Mama loopt achter veulen aan is leuk met rijden...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Mama loopt achter veulen aan is leuk met rijden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-04 18:34

Ja ik ging vandaag weer rijden met mn merrie. In de regen nog wel en ze was gister niet buiten geweest. Dus ze was een bommetje en Yaro (haar veulen, nu bijna 8 weken) dus ook. Alleen Yaro vindt de paarden in de andere wei erg interessant. Sinds hij snapt dat als je herrie maakt andere paardjes op je af gaan rennen en herrie terugmaken doet hij niks anders dan hinneken Haha! zelfs als ie graast.... Tong uitsteken

Maar goed waar de andere wei is daar is de grootste blubber zooi (ik rij in de wei die heel erg groot is we hebben geen bak) Dus Yaro staat bij het schrikdraad paardjes te kijken en te communiceren(=hard op t draad afrennen en er dan chter komen dat ze wel errug groot zijn en dan rondje crossen bokkent en hinnekend Scheve mond ) en ik probeer 200 meter verderop op het hoger gelegen stuk te rijden (dat is tenminste droog Lachen )

Dus mijn veulen is zichzelf al aan t afspenen, mama slingert alle kanten op, probeerd met alle macht haar kleintje te zien en zowel zei als ik roepen hem, zei omdat ze helemaal gestressed is en ik, omdat ik wel eens normaal een voltetje wil rijden

Als hij al naar dr toekomt snijdt hij je af, ben nu al 4 keer tegen m opgebotst afgelopen week Ach gut Maar als ik alleen ben durf ik hem niet in de box op te sluiten, want zijn beentjes kunnen tussen de spijlen komen en als hij zijn moeder niet kan zien raakt hij toch wel in paniek.

Lekker vermoeiend zo die 2 Clown
Zal binnenkort eens weer foto's maken van zijn gekke sprongen Lachen
Laatst bijgewerkt door Brendageene op 18-02-04 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:36

Dat ik mijn merrie met veulen aan de zij had, heb ik haar een half jaar niet bereden, en volledig moeder laten zijn. Lips are sealed

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 13:54

pff... indrrdaad erg stressvol.......
Ik rijd de eerste drie maanden dan ook niet.....
Na een maand of drie zijn de veulens meer gericht op de andere veulens en hun moeders en kan ik rustig wat met moederlief doen!
Ik heb het een keer bij een tinkerhengstveulen gehad, die greep steeds de teugels en begon te trekken.
Die heb ik toen wel opgesloten (dichte stal)

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 19:39

Ik ging ook na ongeveer twee weken weer een beetje rijden.
Het veulen bleef dan op stal met iemand er bij.
Het veulen kreeg dan aandacht en leerde om halstermak te zijn.
Ik begon meestal met 10 minuten weg blijven.
En na een tijdje als het veulen het gewent was ging ik ook op wedstrijd.
Natuurlijk verschilt iedere merrie en reageren ze niet allemaal het zelfde.
De merrie die ik reed vond het heerlijk om even zonder haar veulen te zijn.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 15:46

Ik heb mijn merrie ook gewoon helemaal met rust gelaten toen het veulen er nog bij stond. En heeft ze dan een hele dag op stal gestaan met het veulen??????

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 22:12

Bij ons gaan ze al weer snel uit de stal, met een week oud word de merrie er even vandaag gehaald. Binnen een maand lopen ze dan al weer met regelmaat in de lessen (eerst conditie opbouwen natuurlijk!)