Vanaf een uur of 6 was Ciara al onrustig. Mijn zusje Wendy was op visite en moest eigenlijk weg maar had zoiets van "volgens mij duurt dit niet lang meer".
Zo zaten we bij de tv (hing aan de camera op stal)

Toen ze ging liggen zijn we naar de stal gelopen. De eerste keer waren we te vroeg, ze stond op en deed alsof er niets aan de hand was. Toen weer terug naar huis dus, en we waren nog maar net binnen en mevrouw ging weer liggen. Nu wat langer gewacht, tot ze echt aan het persen was, en weer naar de stal toe. Toen bleef ze wel liggen, en al snel kwam de vruchtblaas met gelukkig 2 voetjes!

Ciara perste flink, en al gauw was ook het snuitje te zien:

Omdat ze het best wel zwaar had en het al even duurde, hebben we haar even geholpen.

Ciara uitgeteld

Yes het veulen leeft:

Even de navelstreng controleren. Was wel al los, maar stopte al snel met bloeden.

Een prachtig bruintbont merrieveulen, precies wat ik wou:

Is dat een gave bles of wat??

En de grote mooie ogen van haar moeder:

Deze foto`s spreken voor zich:

1e keer staan:

Op de wei: Haar 2 jarige tante links en haar oma rechts hadden door dat ze geboren was

Daar ergens moet de melkbar zijn:

Wat een plaatje he?

EN DAN ALS EXTRA

http://www.iersetinkers.com/bokt2/fagan.wmv
Enige zorgpuntje is dat ze bloed plast. Dit kan komen door de zware bevalling, en de veearst heeft haar wat bloedverdikkers gegeven. Hopelijk is het morgen over, zo niet moet de veearts weer komen. Ik hoop maar dat het morgen helemaal over is!