Waarom nou ;(

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Waarom nou ;(

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:35

Keet, mijn jonge Friesche merrie, is 21 Mei dit jaar geinsimineert; Lolke, een prachthengst, was het geworden. Onderhand telde ze alweer bijna 7 maanden..

Geschokt las ik de 2 berichten van de 2 vroeg geworpen veulens hier op Bokt. 'Het zou je maar overkomen' , dacht ik dan ook bij mezelf. Ik had er geen enkele voorstelling bij, je kent het wel 'Dat overkomt mij niet' .

Zo ook gisteren, gewoon uit school ff lekker 'relaxed' een uurtje langs Keet dacht ik. Ik kwam aanfietsen, kwam aanlopen met halster en zoals gewoonlijk werd ik begroet met gehinnik. Deze keer voelde het echter alleen niet goed, die hinnik was anders.. Het klonk en voelde gewoon niet goed. Hele scenario's schoten al door m'n hoofd, maar ze stond daar gewoon, ik zag der koppie; oortjes naar voren. Alleen toch nog van een aardige afstand, toen ze voor het hek verscheen en haar buik in beeld kwam, schrok ik me helemaal gek. Der buik was niet langer meer enorm, gigantisch en bol; der buik was strak.. 'dun' . Ik weet dat ik vanaf daar in huilen ben uitgebarsten, rende erheen.. Keet staat in een open stallen met een jong paard met uitloop, daar in het midden van de uitloop zag ik de placenta liggen. Ik vond het zó erg. Ook voor Keet.. Die was erg nerveus, besprong me zowat. Ik had Katie gepakt en haar eerst geprobeert een beetje gerust te stellen. Daarna de boer gaan halen, die ook ontzettend geschokt was. We vonden het veulen in één vd stallen onder het stro.. 4 maanden te vroeg.. zo klein nog, volmaakt.. Het koppie is ongetwijfeld het probleem geweest, deze was misvormt; het eerste dat ons ook te binnen schoot was 'waterhoofd' .

'Grappige' is, dat ik vanaf de dag dat ze drachtig thuis kwam, ik bijna wist dat het een hengst was. Ik dacht 'dat wordt een kanjer' , met zulke ouders.. En verdomt zeg, het was een hengstje. Zo zonde, zo jammer. Verdrietig

Het is niet de eerste tegenslag dit jaar; behalve 2 sterfgevallen in de familie ben ik in Juli dit jaar nadat ze was ingereden van haar af gevallen, doordat ze schrok. Behalve een scheur in m'n heiligbeen en een gebroken vinger uit de kom; Ben ik bang geworden voor paardrijden en is Katie ook zo ontzettend geschrokken, dat ze nu heel bang is met rijden.. Het veulen dat ze zo krijgen en we samen zouden meemaken, was dan ook hetgeen waarop ik me ben gaan richten, waarnaar ik uitkeek..

Ik heb me ontzettend verheugd op de dag dat we elkaar voor het eerst zouden ontmoeten, de eerste keuring.. Ik meldde me aan bij 'Het dikke buiken topic' en genoot mee van de andere bolle buiken. Ik bekeek overal veulenfoto's en las info. Zo ook de topics van de te vroeg verworpen veulens, 'het zou je maar gebeuren' .

De letters voor volgend jaar zijn w-x-y-z . Ik heb het veulen Wybrand genoemt. Rust in vrede Verdrietig
http://www.mijnalbum.nl/Album=JJUFD63K ; Het veulen.

Ik hoop dat jullie merries allemaal zullen bevallen van gezonde, mooie veulens & degene die het nog niet meegemaakt hebben, ook nooit zoiets gruwelijks zullen meemaken!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-12-06 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

maartje_h

Re: Waarom nou ;(

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:36

heel veel sterkte
het zit je niet echt mee dit jaar

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:38

Ook mijn grootste schrik, he stinkmodder dat het jou is overkomen zeg.Veel sterkte voor jou en je merrie!

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:39

Wat verschrikkelijk Boos! Dat lijkt me nou zo erg om mee te maken! En vooral na zoveel tegenslagen. Enorm veel sterkte, en succes met het rijden, laat je haar opnieuw dekken of (nog) niet?

Mvg.

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:39

Ach gut Sterkte meid!
Jammer dat het zo ging Vriendjes zijn?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:40

Oooow getver... Wat ontzettend zonde zeg!

Heel veel sterkte met dit verlies en met je paardje.. Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:41

Dankjullie wel allemaal...

We bespreken het nog even, wat betreft het nog laten dekken. Ongetwijfeld weer een keer, maar wanneer weet ik het nog niet.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:41

heel veel sterkte met het verwerken van deze schok en tegenslag...

over het hoofd van het veulen, is het niet gewoonlijk dat het hoofd in dit stadium relatief groot is?

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:42

Dit jaar zit je echt niet mee!
Heel veel sterkte,,
Hoop dat jij en je paard er een beetje overheen komen!

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:42

yeah stertke zeg. Wij hebben het ook meegemaakt. Mijn verzorgpaardje heeft begin dit jaar haar veulentje verworpen
ik dacht ook dit overkomt martina niet

ik kwam op stal. Haar deken hing uit want die was nat. De stal was helemaal leeg en nat en ik zag martina niet staan. (ze lag in de wei. De eigenaar zei dat die die nacht haar veulentje had verworpen. De navelstreng was om de achterpootjes gekomen. Het was een bonte hengst geworden. Ik kan het niet geloven. en dacht wat heb ik fout gedaan enz. maarja dat is de natuur.

Nu moet ze eind february weer bevallen van dezelfde hengst. Hopen dat alles goed gaat. ze is gescand en alles bleek goed te zijn

sterkte meis. Doe de merrie maar lekker verwennen en troosten

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:43

Jee Mirth! Echt sterkte nog hè. Eindelijk iets voor jou waar je je op kon verheugen dan gebeurt er dit. Scheve mond Vriendjes zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:44

@Marigold; Ja, het hoofd zal wel groter zijn in verhouding; maar de vorm van het koppie zelf klopte gewoon niet. Het was duidelijk misvormt, op de foto zie je het misschien alleen niet zo duidelijk.....

@miekelover; He naar he. Verdrietig Ik hoop dat het deze keer wel lukt en wie weet komt er alsnog een mooie bonte hengst, ik hoop het voor je!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:47

Verdomme Boos!
Sterkte met het samen verwerken van dit verlies.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:48

martina was echt anders in haar gedaag naardat ze der veulen had verworpen. Ik wou gaan wandelen maar martina wou terug naar de stal. Net of ze haar veulentje zocht.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:50

Wat vreselijk voor jullie. Ik snap waarom je er extra naar uit keek. Je hebt hem een mooie naam gegeven, en hopelijk kun je hem ook een mooi plekje in je hart geven.
Heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:50

Nadat het veulen weg was begon ze keihard te hinniken ook, dat raakte me echt diep.. Zo zielig. Ze ging ook weer kijken op die plek in het stro.. Traumatisch voor zo'n dier Verdrietig

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:53

Ze had dus nog niet geheel afstand genomen zo te horen. Ach gut

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:53

Jeetje Mirthe ik weet gewoon niet wat ik lees. Verschrikkelijk zeg, jullie kleine..
Arme Katie ook, verwen haar maar nóg meer dan je altijd al doet, zij zal ook wel in de war zijn.
Brr, krijg het er helemaal koud van. Sterkte meis!!!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:02

Oh wat naar Verdrietig
Heel veel sterkte! Ik hoop dat je het snel een plekje kunt geven.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:03

Mirthe heel veel sterkte ermee..
Ik zit met kippevel hier je verhaal te lezen..
Ik was nog zo benieuwd naar Katie's dikke buik...Hé bah..
Weet niet wat te zeggen hoor,vreselijk zoiets..
Sterkte..en verwen Katie maar flink.
Ach gut

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:13

Heel erg veel sterkte ermee! Katie en jij.. wat zullen jullie geschokken zijn! BAH het zit je echt niet mee. Verwen Katie maar flink Verdrietig

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:15

Verschrikkelijk! Heel veel sterkte meis Ach gut

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:16

Wat een domper voor jou en Katie! Heel veel sterkte toegewenst Ach gut .

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:20

ow wat jammer. Verwacht je een leuk veulen te hebben over paar maanden en verwerpt ze het. Ziet er inderdaad vreemd uit. Misschien beter dat ze nu al verworpen heeft dan pas over paar maanden. Sterkte, geef je merrie maar extra veel aandacht nu

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:21

Ah wat sneu allemaal zeg...
Brr die foto's zijn wel een beetje eng.