Doc 8 maanden + 1 dag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38702
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Doc 8 maanden + 1 dag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-04 17:56

Oke, zoals beloofd foto's van onze merrie, vandaag op de kop af 8 maanden en 1 dag....
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze begint ook lekker te showen, net geen drie maanden wachten meer Knipoog Net als iedereen ben ik ook reuze benieuwd wat voor een veulen er dit jaar uit gaat komen, Doc word niet gedekt dit jaar, ze krijgt even pauze.

Het liefst zet ik s'nachts de camera al aan maar dat is nog iets te voorbarig.....vind je niet? Haha!

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 18:14

zo die is al flink aan de maat alleen heeft ze zo'n hoge kont of komt dat ook door dr dracht??

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 19:00

WAUW!!! Wat een buik!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik zou hem gewoon aan zetten, die camera!!!!!!!!!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 19:05

Lekkere buik hoor!

En ik heb de camera ook erg vroeg aan hoor, maar alleen 's avonds. Neem hem nog niet mee naar de slaapkamer maar kan nu al een beetje haar ritme leren kennen zodat ik straks niet iedere keer in de stress schiet als ze gaat liggen. Nu weet ik haar "vaste" tijden waarop ze gaat liggen.

DubbelFun

Berichten: 88661
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 19:47

Lekker buikje hoor. Ze draagt erg ver naar achteren zo te zien.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 20:03

Sugarmiss schreef:
Lekker buikje hoor. Ze draagt erg ver naar achteren zo te zien.


Zijn daar nog theorien over? Bijvoorbeeld Hengst veulens worden naar achteren gedragen, merries naar voren?? Ben ik wel benieuwd naar!!

(Sorry, erg off topic, of zal ik een nieuwe openen?)

DubbelFun

Berichten: 88661
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 20:21

Geen idee, net als bij mensen denk ik, de een draagt rond de ander van voren Haha!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 22:08

Wauw, Ods, wat een schitterende merrie!!!! Voor 8 maanden zit op haar wel een zeer bolle buik! Dat wordt direct een D- pony bij de geboorte, Lachen. Wat voor een camera's hebben jullie, Bokkers?? Iets draagbaars en snoerloos??? Ik wil ook zeer graag een cameraatje in haar box..........

DubbelFun

Berichten: 88661
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 22:19

Als je niet te ver van je stallen (qua snoertjes) zit schijnt een simpele webcam heel aardig te voldoen (zo-een die je ook op je beeldscherm kan zetten).

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 23:01

Sugarmiss schreef:
Als je niet te ver van je stallen (qua snoertjes) zit schijnt een simpele webcam heel aardig te voldoen (zo-een die je ook op je beeldscherm kan zetten).

Dat heb ik vorig jaar geprobeerd, maar die blijken toch heel lichtgevoelig. Ben dus uiteindelijk overgegaan op een goedkope bewakingscamera en heb die aangesloten op een draagbare tv. Zit ook geluid bij -> daar ben ik op af gegaan voor de geboorte.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 23:06

Wat ziet je merrie er toch geweldig uit Ods !! Echt een prachtdier!

Enne, lekker buikje al zeg! Ik dacht dat oma dik was, maarre.... Haha!

Hoe gaat het met de kleine Morris trouwens? Ben wel weer eens benieuwd naar een fototje van hem Knipoog

Oh, over camera's.. wij gaan het dit jaar ook proberen met een goedkope Trust beveilingscamera... Ben benieuwd, mijn ervaringen met Trust zijn niet zo best....

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 23:45

Ik had laatst ook een topic geopend over camera's hier in de kraamstal. Ik heb nu een draadloze van Trust die het best goed doet.
Nachtzicht valt iets tegen maar met een extra nachtlampje in de stallen is het zicht voldoende.
Ik heb nu bij 2 boxen 1 camera en er kunnen er maximaal 4 op.
Zit nu nog te wachten op een PCI kaart om het op de pc aan te sluiten, dan lukt het misschien ook nog om het online te krijgen
Deze heb ik: http://flection.trustwebshop.com/?artnr=12429 en dan nog een losse camera erbij voor de 2e box.

In de vrachtwagen hebben we ook een trust camera, deze is alleen niet draadloos. Maar hij werkt ook heel goed.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38702
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-04 00:10

DANK U ALLEN!! Het is me nooit gelukt Doc goed op de foto te krijgen, in het echt is ze veel indrukwekkender dan zo. Maar jullie hebben mijn dag gemaakt!!

Nee Hoor Passoa, Doc is wat overbouwd, is 'normaal' bij dit type, ze is nogal Stocky, maar ik denk dat door de ondergrond op deze fotos het extra versterkt.

Ze heeft, doordat ze zo stocky is, niet echt veel ruimte in haar buik. Het lijkt weer een groot veulen te worden, hopelijk zijn het dit keer veel spiertjes Vingers aflikken Ik hoop niet dat hij/zij al gelijk zo groot is als mams, arme Doc!

Met Morris gaat alles goed, hij heeft door dat hij als Hengstje is geboren en hebben daar de nodige discussies over, het gaat nu een stuk beter. Hij is enorm aan het groeien, het verschil tussen schoft en billen is 10cm!! En niets overdreven Bloos! Dit was hem 28 januari...
Afbeelding
Hij heeft nu echt een ezelkleur, gelukkig is hij druk aan het verharen

Die heb ik ook MarijeR! Werkt inderdaad prima! Ik heb s'nachts ook een heel zwakke lamp aan anders zie je toch te weinig!! Ik wist niet dat je een PCI Kaart moest kopen om het op je computer te kunnen laten zien. Mag ik vragen wat daar de kosten van zijn? Ik ga ook de camera van het weekend plaatsen. Wel wat aan de vroege kant maar ik heb zo'n zin om ermee bezig te zijn *LOL* vorig jaar, ze heeft 13 dagen over gestaan, kreeg ik op het laatst een hekel aan het paard op het scherm dat alleen maar stond te suffen en niets deed. Elke dag, elk uur op het zelfde plekje op de monitor. Je zou haast vergeten dat het dezelfde merrie is die je zo lief hebt in de stal Bloos

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 00:20

Haha!
Ik heb tenminste nog het excuus dat de eerste merrie altijd heel erg vroeg is geweest tot nu toe Haha!
De andere merrie staat nu zelfs nog gewoon 24/7 buiten maar de camera hangt al wel Bloos
Het is voor mij ook het 1e jaar met camera's, ik heb wel een paar jaar een birth alarm gebruikt.
Maar de camera's stonden al lang op mijn verlanglijstje, vooral omdat de zwarte merrie wat problemen heeft met een singel.
Voorlopig vind ik het alleen maar heel schattig om haar steeds te zien liggen. En ik neem de monitor ook nog niet mee naar de slaapkamer, pas als ze gaat kegelen...

De PCI kaart staat ook op de site met alle technische gegevens erbij. Ik hoop hem deze week binnen te hebben en dan maar eens kijken of het lukt om hem in te bouwen en werkend te krijgen.
Het zou iig al heel fijn zijn om hem op het netwerk te krijgen hier, dan kunnen mijn ouders ook in de stallen gluren (mijn moeder is ook barncam verslaafd ondertussen Haha! ).
http://flection.trustwebshop.com/?artnr=12948

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:16

Gave merrie zeg!

Ik heb een draadloze camera van een aanbieding van de Boerenbond.
Op zich erg goed beeld, niet veel licht nodig. Alleen de intvangst is net echt super.
Sons haarscherp en aan ander moment alleen maar ruis.
Bij mij hangt'ie trouwens al 2 maanden.....