrijdag krijg ik waarschijnlijk het birth-alarm en dan hoef ik niet meer zo lang in het donker te staren....

Zin in een fotoshoot? --> http://www.opticimage.nl Of check mijn profiel voor voorbeelden!

[WD-K] Derby Kloosterburen 24+25 mei 2014 (B t/m ZZL)


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, miezelke en 52 bezoekers