Beau @ Dressuurwedstrijd : wat een paard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SofieBeau

Berichten: 3484
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: Gent

Beau @ Dressuurwedstrijd : wat een paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 15:00

Hallo lieve bokkertjes! Doei!

Gisteren had ik voor de derde keer een officiele dressuurwedstrijd met Beau, mijn dravertje.

Ik heb hem nu 3 jaar en we hebben al heel wat beleefd samen. Beau is een echt heethoofd en heeft heel weinig vertrouwen. Daarnaast gaat hij ook heel graag op zn achterbenen staan en hebben we dus wel de nodige "discussies" achter de rug. Gisteren heeft hij nu echt bewezen al veel veranderd te zijn, en mij eindelijk wat meer als maatje te zien.

Ik werk Beau normaal bitloos, maar omdat dat niet toegelaten is toch maar nog eens met bitje geprobeerd, hij vindt het niet alles, en ik ook niet, maar het geeft geen grote problemen. Ons doel was niet om te winnen, nog om als een dressuurpaard door de ring te flitsen. Het doel was gewoon om Beau rustig door de ring te sturen en weg te blijven van al te veel spanning, hem te overtuigen dat spannend niet altijd moet resulteren in ruzie Vork .
En het is gelukt Ach gut mijn lieve Beauke en ik haalden zelf 56,6 procent en eindigden daarmee niet eens laatste.

we reden de proef "initiatie" waar alleen stap en draf in voorkomen, zelf geen B dus.

rijtechnische commentaar mag natuurlijk altijd, maar stiekem is dit echt niet hoe we normaal rond kunnen sturen (thuis dus), dus voor RTcommentaar kan je misschien best eens kijken in het topic in mijn onderschrift op HAW.

eerst nog even een bedankje Bloos

Talitha (Whisperramse) en Femke (Poes) echt super bedankt om mij te helpen, steunen, voor te lezen, foto's te maken en al gewoon om er te zijn Haha! jullie zijn schatjes! Afgod

Talitha heeft mij eerst helpen opzadelen en poetsen, en dan zijn we naar Stal Graevenhof vertrokken. Toen we daar toekwamen (natuurlijk weer veel te vroeg) was Beau al helemaal in zijn nopjes :
Afbeelding
mooi paard Ach gut

Geen fotos van het losrijden, want het was er te donker. Beau vond de ponies (jaja, geduchte mini-concurrentie) een beetje spannend en liep lekker met zn neus in de lucht. Vogelvrij. Voelde me ondanks alles de beste van al die ruitertjes daarbinnen (aangezien de rest nogal druk bezig was met teugeltje-trek Lips are sealed )

Toen maar naar de ring vertrokken, waar we nog even moesten wachten en Beau van zijn beenbescherming verlossen

http://img291.imageshack.us/img291/5906/p1210408ot4.jpg
Nog wat aan het kletsen met Femke, terwijl Beau de boel goed in de gaten houdt.

Afbeelding
Ach gut

Beau kijkt even verschrikt in de lens Huilen van het lachen :
Afbeelding

en toen moest ik er aan geloven Huilen van het lachen
http://img352.imageshack.us/img352/9373/p1210418wb0.jpg

ok, het was zo ver, we mochten beginnen Nagelbijten / Gniffelen ik bereidde me al voor op enkele protestsessies, maar toch voelde ik ergens Beau zeggen dat het allemaal wel meeviel
rondje rond de ring :
Afbeelding

Halthouden en groeten, Beau nog helemaal vrolijk ( alles is spannend, maar ik zal baasje maar vertrouwen als ze zegt dat dit leuk is Huilen van het lachen )
Afbeelding

B-E-B cirkel 20m lekker veel spanning Huilen van het lachen maar brave Beau
http://img172.imageshack.us/img172/3615/p1210428uh1.jpg

F-X-H van hand veranderen, "Talithaaaaaaa! hellup, al die mensjes kijken naar mij Ziek "
Afbeelding

Gewoon lekker draven :
Afbeelding

Haha!
Afbeelding

hier zit ik zelf netjes tijdens het doorzitten Bloos! :
http://img156.imageshack.us/img156/5225/p1210438hc3.jpg

tussen F en A overgang naar stap ( helemaal verliefd Bloos )
Afbeelding

KXM van hand veranderen en daarbij de hals laten strekken, kan hij thuis normaal heel goed, maar nu werkte alleen de "neerwaarts" knop, voorwaarts was zoek Clown
http://img218.imageshack.us/img218/4357/p1210441ur6.jpg

C halthouden, 4 sec. stilstaan Ach gut wat een prachtpaard is het toch, was hier zo bang voor omdat het thuis niet goed ging maar hij deed het geweldig goed (alleen moet ik een beetje meer op de letter Huilen van het lachen ) Haha!
Afbeelding

F-E van hand veranderen, vrolijk paard
Afbeelding

A afwenden
http://img156.imageshack.us/img156/720/p1210454dk9.jpg

X halthouden en groeten, bijna vierkant Haha!
Afbeelding

braaaaf paard
http://img156.imageshack.us/img156/5701/p1210457fz3.jpg

piste verlaten Knipoog
http://img156.imageshack.us/img156/8159/p1210459jp5.jpg

met mijn lieve vriend John Ach gut en ik heeeelemaal trots
Afbeelding

Vingers aflikken
Afbeelding

zn zooo mooie hoofdje
Afbeelding

lekker zijn lipjes aan het aflikken, dus het bewijs : lekker relaxed Ach gut
http://img135.imageshack.us/img135/4933/p1210471gw0.jpg

Ik ben gewoon helemaal blij met mn paardje, na 3 jaar blijkt eindelijk dat hij mij toch wat begint te vertrouwen
vorig jaar had hij dit allemaal gedaan met zn oren in zn nek, en nu blijven die eindelijk geintereseerd naar voor Haha!

hopelijk genieten jullie net zo van deze fotos als ik Vork

Doei, doei

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Beau @ Dressuurwedstrijd : wat een paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 15:12

Heel leuk topic Sofie Ja
Beau deed het echt braaf Ja Vond het ook een heel leuk paardje Ja

whisperramse

Berichten: 2719
Geregistreerd: 31-12-04

Re: Beau @ Dressuurwedstrijd : wat een paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 15:32

Leuk topic Soof!
Beau was echt braaf, zeker na al de verhalen die ik van hem hoorde was ik bang dat hij weer zotjes ging doen.
Ik vind dat je nu echt maatjes begint te worden ipv ruiter en paard.
Dat grondwerk heeft wonderen verricht bij hem!

Beau is ook een superfotogeniek paardje moet ik zeggen Lachen
Er zit haast geen enkele foto bij met zijn oortjes naar achter! Bloos! Ja

Ik ben er van overtuigd, jullie komen er wel.
Zoals jullie bezig zijn, zie ik het graag Lachen

PS; ik ben nu wel eventjes weer voldaan om naar wedstrijden te kijken, wat ik allemaal weeral zag...
Amai...
Beau liep dan niet super ontspannen en nageeflijk, maar jij was dan ook de enige die dat niet toe dwingde aan je paard...

JoeyBabe

Berichten: 2211
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: Overal en nergens ;)

Re: Beau @ Dressuurwedstrijd : wat een paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 16:17

Zo, dat zag er goed uit voor een eerste keer! Leuk kopje staat er ook op je paard Lachen

Alizeetje

Berichten: 1837
Geregistreerd: 03-05-07

Re: Beau @ Dressuurwedstrijd : wat een paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 16:23

Beau ziet er super uit Lachen

Leuk dat het zo goed ging. Dat ronder rijden komt later wel! Eerst de piste netjes rondrijden Knipoog

Bij die C had je idd wel iets meer op de letter kunnen staan Haha! Maar goed, goed datie stil bleef staan!

cha_mira

Berichten: 631
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Eksaarde, België

Re: Beau @ Dressuurwedstrijd : wat een paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 16:29

houd zen binnenkant goed doorgebogen ik zie 2 foto's waarbij hij verkeerd buigt met zen lichaam, neen dit is niet op te lossen met bit maar door je benen en zit.
Je mag best wat trotser zitten af en toe.
Naast het feit dat je zo tegen het bit bent, omdat je wil ontspannen, zou ik toch meer aandacht gevraagd hebben ik zie op niet veel foto's dat hij op jou let.
Ok je bent geen echte wedstrijd-dressuur ruiter, maar met ervaring verbeterd alles wel.
Zolang jij tevreden bent Lachen
En Beau is idd wel fotogeniek tis dan ook een mooi paard Lachen

TheLoes

Berichten: 409
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: Hengelo

Re: Beau @ Dressuurwedstrijd : wat een paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:15

Leuke foto's! En mooi paard! (L)

ik zag alleen wel dat er in sommige foto's de teugels een beetje boogjes in de teugels hingen..niet vervelend bedoeld ofzo Haha!

soubieke

Berichten: 1039
Geregistreerd: 24-09-05
Woonplaats: Heusden, boerenhol in België

Re: Beau @ Dressuurwedstrijd : wat een paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:20

Beau Haha!

mijn sexy beestje ^^

Het zijn idd mooie foto's geworden, en ik ben echt supertrots op jullie. (=
Rijtechnische commentaar kan ik moeilijk geven aan mijn eigen lesgeefster, niet?

xx u zusje Tine

NiKiTaGeK
Berichten: 26
Geregistreerd: 15-08-07
Woonplaats: alkmaar

Re: Beau @ Dressuurwedstrijd : wat een paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:23

mooie foto's

Kimm1
Berichten: 33
Geregistreerd: 07-09-08

Re: Beau @ Dressuurwedstrijd : wat een paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 18:20

Ziet er goed uit hoor! probeer contact te blijven houden!

Appelflapje

Berichten: 9578
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Utrecht

Re: Beau @ Dressuurwedstrijd : wat een paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 18:46

Wat een supermooi paardje zeg! Ik snap helemaal waarom je er zo gek op bent! Kwijl Echt een heerlijk koppie heeft ze en en ik geloof dat ze er ook echt plezier in had. Nagelbijten / Gniffelen Lovers
Veel plezier nog samen!

whisperramse

Berichten: 2719
Geregistreerd: 31-12-04

Re: Beau @ Dressuurwedstrijd : wat een paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:40

cha_mira schreef:
Naast het feit dat je zo tegen het bit bent, omdat je wil ontspannen, zou ik toch meer aandacht gevraagd hebben ik zie op niet veel foto's dat hij op jou let.


Eventjes quoten.
Ik snap niet wat een bit met oplettendheid te maken heeft?
Ik vind net dat Beau heel aandachtig was, OK, hij heeft zijn oortjes erop en blik op oneindig.
Maar beau kennende gaat hij rapper in staking.
Ik moet zeggen; Beau was heel fijn aan de hulpen Ja

SofieBeau

Berichten: 3484
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: Gent

Re: Beau @ Dressuurwedstrijd : wat een paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 21:17

cha_mira schreef:
houd zen binnenkant goed doorgebogen ik zie 2 foto's waarbij hij verkeerd buigt met zen lichaam, neen dit is niet op te lossen met bit maar door je benen en zit.
Je mag best wat trotser zitten af en toe.
Naast het feit dat je zo tegen het bit bent, omdat je wil ontspannen, zou ik toch meer aandacht gevraagd hebben ik zie op niet veel foto's dat hij op jou let.
Ok je bent geen echte wedstrijd-dressuur ruiter, maar met ervaring verbeterd alles wel.
Zolang jij tevreden bent Lachen
En Beau is idd wel fotogeniek tis dan ook een mooi paard Lachen

Vicky : hij liep inderdaad constant in buitenstelling, maar dat doet hij thuis niet. Ik wou er gewoon niet aan sleutelen, omdat ik hem wou belonen voor zijn goede gedrag. Ik rij niet voor punten, ik rij voor mijn paard. Dit was alleen om Beau te laten weten dat spannende dingen ook leuk kunnen zijn. En hij is net heel oplettend geweest, ik was daar de enige die hij kende, ik was zijn steunpunt. Als Beau niet oplet dan krijg ik hem echt niet rondgestuurd Knipoog geloof mij Ja

over het contact : ik weet waarom ik anders bitloos rij, ik heb communicatie via zijn mond namelijk simpelweg niet nodig, en wanneer ik die wel gebruik zie ik de pijnreacties van Beau. Ik was daar de enige in mijn proef die niet de hele tijd met 20 kilo zat te sleuren, en dat was een bewuste keuze. het was tot vrijdag 5 maand geleden dat Beau een bit in had gehad, dan ga ik niet gelijk met constante druk rijden Knipoog Communicatie komt bij mij eerst vanuit mijn focus, dan vanuit mijn stem, dan vanuit mijn gewicht, dan vanuit mijn benen en pas al laatste met mijn handen. Ik weet dat het niet de "traditionele" manier is, maar dat is ook niet mijn bedoeling bij Beau. Ik wil enkel maar communiceren op een manier die ons beide ligt.

Celine_M

Berichten: 1414
Geregistreerd: 08-10-06
Woonplaats: Destelbergen, België

Re: Beau @ Dressuurwedstrijd : wat een paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 14:00

Ik ben heel blij voor je dat hij zo braaf was en zo goed z'n best deed Sofie!
Jullie hebben het goed gedaan samen, en hebben er duidelijk beiden plezier in gehad, da's erg belangrijk.
Zoals ik al zei, da's een echte overwinning! Wees maar trots op je mooie Beau!

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: Beau @ Dressuurwedstrijd : wat een paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 20:21

Mooie foto's, wat een beauty is Beau! Haha!

SofieBeau

Berichten: 3484
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: Gent

Re: Beau @ Dressuurwedstrijd : wat een paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 10:30

Dabo schreef:
Mooie foto's, wat een beauty is Beau! Haha!

ja hij heeft zijn naam niet gestolen Vingers aflikken