"herman" Dus ik dacht: Hè?
"Waar ben jij?"- "Thuis" - "blijf je thuis" - "Ja Hoezo" - "Nou ik denk da Utah aan de gang gaat vannacht" - "Blijf waar je bent, ik pak me spullen ben er zo!!"
Dus ik boek, fototoestel dikke sokken en een jas mee. En naar stal. Daar aangekomen idd een onrustige merrie, die al een halve kruiwagen had gescheten. Onrustig. Dus de kans da ie kwam was best redelijk. Nou ff gebeld voor Thee, en voor het neefje van de eigenaren.We waren t er wel over eens da ie zou komen.
Ik snel de thee gehaald. Nog ff een sms verstuurd, en me boek gepakt.. Ik hing net lekker plaste ze voor de 3e keer, en ze scheet voor de 10e keer.. Toen ik ff moest plassen hoorde ik haar weer gaan verstaan, en meteen riep herman, daar is de waterblaas al!!
Dus snel foto gemaakt. Al snel zagen we 2 voetjes, maar we konden de merrie niet opengesneden krijgen. In een volgende wee snel open gesneden, herman achter voor het veulen. Ik voor bij de merrie. 2 toeschouwers in de hoek van de stal met mooi uitzicht. Ik op en neer blijven lopen tussen hoofd van de merrie en t veulen. Het hapte al naar adem. Even meegeholpen met eruit trekken want hij had toch redelijke schouders. en toen was daar een merrie veulen! Een bruine. met 2 hoge witte achterbenen en een bles! Voor ( rechts volgens mij) heeft ze aan de achterkant ook nog wat wit.
Madam was al snel aant proberen op staan, en de zuig reflex werkte ook meteen. Mama wist ook weer wat het was, en zo mooi om te zien da zon merrie gewoon weer instinctief meteen aan de slag gaat.
Om kwart over 12 was ze eruit!
nageboorte opgebonden, belletjes gepleegd. tig smsjes verstuurd. Ondertussen nog een discussie over een scan... Waar ik echt zin in had

na een anderhalf uur stond de kleine meid en werd er over een naam gespeculeerd. CarpeDiem vonden ze niet mooi

Chaska had ik ooit gezien op een site, het kon zowel voor een merrie als een hengst. Mark vond het meteen een leuke naam, en herman vond m ook wel gaan.
Chaska is nog niet dr officiele naam, maar ik ga er wel vanuit dat ze zo gaat heten!
Om kwart voor 3 dronk ze eindelijk pas * ze ging liever achter ons aan dan achter dr mama* en als we dr wouden sturen bij dr kont kregen we meteen een bok na.. Uiteindelijk heb ik de merrie eten gegeven, herman is aan de kant waar t veulen dronk gaan zitten om dr in de buurt van de uier te houden. Ik ben zowat onder de merrie gaan zitten, en heb zo de speen in zn mond kunnen duwen. Eindelijk dronk ze!
Daarna viel ze lekker in slaap. En dat zou ik nu ook moeten doen! Ben alleen een beetje hyper

Alle fotos die ik heb gemaakt *mn bat was op*.. Krijg er vanmiddag nog veel meer

http://www.mijnalbum.nl/Album=6SQEE6F4