[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Phileine83
Berichten: 234
Geregistreerd: 03-05-03

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 23:35

SophievdV. Och wat lief is dat. Ik heb dat ook eens waargenomen, dat ze lag te schokken en hinniken in haar slaap toen de merrie hoogdrachtig was. Te lief. <3

Al_Zawraa. Spannend *\o/* , dat kan nooit lang duren. Hoe is het nu?

AnsoDM. Wel fijn dat het nu toch behandeld is. Heeft ze straks een goede start met het veulentje.

Muronia. Kan ik heel goed begrijpen dat je zo op het laatst een beter gevoel hebt nu ze nog even behandeld is :j Heeft ze vast veel aan straks.

AM_Horses. Dat is wel hele waardevolle informatie die jij daar geeft :j
Dat van het SI en het mogelijk triggeren van vroeggeboorte is nogal wat. Belangrijk om bij stil te staan.

Sanet. Ohh ze maakt echt al een serieus uier hè? Vind ik ook grappig, die verschillen tussen de merries.

Marus. Wat een nare situatie zo met de merrie. Je doet er zo te lezen echt alles aan. Lastig hoor.

Nieky1993. Veel succes weer met lexie. En Lilly… och wat een lief diertje om te zien. Heel knap <3

Thioro. Gefeliciteerd! En dat is fijn hè, als je de camera geïnstalleerd hebt? Geeft toch veel rust vind ik. Mooi beeld ook heb je.

Cantodea11. Iedereen wil veulenspam hoor, haha :)) . Geen sorry daarvoor :o

Claucarlien. Die heeft echt nog geen zin hè, haha.

moner

Berichten: 29
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Pindorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 00:29

Marus, mijn veulen werd vorig jaar ziek, was wel al ruim 4 maanden, hij at niet meer en diarree dus naar de kliniek, daar heeft hij een week gestaan, moeder was niet te melken en dus hebben ze hem daar aan de brok en hooi gekregen. Toen ik hem ophaalde dronk hij volgens de kliniek niet bij de moeder en hij had brok en hooi. Na een paar dagen was hij echt weer fit en de oude, hij dronk gewoon weer bij de moeder en nu ook nog, volgende week gaat hij er helemaal bij weg. De melk productie is helemaal weer op gang gekomen, dus misschien toch een idee om het veulen tijdelijk bij te voeren, moeder even wat rust en dan kijken of ze de volledige verzorging weer oppakt

SunnyHorse
Berichten: 1252
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 00:42

Al_Zawraa: is er al veulen nieuws?

Marus, wat een toestand! Heb je ondertussen een modus kunnen vinden en een plan met de voeding?

Wat schattig die veulen foto’s! Hopelijk hebben jullie allemaal vrij dit paasweekend en kunnen jullie er extra lang van genieten.

Wij hebben een belangrijke mijlpaal bereikt: 320 dagen *\o/* Afbeelding

Phileine83
Berichten: 234
Geregistreerd: 03-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 00:51

Ohh wat fijn, de 320 dgn *\o/* Mooi rond is ze :j

kiko

Berichten: 754
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 01:08

Als je even niet online komt kun je gelijk weer een paar pagina’s lezen.
Gelukkig is alles met een sisser afgelopen en hebben ze beide nergens last van. Moeders heeft alleen een wondje op haar been.
Vanavond hadden we weer een heerlijke knuffelsessie

Afbeelding
Afbeelding

En vanmiddag deze foto gemaakt
Afbeelding

Mijn osteopaat behandeld niet in de eerste 3 maanden en de laatste 3 maanden van de dracht. Ze zou in december weer gaan maar had niet meer gereden na de laatste behandeling dus toen afgezegd. Denk dat ik volgende maand even contact met haar opneem om weer een afspraak te maken.

Voor de wakers succes vannacht! Hopelijk binnenkort weer veulenspam!

Al_Zawraa

Berichten: 2353
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 01:35

Sunnyhorse, fijn 320 dagen!

Wat een knuffel kiko.

Nee, hier helaas weinig nieuws nog. Melk druppelt vrolijk door en haar buik rommelt ook enorm, dus verwacht dat het straks toch een keer door moet zetten. Maar wanneer? :+
Mijn vriendin heeft tot nu toe op de camera gekeken, zodat ik de laatste 2 uur even kon slapen. Echt slapen doe je niet op de bank op stal haha, maar toch een paar keer kort weggezakt, dat scheelt hopelijk voor de rest van de nacht.

Phileine83
Berichten: 234
Geregistreerd: 03-05-03

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 01:54

Heerlijk Kiko. De merrie ziet er goed uit! Zie haar trots zijn met haar wijze blik.

Al_Zawraa. Dat is wel prettig, dat je zo wat kunt afwisselen. Kan me voorstellen dat je dan geen oog dichtdoet :D
Spannend. Succes nog met waken :):)

AM_Horses

Berichten: 2618
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 02:12

Az dat kan niet lang meer duren. Succes *\o/*

Kiko wat genieten <3

Sunnyhorse. *\o/* veilig

Claucarlien. Dat zijn nog hele sneue tietjes. Maar kan natuurlijk altijd snel verandering in komen

Thio. Dat ziet er idd ook nog niet heel spannend uit.

Nieky. Succes weer met waken
Wat een leuke aansprekende veulens!

Marus. Ooh de melk vond hij dus niks? := lastig hoor. Als de merrie verder nu rond genoeg is met deze voeding, zou je denken dat ze genoeg melk kan maken voor de kleine. Als ze niet tegen luzerne kan is espercette misschien het proberen waard. Zitten zelfs nog meer eiwitten in. En de Proteïne flakes van agrobs Kan ze daar ook niet tegen?



Ik vindt het toch heel wisselend wat er wordt gezegd en wordt gedaan. Nu zal er vast ook wel verschil in de behandelwijze zitten. Mijn dierenarts durfde het niet meer aan. Hij is chiropractor en doet echt kraken. Wellicht dat meer spiertechnisch geen probleem is. Maar echt rechtzetten van bekken /si nog wel wat problemen met zich meebrengt.
De problemen met si/bekken zijn ontstaan na de eerste bevalling van Nigrante. Konden eerst het probleem niet echt vinden omdat ze ging compenseren waardoor het ergens anders vandaan leek te komen. Heel gepuzzel dus. Ze is toen tussendoor wel behandeld door osteopaat en met de masseur kwamen we er eigenlijk achter dat ze haar bekken helemaal niet kon kantelen. Ze zakte door haar knieën ipv kantelen bekken. Het wordt nog een heel gepuzzel om haar goed te krijgen. We gaan het zien. Eerst maar veulen uitpoepen :+

Nigrante is nu 261 dagen drachtig. Dat duurt nog even.
Ik hoop echt dat de regen voorspellingen wat minder worden. Ik zou ze zo graag op de wei zien

Nog een plaatje van m'n spelende Jazzy <3
Afbeelding

Cantodea11
Berichten: 221
Geregistreerd: 11-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 02:38

Willemiens schreef:
Cantodea11 schreef:
[ [url=m/I53Idq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hengste veulentje genaam Ultra Viper

Gefeliciteerd! Is de vader Red Viper ?

Ja inderdaad vader is red Viper

Marus
Berichten: 2331
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 08:20

Oh heerlijk Kiko ! En wat ziet moeders er ook goed uit <3

Weer een paar de 320 dagen aangetikt. Fijn moment!
De piek met veulens is eventjes voorbij? Geen veulentjes geboren vannacht? :o


Agrobs proteine flakes valt niet goed helaas.

Ik zit in twijfel om een handje bierborstel toe te gaan voegen ipv bier. Maar ik ben bang dat het niet goed valt.
Bietenpulp gaat bijv niet goed. En ook dat is juist een aanrader voor maag en darm.

Ik heb alle tips opgeschreven, vooral de proteïne aanvulling zonder zetmeel en suikers.
En ga er vandaag induiken. Ook wel weer lastig van welke ga ik kiezen? Moet haar maagdarmstelsel niet nog meer overstuur hebben.

De merrie zelf ziet er goed uit! Hoeft voor nu niet dikker.

De melk krijg ik er tot nu toe niet in.
Tis ook echt een miepertje hoor. Blijft een kikker

Sanet

Berichten: 7956
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 08:23

Is het uier heel hard en warm ook dan? Heeft ze niet “gewoon” een uierontsteking?

Muronia

Berichten: 19569
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 08:28

AZ weer een brak nachtje gehad zonder resultaat?

Marus heb jij al Mastic Horse treatment voor je merrie? Dat vind ik echt fantastisch spul voor de maag.

Ik hoop ook dat het weer wat droger wordt, maar het lijkt er nog niet op de komende tijd. Het gras groeit al wel aardig gelukkig.

Sanet gefeliciteerd met je verjaardag.

Kiko weer van die heerlijke foto's <3

Luna2006

Berichten: 3162
Geregistreerd: 03-04-13

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 09:05

Geen nieuwe babys?

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 09:44

Hier geen veulen nog..

baudyh

Berichten: 4283
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 10:09

Marus schreef:
Over de osteopaat.
Mijn osteopaat behandeld niet tijdens de dracht.


Sanet wat mooi om de ontwikkeling te zien!
Bij mijn merrie ging het toch wel snel. Die had al vroeg een flinke uier…Maar waar die nu is gebleven? :')


Luna: tafelbier? Gewoon een hertogje ofzo?
Wat voor slobber geef je?

Ze krijgt hier slobber marstall mash.
Had er ook wel agrobs myo flakes door maar daar ging ze niet goed op.
Luzerne gaat ze sws heel slecht op, ook in brokvorm.


Maar als ze slecht gaat op luzerne is Marstall graanvrijmix een goed proteïne rijk voer.
Zonder luzerne. En omdat ze al de
Mash krijgt niet zo verschillend meer

Je weet wel de het hoofdbestanddeel. Wat er dus het meeste inzit luzerne is in bonpard mare & foal.

En hoe geef je de melk? Mijn advies zou
Zijn gewoon uit een emmer. Als ze echt dorst heeft gaat ze wel drinken.

Ik baal echt mega. Zou vanavond naar de hengstenshow van brouwer gaan.
Zo een zin in. Maar helaas door mijn rug gegaan gisteren en ik kan niks. Zo een pijn.
Leef op pijnstillers echt zo niet leuk.
Sorry moest ff mijn frustratie kwijt
Laatst bijgewerkt door baudyh op 30-03-24 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Al_Zawraa

Berichten: 2353
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 10:12

Muronia schreef:
AZ weer een brak nachtje gehad zonder resultaat?

Ik hoop ook dat het weer wat droger wordt, maar het lijkt er nog niet op de komende tijd. Het gras groeit al wel aardig gelukkig.


Ja, dat dus :')
Al heb ik wel het idee dat het er nu echt aan zit te komen, maar dat durf ik na afgelopen nacht amper meer te zeggen :+

Voor nu wil ik wel ff regen, heb vorige week nog kunstmest moeten strooien, dus regen is goed zodat ze daarna weer op het land kunnen. Maar het zou wel lekker zijn als het iets droger wordt dan dat ze voorspellen, anders kan de baby straks amper naar buiten.

Marus
Berichten: 2331
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 10:31

Baudyh: ah dat is wel heel vervelend! Pijnlijk ook. Hoop voor je dat het het snel opknapt.

Ja ik ben op de hoogte van de ingrediënten.
En zie ook de reactie op de luzerne in deze muesli.
Maar ik weet zelf ook voor nu even niet Wat dan wel te geven. Buiten de reactie om ligt ze met dit voer in ieder geval niet met koliek verschijnselen. En op advies dierenarts toch deze een kans geven.
Maar ze jeukt zich weer ellendig en is weer erg wakker :( ( reactie op de luzerne).

Ik ga even zoeken bij marstall voeders.
Ik had dat geparkeerd omdat muesli en brok haar weer extra klachten geven.
Maar ik heb geen andere keus voor nu ivm productie. Want op de mash en balancer grow doet ze niet voldoende zoals het nu lijkt.
Terwijl merrie er zelf wel goed voor staat.


Muronia: ja ik ken het. Heb het wel te staan, maar dat deed voor haar niet voldoende.
Ze krijgt nu ulcergold en sucralfaat. Daarna ga ik weer terug op Equine74.
Laatst bijgewerkt door Marus op 30-03-24 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Marus
Berichten: 2331
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 10:36

Sanet schreef:
Is het uier heel hard en warm ook dan? Heeft ze niet “gewoon” een uierontsteking?


Nee niet hard en warm. Mooie zachte uier.
Merrie zelf oogt ook niet ziek, ook geen koorts.
Maar ik hou het goed in de gaten.

xsurfdiary
Berichten: 18
Geregistreerd: 13-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 11:27

Luna2006 schreef:
Geen nieuwe babys?


Nee wel de hele nacht kreunen, buik kijken, plat liggen hier en sinds 4:00 onrustig... Maar staat nu net vrij rustig te eten maar Fenna maakt het ook spannend nu.

nieky1993

Berichten: 2087
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 12:22

Thioro Wat een fijne ruime stal heb je. Uier doet nog niet heel veel zo te zien.

Cantodea11 wat een dotje hé <3

Claucarlien Ze heeft nog niet veel haast zo te zien :=

Sunnyhorse ja de veilige datum *\o/*

Kiko wat fijn dat het meeviel. Heerlijk die knuffelsessies <3

Al_zawraa jeetje nog geen veulen :=. Met melk druppelen zou je ze sneller verwachten.

Am_horse mooie foto van Jazzy. Ik hoop ook op beter weer. Dit is echt 10x niks.

Hier ook nog geen veulen. Wel is de uier nog voller en de buik is echt veranderd van vorm. Ze is ook enorm knuffelig.
Afbeelding



Lijst veilige merries. Stuur mij een pb als je op de lijst wil
Pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen
Cheytjuh - Kaelynn - 344 dagen
Cindyrella - Evelien - 341 dagen
Cp112 - Flash - 338 dagen
Xsurfdairy - Fenna - 338 dagen
Elsa91 - Amy - 338 dagen
Nieky1993 - Luna - 336 dagen
Nieky1993 - Chrissy - 336 dagen
JennyK - Goldy - 333 dagen
Claucarlien - Pien - 333 dagen
SophievdV - O-Jidee - 332 dagen
Nieky1993 - Blue - 329 dagen
Nieky1993 - Lexie - 328 dagen
Thioro - Nita - 327 dagen.
Cp112 - Elsa - 325 dagen
Al_zawraa - Aleeyah - 325 dagen
Nieky1993 - Missy - 323 dagen
Kyrkelover - Treasure - 321 dagen
Luna2006 - Maylinn - 313 dagen
Calice - Poow - 308 dagen
Luna2006 - Muis - 305 dagen

Al_Zawraa

Berichten: 2353
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 12:38

Ja, we hebben alles. Ze drupt melk, als ik ernaast sta zie ik haar buik ook regelmatig wat knijpen, het veulen is druk aan het bewegen. Dus je zou zeggen dat het niet heel lang kan duren. Maar ja, dat denk ik de hele tijd al _O-

baudyh

Berichten: 4283
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 12:48

Spannend. Succes

Dais_

Berichten: 4033
Geregistreerd: 06-03-05

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 13:24

Het kan nog een spannend paasweekend worden als ik het zo lees hier :))

Baudyh, wat balen van je rug. Veel beterschap gewenst!

Marus, wat ellendig dat je merrie niet fit is. Ik zag de tip van eiwitpoeder al voorbij komen. De luzerne schrappen en erwteneiwit isolaat gaan voeren en dan gaat het hopelijk snel beter!

kiko

Berichten: 754
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 13:44

Ah geen veulens.. dat worden straks allemaal PAAS baby’s ;-)

Al_zawraa dan zal het niet lang duren. Bij mijn merrie kwam de melk er ook ineens eruit en 4 uur later begon de bevalling.

Am_horses wat een heerlijke foto weer van jouw knapperd! Wat zijn het toch springkippetjes die veulens. Ik lig elke keer weer in een deuk als ik het zie.

Marus dank je wel.
Ik hoop dat je snel een oplossing vindt.

Muronia ik geniet zo.. in de avond zit ik elke keer bij hem. Overdag is het nogal een bezig bijtje en overal op onderzoek uit dus dan heeft hij wat minder interesse in je..

Nieky jaaa ik kom amper aan dingen doen toe. Zowel moeder is overdag heel knuffelig en zoonlief in de avond.
Volgens mij gaat bij jou ook niet lang meer duren. Succes!

Baudyh wat balen zeg. Hopelijk knap je snel op. Is het niet online te volgen? Dan kun je toch een beetje kijken. En anders als het beter gaat een afspraak maken bij van Uijtert. Volgens mij doen ze dat ook zodat je kan komen kijken.
Mijn merrie staat nu hengstig en moet echt op mijn handen gaan zitten om haar nu niet weer gelijk te dekken want ik vind het zo leuk maar eerst gaat ze de sport in en dan over 3 jaar weer een keer een veulen (mits ik niet eerder in de verleiding kom).

Volgens mij is mijn hond nog meer verliefder dan ik
En ze wil spelen :-)

Afbeelding
Afbeelding

Dais_

Berichten: 4033
Geregistreerd: 06-03-05

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 14:34

Te schattig Kiko <3