Enterprise Cody, 38 weken drachtig!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Enterprise Cody, 38 weken drachtig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-04 20:49

Haha! , en díkkkk dat ze is!!!! Ze is rond eind april uitgerekend, dus ze heeft nog 10 weken ongeveer te gaan.
Afbeelding

Cody is mijn 13 jarige Quartermerrie, reining gefokt, dus normaal gesproken van het slanke wendbare type, Cool . De vader van dit veulen is Really Rugged Kid en dit veulen is de volle broer/ zus van A Rugged Enterprise (www.ruggedenterprise.nl) van 'Vera" hier op Bokt, OK dan! .

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....


FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-04 21:00

MarijeR schreef:
Daar zit wel een veulentje in *LOL*


-tje??? Ik twijfelde er ook al niet aan of ze drachtig zou zijn of niet, hihihihii.......
Ze is echt mega! Maar goed, ik kan haar toch niet minder hooi geven om slank te blijven, ze krijgt een klein handje brok en wat wortels en verder gezonde buitenlucht.
Ik ben ook behoorlijk benieuwd, misschien nu eens een merrie- veulen???

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-04 21:01

Toen ik aan de achterkant stond, wobbelde de buik alle kanten op, erg leuk om te zien!!! Ik zal morgen eens foto's van achteren nemen en haar wat beter poetsen, Lachen.

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....


FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 11:56

jeddah"]
[quote="FlyingHigh schreef:
Cody is mijn 13 jarige Quartermerrie, reining gefokt, dus normaal gesproken van het slanke wendbare type, .


Haha, dat zou je ook nu niet meer zeggen, ze is enorm! en dat ze nog 10 weken te gaan heeft!!! Hou ons op de hoogte!
[/quote]

Ze toont log en lomp, gedraagd zich meestal wel zo, maar gisteren hadden de dames (ze loopt samen in de paddock met mijn kleine pony) even dikke pret, mijn kleine pony werd gebruikt als jacht- object en werd compleet de paddock doorgejaagt door Cody, inclusief korte wendingen (vroegere rollbacks, Haha! ) en glijpartijen (met glij- ijzers hadden ze op slidings geleken) om nog net op tijd te kunnen remmen. Na de racepartij tijdens de coolingdown ging de staart als een antenne recht overeind (huh?? Toch tuigerbloed???) en ze vertoonde een prachtige zwevende piaffe á la Bonfire (zie je wel, geen ras- zuivere tuiger, Cool ). Ze kan dus nog wel bewegen, ik zou niet weten wat het veulen op die momenten van zijn moeder denkt, ( Boos! ??). Grappig zijn ze, die zwangere dames.
Ik ga eens op zoek naar een cameraatje, ik heb de vorige keer haar 'snachts in de gaten gehouden met het geluid via de babyfoon, maar dat was geen succes, ik werd gek van dat gekreun en gesteun wanneer Cody zich ten ruste legt, ze kreunt ALTIJD namelijk...............zeer ranzig om dat de halve nacht in je slaapkamer aan te moeten horen, Bloos! .

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 12:14

vera"]
[quote="FlyingHigh schreef:
Cody zich ten ruste legt, ze kreunt ALTIJD namelijk...............

Hahahaha, dat heeft Digger dus van zijn moeder Haha! Die kreunt ook bij alles wat hij doet Bloos!
[/quote]

Klopt, dat deed ie van veulen af aan al.............die genen, heel apart!! Puur tevreden gekreun, maar ronduit irritant in je slaapkamer terwijl je wacht tot ze bevallen gaat, ik rende wel 4 keer per nacht mijn nest uit, mijn man werd echt knettergek!!! En toen bleef het veulentje ook nog eens rustig 3 weken (!!!) langer zitten, gaaaaaaaaaaaaaaaaapppp, Cool .

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 21:02

Ods schreef:
Om ontopic te blijven, ook FlyingHigh maakt kans op Red Dun, welliswaar minder procenten maar zij heeft kans op meer kleurtjes omdat haar merrie Agouti heeft


Pffff, ik had echt gedacht dat ik vorig jaar een dun zou krijgen, maar kreeg wel een erg lichte dun. De AQHA heb ik de kleur laten bepalen en die hebben hem dun geregistreerd aangezien een dun ook donkerbruine manen en staart mag hebben. Ze vonden DIgger niet rood genoeg, Verward .
Dit jaar de zelfde combi van hengst en merrie, ben heeeeel benieuwd. Het veulen wat komen gaat, ís te koop trouwens, !!! Absoluut goed reining/ allround bloed

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Chibi2, Sanet, Trendiction, WillemijnL, xAnthea en 18 bezoekers